Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۸۳۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور و با حضور رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران صدا و سیما گفت: با توجه به مدیریت دو تکه مهدهای کودک که بخشی از آن بر عهده وزارت آموزش و پرورش و بخشی دیگر بر عهده سازمان بهزیستی است و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی بر اهمیت این دوره و ساماندهی مهدهای کودک، طبق ماده واحده‌ای متمرکز شدن امور مهدهای کودک و سایر مراکز نگهداری کودکان اعم از صدور مجوز؛ برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت و ارزیابی بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شد و از این پس هیچ نهاد دیگر نمی تواند نسبت به صدور مجوز اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بدیهی است همه مهدهای کودک دارای مجوز می توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و باید طی یک فرایند نسبت به تمدید مجوزها جهت احراز استانداردهای لازم از وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند که جزئیات مربوط به وظایف آموزش و پرورش در حوزه مهدهای کودک به جلسه آتی این شورا موکول شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد وزارت آموزش و پرورش با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهای مربوطه نسبت به تدوین اساسنامه مرکز یا سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک طی یک ماه اقدام کند و تدابیر همه جانبه ای را در اساسنامه پیش‌بینی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در حال حاضر فقط ۵.۷ درصد گروه سنی در سند مهد کودک در مهدهای کودک نگهداری می‌شوند که ۸۰ درصد آنها در سن پیش دبستانی هستند. همچنین از سه میلیون جمعیت در سن پیش دبستانی که مربوط به سنین ۴ تا ۵ سال می شوند، حدود یک میلیون که عمدتاً ۵ ساله ها هستند به مدارس پیش دبستانی می روند، لذا عملاً راهبری این کار مهم در آموزش و پرورش ظرفیت سازی شده است.

عاملی گفت: این نگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌صورت جدی وجود دارد که ما نیازمند سرمایه‌گذاری جدی برای این دوره سنی مهم که کودکان از بالاترین ظرفیت یادگیری برخوردار هستند، صورت گیرد. کودکان ما در این سنین توانائی بالایی برای یادگیری مهارت فردی و اجتماعی و مهارت مرتبط با زندگی و اجتماعی شدن را دارند.

وی افزود: این دوره از ظرفیت بسیار بالائی برای توانمندی در حوزه تعلیم و تربیت، اخلاق و کرامت انسانی، اخلاق فردی و اجتماعی برخوردار است و محور اصلی تعلیم و تربیت در دوره کودکی؛ خانواده و پدر و مادر هستند که موفقیت در تعلیم و تربیت مستلزم همکاری و همیاری مدرسه و خانواده است.

مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش نیز اعلام کرده است: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاسیس مرکز ملی در حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی مدیریت مهد کودک ها به تصویب رسید و بر این اساس مقرر شد که مسئولیت حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی، مدیریت و همچنین نظارت و ارزیابی مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

کد خبر 5097424

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمدرضا عاملی وزارت آموزش و پرورش مهد کودک بهزیستی شورای عالی انقلاب فرهنگی شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش هفته پژوهش شورای شهر سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی روح الله زم قوه قضاییه شهر تهران آسیبهای اجتماعی کمیته امداد امام خمینی محمد سالاری شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گردشگری

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جای خالی سند ملی گردشگری، توصیه کرد: الگوی حکمرانی گردشگری حلال مبتنی بر هوش مصنوعی تدوین شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، که با حضور نمایندگان حدود ۲۷ دستگاه دوشنبه ۲۸ اسفندماه در معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: این ستاد کارکرد قرارگاهی دارد. همه در این ستاد برای رفاه مردم و مسافران تلاش می‌کنند و از تلاش و فعالیت تمام دستگاه‌های عضو این ستاد کمال تشکر را دارم. این ستاد هماهنگی خدمات سفر را مدیریت می‌کند و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زیر نظر این ستاد در استان‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف باید نگاه حکمرانی داشته باشیم. حکومت‌داری با حکمرانی تفاوت دارد. اگر این ستاد بخواهد حکومت کند، در حوزه سفر و گردشگری نمی‌تواند موفق باشد، بلکه باید از یک الگوی مناسب حکمرانی استفاده کند تا شاهد تأثیر بهتر مدیریت سفر و گردشگری باشیم. یکی از بهترین الگوهای حکمرانی امانت‌داری است. من در گزینش‌هایی که انجام می‌دهم، نماز خواندن و نماز جمعه رفتن و یا اطلاع از تعداد کفن‌ها را ملاک گزینش قرار نمی‌دهم، بلکه مهمترین شاخص گزینش، امانت‌داری است. ‌ ما برای اینکه به الگوی مناسب حکمرانی دست پیدا کنیم باید امانت‌داری را تقویت کنیم و من اسم این مدل حکمرانی را، «حکمرانی مردمی» گذاشته‌ام.

