Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا علاوه بر اینکه بر روی سطوح مختلف باقی می‌ماند، می‌تواند روی میوه، آجیل و بسته‌بندی شکلات‌ها باقی بماند. مواد غذایی قابل شست‌وشو را می‌توان با مواد بهداشتی ضدعفونی کرد، اما برخی مواد غذایی مانند آجیل را باید به روش‌های دیگری از این ویروس پاک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به همه گیری ویروس کرونا ، برای ضدعفونی کردن آجیل و خشکبار به توصیه‌های زیر توجه کنید.

-  بهتر است در این شرایط از خرید شیرینی‌تر پرهیز و تا حد امکان از شیرینی‌های خشک خریداری کنید. می‌توانید انواع شیرینی جات را خودتان در خانه تهیه کنید، زیرا ممکن است شیرینی به ویروس آلوده نباشد اما هنگام قرار دادن در جعبه از طریق دست آلوده فرد فروشنده، شیرینی ناقل ویروس شود و یا اینکه خود جعبه از قبل به ویروس کرونا آلوده شده باشد.

- اگر خشکباری که خریداری می‌کنید، امکان شستشو دارد، حتما این کار را انجام دهید و در انتها آبکش کنید. سعی کنید تا حد امکان خشکبار و آجیل خریداری شده را به مدت ۴۸ ساعت بیرون قرار دهید تا امکان انتقال ویروس از این طریق به حداقل برسد.

- با توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کمترین میزان حضور در سطح جامعه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، سعی کنید فقط یک نفر از اعضای خانواده برای خرید موارد شب یلدا به بیرون منزل مراجعه کند و از خرید دسته جمعی به شدت خودداری کنید.

- فردی که برای خرید از منزل خارج می‌شود موارد مورد نیاز خانواده را تا حد امکان به صورت فله‌ای خریداری نکند. سعی کنید تا حد امکان آجیل و خشکبار بسته بندی شده را در اولویت خرید خود قرار دهید.

- بعد از انتقال موارد خریداری شده به منزل، پیش از استفاده حتما نسبت به ضدعفونی بسته ها اقدام کنید. همچنین موادی که برایتان امکان دارد را می‌توانید برای مدتی در دمای ۴۰ درجه فر قرار دهید.

- بعد از خروج موارد خریداری شده، پلاستیک و بسته‌های پاکتی آن‌ها را در سطل زباله درب دار قرار دهید و نسبت به شستشو و ضدعفونی کردن دستان خود اقدام کنید.

با توجه به سرعت انتشار ویروس کرونا در دورهمی‌های خانوادگی، یلدای امسال را در خانه بمانیم و از هر گونه تجمع در این شب خودداری کنیم.

بیشتر بخوانید

۸ راهکار ساده و روزمره برای بهبود سلامتی مراحل درست ضدعفونی کردن لباس مبتلایان به کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا ضدعفونی کردن شب یلدا ویروس کرونا تا حد امکان قرار دهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای میلیاردی قاچاق در بروجن

سردار منوچهر امان اللهی گفت: مأموران انتظامی شهرستان بروجن با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در سطح حوزه از جاسازی و دپوی مقادیری کالای قاچاق مطلع شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان بروجن برای بررسی بیشتر به محل اعزام و در بازرسی انبار مورد نظر موفق شدند ۱۳ هزار و ۶۲۰ دست انواع قاشق خارجی، ۶ هزارو ۶۳۶ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی و هزار و ۲۲۲ عدد فندک خارجی، را شناسایی و کشف کنند.

بیشتر بخوانید

توقیف لوازم خانگی قاچاق در چهارمحال و بختیاری

امان اللهی اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند که در این راستا یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق یکی از اولویت‌های کاری و ماموریتی پلیس بوده و شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کشف کالای میلیاردی قاچاق در بروجن
  • رکود در بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • تغذیه صحیح در فصل بهار، از دیدگاه طب ایرانی
  • اردن سفیر ایران را احضار کرد
  • (تصاویر) پخش شیرینی پس از حملات سپاه به اسرائیل
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر