Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@17:27:39 GMT

ببر خطرناک یا گربه خسته؛ اولسان کدام است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۲۴۶۰

ببر خطرناک یا گربه خسته؛ اولسان کدام است؟

از کل رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰حالا فقط یک مسابقه مانده که پرسپولیس ایران در آن به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی می‌رود تا قهرمان قاره کهن را حدودا یک ماه دیرتر از زمان مرسوم خود معرفی کند.

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس البته از مدت‌ها قبل صعود خود به فینال آسیا را قطعی کرده بود؛ زمانی که موفق شد در دیداری نفس گیر النصر عربستان را در ضربات پنالتی شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به دلیل نیاز به برگزاری ادامه تورنمنت به شکل متمرکز در کشور قطر، مسابقات منطقه شرق دیرتر از غرب آسیا پیگیری شد و نهایتا روز یکشنبه، اولسان هیوندای کره جنوبی موفق شد در یک بازی دشوار از سد ویسل کوبه ژاپن بگذرد و جواز رویارویی با پرسپولیس ایران در فینال را به دست آورد.

نکاتی از حریف کره‌ای پرسپولیس و دیدار این تیم برابر ویسل کوبه را در ادامه مطلب می‌خوانید:

مصاف با پرسپولیس بعد از هشت برد متوالی

مسلما تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد حریفی قدرتمند است؛ اما اولسان در بازی‌های اخیر، چیزی فراتر از یک تیم خوب به نظر رسیده است. نماینده کره جنوبی که تا قبل از توقف بازی‌های لیگ قهرمانان به خاطر شیوع کرونا، فقط یک بازی انجام داده و یک تساوی مقابل اف سی توکیو به دست آورده بود، در ادامه این مسابقات در قطر کاملا در قامت یک مدعی ظاهر شد. اولسان هر ۵ بازی باقی مانده خود در دور گروهی را مقابل توکیو، پرث گلوری و شانگ‌های شنهوا با پیروزی پشت سر گذاشت و با ۱۶ امتیاز راهی مرحله حذفی شد.

در دور حذفی هم ملبورن ویکتوری، بیجینگ گوان و ویسل کوبه به ترتیب مقابل این تیم قدرتمند کره‌ای مغلوب شدند تا اولسان با ۸ پیروزی متوالی در قطر پا به مسابقه نهایی قاره کهن و جدال با پرسپولیس ایران بگذارد.

۲۰ گل زده و پنج گل خورده در قطر

در ادامه توضیحات این مسئله که آب و هوای قطر بدجور به کره ای‌ها ساخته، می‌توان اشاره کرد به نتایج مسابقات تیم اولسان. نایب قهرمان لیگ کره جنوبی در هشت دیداری که در کشور قطر انجام داده موفق به زدن ۲۰ گل شده و بهترین نتایج خود را مقابل شانگ‌های شنهوا (۴-۱) و ملبورن ویکتوری (۳-۰) کسب کرده است.

اولسان هیچ مسابقه‌ای را با زدن کمتر از ۲ گل به اتمام نرسانده است ضمن اینکه فینالیست کره‌ای لیگ قهرمانان در طول مدت حضور در قطر، ۵ گل از حریفان خود دریافت کرده که آمار خوبی است. اما به خوبی می‌دانیم که پرسپولیس در زمینه آمار دفاعی و تعداد گل خورده (چه در لیگ و چه در آسیا) آماری خیره کننده‌تر دارد.

تیمی که توپ را بیشتر از همه چیز دوست دارد

سبک بازی اولسان هیوندای مبتنی بر در اختیار داشتن مالکیت توپ و اداره کردن بازی است. به ندرت پیش می‌آید تیمی بتواند در عمده دقایق، بازی خود را به اولسان تحمیل کند. مجددا به آمار هشت بازی برگزار شده در قطر رجوع می‌کنیم تا از این حیث آمار حریف کره‌ای پرسپولیس را از نظر بگذرانیم.

اولسان در بازی‌های باقی مانده خود از مرحله گروهی به ترتیب ۶۴٫۷، ۶۲٫۸، ۶۷٫۵، ۶۸٫۵، ۵۷٫۷ درصد مالکیت توپ داشت و از این طریق به سادگی خود را در جایگاه سرگروهی قرار داد و صعود کرد. در بازی‌های حذفی هم ترک عادتی در کار نبود و اولسان کار را با برتری ۵۴٫۷ درصدی مقابل ملبورن ویکتوری آغاز کرد. تنها تیمی که توانست مالکیت توپ و میدان را در برابر اولسان هیوندای از آن خود کند، بیجینگ گوان چین بود.

در مرحله یک چهارم نهایی تیم اولسان موفق شد از دقیقه ۲۱ از حریف خود پیش بیفتد و این مسئله به بیجینگ چین کمک کرد که بازی مالکانه‌ای برابر اولسان ارائه دهد؛ هرچند که مالکیت ۶۲٫۶ درصدی چینی‌ها هم نتوانست جلوی شکست ۲ بر صفر مقابل اولسان را بگیرد.

نهایتا بازی آخر تیم اولسان هیوندای مقابل ویسل کوبه ژاپن هم نشان از تمایل کره ای‌ها به انجام یک بازی مالکانه داشت. در روزی که آندرس اینیستا در میانه میدان غایب بود، ویسل کوبه نتوانست نبض بازی را از حریف خود بگیرد و اولسان با برتری ۶۱٫۳ درصدی مالکیت توپ در مجموع ۱۲۰ دقیقه توانست به سختی از سد ویسل کوبه عبور کند.

نقطه ضعف بزرگ؛ لو دادن توپ در دفاع

به گل دوم ویسل کوبه در بازی نیمه نهایی که توسط وی‌ای آر مردود شد دقت کنید. این تنها یکی از لحظاتی بود که مهاجمان تیم ژاپنی روی خط دفاع اولسان فشار وارد کردند و موفق شدند با وادار کردن آن‌ها به ارسال پاس‌های اشتباه، توپ را از حریف گرفته و موقعیت‌های خطرناک گلزنی ایجاد کنند. خط دفاعی اولسان بار‌ها تحت فشار مهاجمان حریف پاس‌های اشتباه داد و خود را به یک قدمی دریافت گل رساند.

جونیور نگرائو؛ قصه دود و کنده

در جلوترین نقطه از ترکیب تیم اولسان هیوندای، مهاجمی برزیلی با شماره ۹ حضور دارد که مترصد کوچکترین فرصت برای باز کردن دروازه حریفان است. جونیور نگرائو هرچند ۳۳ سال سن دارد و بازیکن جوانی به شمار نمی‌رود، اما در دیدار نیمه نهایی مقابل ویسل ۱۲۰ دقیقه بازی کرد و اتفاقا در دقایق پایانی با گرفتن یک خطای پنالتی از دروازه بان به شکلی هوشمندانه زهر خود را به ژاپنی‌ها ریخت و نهایتا خودش پنالتی را تبدیل به گل کرد. جونیور که با ۵ گل یکی از بهترین گلزنان اولسان در آسیا به حساب می‌آید، در سه فصل اخیر لیگ کره جنوبی هم آمار کم نظیری داشته؛ ۷۶ حضور در ترکیب فیکس و ۶۷ گل برای اولسان.

بیورن یانسن؛ شمشیر در غلاف

دیگر بازیکنی که در ترکیب تیم اولسان هیوندای کره جنوبی موفق به زدن ۵ گل در لیگ قهرمانان آسیا شده، بیورن یانسن نروژی است. این مهاجم ۱۹۶ سانتی متری در حالی بهترین آمار گلزنی تیمش در آسیا را مشترکا با جونیور در اختیار دارد، که تنها ۲ بار به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب اولسان حضور داشته و ۵ بازی را از روی نیمکت آغاز کرده است. با این حال، یانسن ۲۹ ساله در ۳۴۷ دقیقه حضور آسیایی اش توانسته ۵ گل بزند و یک پاس گل بدهد. تسلط بالای او روی توپ‌های هوایی و فراهم کردن موقعیت شوت زنی برای هم تیمی‌ها با استفاده از قدرت بدنی، جزو مهارت‌های کلیدی یانسن است.

مثلث‌های خطرناک سمت چپ

بازیکنان اولسان حملات زیادی را روی دروازه ویسل کوبه ترتیب دادند که تعداد قابل توجهی از آن‌ها با حرکات ترکیبی از سمت چپ آغاز شد. حضور پارک جو هو (دفاع چپ)، یون بیت گارام (هافبک میانی) و کیم این سونگ (هافبک چپ)، در برخی مواقع وزن حملات اولسان را به این سمت می‌آورد و این بازیکنان مثلث‌هایی تشکیل می‌دادند که خط میانی و دفاعی ویسل کوبه را در سمت راست به دردسر می‌انداخت.

یک تیم بالای ۳۰ سال در انتظار پرسپولیس

همه نقاط قوتی که گفته شد و آمار‌های مثبتی که از سوی تیم اولسان به ثبت رسیده زمانی شگفت انگیز‌تر می‌شود که بدانیم نفرات برجسته این تیم و به طور مشخص تمامی ۱۱ بازیکن فیکس این تیم مقابل ویسل کوبه بالای ۳۰ سال سن دارند. این اتفاق هنوز برای اولسان در مسابقات متمرکز و فشرده مشکل ساز نشده و قدرت این تیم بر جای خود باقی بوده است. باید دید خستگی ناشی از بالا بودن سن و یک دیدار ۱۲۰ دقیقه‌ای پرفشار مقابل ویسل کوبه در بازی فینال این تیم را مقابل پرسپولیس تضعیف خواهد کرد یا خیر.