خسروپناه بیان کرد: اگر به عناصر حکمرانی توجه کنیم و مردم را مشارکت دهیم؛ نتایج بهتری می‌گیریم. به‌عنوان مثال من خودم عضو افتخاری جمعیت هلال‌احمر هستم. در همین هلال‌احمر سه میلیون جوان داوطلب افتخاری داریم که نمونه کاملی از حکمرانی مردمی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه و رونق صنعت گردشگری به سند توسعه نیاز است، افزود: گردشگری سندی در شورای انقلاب فرهنگی ندارد، البته از سال قبل تدوین این سند در هر سه حوزه ماموریتی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شده است. اگر در تدوین این اسناد به نقش مردم و ذی‌نفعان توجه شود این حکمرانی مردمی می‌شود، مثلا سند صنایع دستی با مشارکت ۳۰۰ ذی‌نفع آماده شده است، در گردشگری هم می‌تواند چنین باشد.

خسروپناه اضافه کرد: سند موسیقی که بیشتر از ۴۰ سال تاکید می‌شد، نوشته شده، سرانجام آماده شد و در تدوین آن، خانه موسیقی را دخیل کردیم. البته نظام فکری مقام معظم رهبری را درنظر گرفته‌ایم، چون ایشان به موسیقی اهمیت می‌دهند.

او ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد حکمت گردشگری است در این باره کارهای بزرگی را از قبل باید انجام دهیم که یکی از آن‌ها تدوین «نظریه گردشگری حلال» و نیز تدوین «الگوی حکمرانی گردشگری حلال» است. برای اینکه این الگو فقط روی کاغذ نباشد، پیشنهاد می‌دهم این الگو بر اساس سامانه‌های هوش مصنوعی اجرایی شود. بدانیم هر جا که از سامانه‌های هوشمند و از هوش مصنوعی استفاده نشود، فساد اتفاق می‌افتد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما می‌خواهیم سند البسه ایرانی و اسلامی را تدوین کنیم، در بررسی‌ها متوجه شدیم که حدود ۶۰ درصد البسه مورد نیاز کشور، قاچاقی وارد می‌شود و حدود ۴۰ درصد تولید است. پرسیدم قاچاق این البسه از چه طریقی انجام می‌شود، گفتند کار «کوله‌بر» هاست، ولی من می‌گویم کار خودتان است، ‌چون بررسی کردم کانتینر کانتیر البسه وارد کشور می‌شود، درحالی‌که ایکس‌ری وجود ندارد.

خسروپناه در ادامه از نهایی‌شدن سند هوش مصنوعی خبر داد و گفت: قطعا باید از سامانه‌های هوشمند دارای فناوری هوش مصنوعی استفاده کنیم. به‌عنوان مثال اگر در تدوین الگوی حکمرانی گردشگری حلال از هوش مصنوعی استفاده کنیم، رضایتمندی مردم را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو امری که باید در اولویت آموزش و پرورش باشد
  • الگوی حکمرانی آموزش و پرورش باید تدوین شود
  • خسروپناه: الگوی حکمرانی آموزش و پرورش باید تدوین شود/ حاجی میرزایی: لزوم ایجاد فهم مشترک از مأموریت آموزش و پرورش
  • توصیه‌های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گردشگری
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد؛ آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش آموزش کشور
  • تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از جشنواره ملّی کتاب رشد
  • هیچ کدام از تجهیزات بازی مهدهای کودک مجوز بهره‌برداری ندارند
  • طرح تحول معاونت پرورشی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • سند تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی