Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشکر از تلاش‌ها و حمایت‌های مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در استان، اظهار کرد: امروز خوشبختانه در سال جهش تولید یکی از محورهای و حوزه‌های مهم استان بحث آب و خاک و کشاورزی است.

وی در ادامه با اشاره به دو طرح مهم سامانه گرمسیری و احیای اراضی کشاورزی در استان، گفت: برای اتمام طرح گرمسیری نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر هستیم و این نیازمند توجه و مساعدت ویژه مسئولان کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی برای استفاده از اعتبارات صندوق ارسال شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ استان عملکرد خوبی داشته‌است، افزود: در بودجه جاری بالای ۶۳ درصد، عمرانی بالای ۷۰ درصد و در اعتبارات توازن بالای ۱۰۰ درصد افزایش اعتبار داشته‌ایم.

وی در ادامه به دستور رئیس جمهور در خصوص اتمام طرح سامانه گرمسیری تا پایان دولت اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون سه بار دستور اتمام طرح گرمسیری توسط معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را گرفته‌ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که برنامه سازگاری با کم آبی تا سال ۱۴۰۶ مشخص شده، لازم است در این زمینه متولیان امر برای تحقق سهمیه پیش بینی شده اراضی آبی استان به وعده‌های خود عمل کنند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار دفاع وزارت جهاد کشاورزی از سهمیه آب اختصاص یافته به زمین‌های آبی استان شد و گفت: در حال حاضر بر اساس برنامه ریزی های انجام شده زیرساخت بیش از ۱۸۳ هزار هکتار زمین آبی آماده شده است و بر اساس پیش بینی انجام شده نیازمند ۲ میلیارد متر مکعب آب هستیم.

ایلام الگوی موفق کشور در زمینه طرح‌های آب و خاک

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز از حمایت‌های بی بدیل مسئولان ایلام در حوزه آب و خاک و کشاورزی تشکر کرد و گفت: بدون اغراق ایلام یک الگوی موفق ملی در امور آب و خاک کشور است.

علی مراد اکبری با عنوان این مطلب که راه توسعه از محور آب و خاک می‌گذرد، افزود: در استان ایلام این مهم به خوبی مورد توجه قرار گرفته تا جایی که در اینجا تمرکز اعتبارات بر این مقوله مهم و اساسی قرار داده شده است.

کد خبر 5097483

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان آلودگی هوا شب یلدا شهرستان کرج قاسم سلیمانی تبریز محدودیت های کرونایی جهاد کشاورزی آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد