Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه رادیویی قرآن، محمد امین مهدوی مدیر گروه تلاوت رادیو قرآن در خصوص تولید تلاوت تحقیق مجلسی و استودیویی از قاریان ممتاز کشور بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال حداقل ۲ هزار قطعه تلاوت قرآن کریم جدید با همراهی ۵۴۵ قاری ممتاز از سراسر کشور تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تولید و پخش تلاوت از قاریان ممتاز کشور، یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های گروه تلاوت رادیو قرآن بوده و هست که این مهم اخیرا به دلایلی کمرنگ شده بود. از طرفی مجموع تلاوت‌های ثبت شده در بانک جامع تلاوت رادیو قرآن که مرجع پخش تلاوت در رادیو قرآن و رادیو تلاوت است، سه هزار و پانصد قطعه تلاوت تحقیق ایرانی است که توزیع آن نیز در میان قاریان متناسب و فراگیر نبوده و کمترین سهم به قاریان ممتاز شهرستانی اختصاص دارد.

مهدوی ادامه داد: از آنجا که این قاریان دارای دوره طلایی تلاوت بوده، این گروه طی یکسال اخیر که دوره جدید فعالیت خود را تجربه می‌کند، تولید بیش از ۲ هزار قطعه تلاوت تحقیق قرآن کریم با همراهی ۵۴۵ قاری ممتاز از سراسر کشور را با هدف آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان با آثار تلاوتی قاریان نسل جدید، حفظ این قابلیت‌ها و آثار هنری، غنی سازی بانک جامع تلاوت قرآن کریم رادیو قرآن، پاسخگویی به انتظارات قاریان و جامعه قرآنی کشور را در دستور کار خود قرار داد.

این مدیر قرآنی در ادامه بیان کرد:  تقطیع آیات نیز با کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین شهیدی پور از اساتید و پژوهشگران ممتاز کشور صورت گرفته است؛ به این ترتیب که کل قرآن به ۹۷۰ قطعه تقسیم شده و هر قطعه دارای مفهومی مستقل یا جامع است. تلاوت‌ها کمتر از ۱۰ دقیقه است که با توجه به کوتاهی مدت تلاوت قابلیت پخش متعدد آن از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی وجود دارد.

مهدوی با اشاره به همکاری و مشارکت معاونت سیمای استان‌ها در این طرح بیان کرد: مقرر شده استودیو‌ها و امکانات سازمان همراه با ظرفیت نیروی انسانی فنی، تهیه کنندگان و کارشناسان استانی در مراکز استان‌ها به یاری این پروژه آمده و طبق هماهنگی که با قاریان هر استان صورت می‌گیرد، در مدت یک ماه این عزیزان هر زمانی که آمادگی تلاوت داشته باشند، در مراکز صدا و سیما حضور می‌یابند و قطعات اعلامی خود را تلاوت می‌کنند. همچنین قاریان گرامی نیز می‌توانند جدای از قطعات تعیین شده، دو قطعه دیگر نیز به انتخاب و سلیقه خود تلاوت کنند که پس از کارشناسی و بازشنوایی نهایی این آثار از ابتدای سال ۱۴۰۰ در جدول پخش رادیو قرآن، رادیو تلاوت، و شبکه‌های استانی قرار بگیرد.

مهدوی در خصوص شاخص‌های گزینش قاریان برای این طرح گفت: احراز ممتاز بودن قاری از سه طریق حضور در مسابقات اوقاف به عنوان برگزیده استانی، شرکت در ارزیابی‌ها و سطح بندی‌های تلاوتی شورای عالی قرآن یا تأییدیه اساتید حرفه‌ای قرآن کریم صورت پذیرفته است. ضمن اینکه نداشتن تلاوت در آرشیو تلاوت‌های رادیو قرآن و یا داشتن کمتر از ۲۰ اثر تلاوتی در بانک جامع تلاوت شبکه به عنوان دیگر شاخص گزینش و در نهایت آمادگی فعلی قاری برای تلاوت سه شاخص اصلی گزینش این عزیزان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رادیو قرآن رادیو و تلویزیون رادیو قرآن قطعه تلاوت قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد