Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از تشدید برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز در خراسان جنوبی خبر داد.

سردار ناصر فرشید، ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ آذر در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز که ریشه اصلی حوادث ناگوار رانندگی است؛ در راستای پیشگیری از تصادفات به صورت ویژه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به برخورد بدون اغماض با تخلفات رانندگان پرخطر، بیان کرد: رانندگان در صورتی که مرتکب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیر مجاز، لایی کشی، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت مسیر و استفاده از تلفن همراه و ... هنگام رانندگی شوند؛ طبق قانون با آن ها برخورد شده و چنانچه تخلفات به صورت همزمان صورت گیرد، وسیله نقلیه به مدت 72 ساعت توقیف خواهد شد و برای ترخیص هم باید فرایندهای لازم، طی شود.

فرشید به طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی که از 18 آبان ماه آغاز شده اشاره و تصریح کرد: برای شهروندان فرصت مناسبی بوجود آمده که موتورسیکلت‌هایی که مدت‌هاست در پارکینگ هستند را با تخفیف ویژه ترخیص کنند که تاکنون 384 دستگاه موتورسیکلت پس از احراز هویت ترخیص شده است.

وی بیان کرد: این موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌ها به دلایل مختلفی متوقف هستند که عمده‌ آن‌ها تخلفات رانندگی شامل نداشتن گواهینامه و مدارک و کلاه ایمنی بوده است.

فرشید به افرادی که موتورسیکلت آنان در پارکینگ‌ها نگهداری می‌شود توصیه کرد از فرصت بوجود آمده استفاده کنند و از تخفیفات ترخیص موتورسیکلت‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت هرگونه ابهام می‌توانند با مراجعه به سایت www.rahvar120.com از آخرین اطلاعات در این مورد آگاه شوند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: مالکان، متصرفان و نمایندگان قانونی می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰ + نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پليس موتورسیکلت ها خراسان جنوبی حادثه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز | جان باختن ۵۸۵ نفر در سفرهای نوروزی

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ سیاوش محبی جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: ترافیک در محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ پرحجم، روان و بدون گره ترافیکی است.

وی افزود: محورهای شمالی کشور مخصوصاً محور چالوس و هراز از حجم ترافیک بیشتری برخوردارند و فعلاً محدودیتی در هیچکدام از محورهای مواصلاتی نداریم.

سرهنگ محبی ادامه داد: احتمال دارد در محور چالوس و هراز که از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور در ایام تعطیلات است از بعد از ظهر در صورت سنگین بودن ترافیک محدودیت اجرا شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: متأسفانه از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳، ۵۸۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خودشان از دست دادند و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: پرترددترین استان‌ها در ایام تعطیلات تهران، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان بودند.

سرهنگ محبی در خصوص توقیف خودروهای متخلف گفت: خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز در طول محورهای مواصلاتی توقیف ساعتی می‌شوند همچنین اگر پلیس دو تخلف حادثه ساز رانندگی ثبت کند همزمان توقیف بر روی سوابق خودرو به صورت سیستمی ثبت می‌شود و در هر صورت خودرو باید توقیف و به پارکینگ منتقل شود و میزان توقیف بستگی به تخلف و مکان تخلف دارد.

وی ادامه داد: سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و حرکت خلاف جهت بیشترین تخلفاتی بوده که رانندگان مرتکب و منجر به توقیف خودرو شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۲ مصدوم حاصل حوادث رانندگی ۲۴ ساعت گذشته در گتوند خوزستان
  • توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز | جان باختن ۵۸۵ نفر در سفرهای نوروزی
  • آمار جرائم و تخلفات در خراسان جنوبی پایین است
  • توقیف ساعتی خودرو‌های مرتکب تخلفات حادثه ساز در جاده‌های کشور
  • توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز در جاده‌های کشور
  • ۵ مصدوم در حادثه رانندگی در جاده سربیشه - بیرجند
  • حادثه رانندگی بر اثر سرعت غیرمجاز و کنترل نکردن خودرو، در ورودی اردبیل
  • درایام نوروز؛ ۱۰ فوتی در تصادفات جاده‌ای خراسان شمالی
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • بی‌احتیاطی راننده کامیون، جان شهروند بجنوردی را گرفت