همه بازیکنان از خطر محرومیت فرار کردند

بر خلاف پرسپولیس که سه بازیکن مهم خود یعنی عیسی آل کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان را در دیدار فینال به علت محرومیت در اختیار ندارد، اولسان هیوندای توانست از این حیث به سلامت از مرحله نیمه نهایی عبور کند. در دیدار مقابل ویسل کوبه، لی کئون هو، کیم تائه هوان، وون دو جائه و کاپیتان شین جین هو در خطر محرومیت بودند، اما هیچ کدام از این نفرات کارت زرد نگرفتند و بنابراین اولسان با نفرات کامل خود پا به دیدار فینال آسیا خواهد گذاشت.

بیت گارام؛ مغز متفکر اولسان

اثرگذار‌ترین بازیکن تیم اولسان هیوندای در گل‌های لیگ قهرمانان، کسی نیست جز یون بیت گارام، بازیکنی که ۴ گل و ۳ پاس گل در لیگ قهرمانان آسیا به ثبت رسانده است. این هافبک شماره ۱۰ کره ای‌ها نبض بازی را در هنگام حملات اولسان در اختیار می‌گیرد و با تسلط بالای خود روی توپ و سبک بازی شبیه به نفراتی مثل نام تائه هی، نقش مهمی در ثبت درصد‌های مالکیت بالا در آمار تیمی اولسان هیوندای دارد. از آمار بیت گارام پیداست که او نه فقط در نقش یک بازیساز، بلکه به عنوان هافبکی زهردار و توانمند در زدن ضربات آخر ایفای نقش می‌کند.

کاپیتان جین هو؛ حاضر در همه جای زمین

در کنار بیت گارام، کاپیتان شماره ۸ اولسان دیگر رکن اصلی تیم اولسان است. شین جین هو در ۹۶ دقیقه‌ای که در زمین بازی مقابل ویسل کوبه حضور داشت، به خوبی به میدان داری تیمش کمک کرد و با ارسال ۶۹ پاس صحیح، عملکردی بهتر از تمام بازیکنان حاضر در زمین به ثبت رساند. ۱۰ پاس از ۱۱ پاس بلند این کاپیتان به مقصد رسید و او در موقعیت‌های مختلفی هم در فاز دفاعی به تیم خود کمک کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس اولسان تیم اولسان هیوندای لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان مقابل ویسل کوبه مالکیت توپ کره جنوبی موفق شد یک بازی کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پی‌اس‌جی 4-1 لیون: انریکه در یکقدمی قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن در بازی هفته سی‌ام لیگ فرانسه از لیون میزبانی کرد و با نتیجه پرگل 4-1 برنده شد.

ویدئو: 330683

پی‌اس‌جی که در دو بازی از سه گذشته خانگی مقابل لیون شکست خورده بود و در این بازی با روحیه بالا ظاهر شد تا حریفش را شکست دهد.

حملات میزبان موجب شد تا دروازه لیون خیلی زود باز شود. پس از پاس بردلی بارکولا به محوطه جریمه، ویتینیا سعی کرد توپ را به سمت دروازه ارسال کند که پس از برخورد با نمانیا ماتیچ وارد دروازه شد و در دقیقه 3 پاری سن ژرمن جلو افتاد.

این گل برنامه‌های لیون را بهم ریخت و تیم میهمان خیلی زودتر گل دوم را دریافت کرد. در دقیقه 6 ارسال کرنر توسط بارکولا با ضربه سر لوکاس برالدو همراه شد و دور از دستان دروازه‌بان به گل تبدیل شد.

بازی بعد از دو گل زودهنگام پاری سن ژرمن با افت قابل توجهی همراه شد و دو تیم بازی را خیلی متعادل دنبال می‌کردند تا اینکه یک تکل دروازه لیون را نجات داد. تکل به موقع اوبِرین مانع از رسیدن شوت پرقدرت رندال کولو موآنی به سمت دروازه شد.

لیون از شوک دو گل زودهنگام خارج نشده بود و بیشتر در تلاش بود گل‌های دیگری دریافت نکند که همین موضوع پی‌اس‌جی را بیشتر به سمت دروازه نزدیک می‌کرد.

در دقیقه 33 روی سانتر دقیق اشرف حکیمی به فضای بین مدافعان لیون، گونچالو راموس موفق شد با ضربه سر دروازه حریف را باز کند و سومین گلزن این بازی باشد.

در دقیقه 34 یکبار دیگر میزبان فرصت گلزنی داشت اما ضربه خطرناک بارکولا روی ارسال اشرف حکیمی به تیرک برخورد کرد و دور شد. برخلاف جریان بازی این لیون بود که به گل رسید!

ارنست نوآما بعد از پاس میتلند نیلز به سمت محوطه جریمه پی‌اس‌جی حرکت کرد و درحالیکه مدافعان برای مهار او تلاش نمی‌کردند او موفق شد با ضربه پای چپ توپ را دور از دستان جانلوئیجی دوناروما به گل تبدیل کند.

نیمه اول تماشایی دنبال می‌شد و لیون به دنبال کاهش تفاضل بود و در دقیقه 39 ضربه خطرناک نوآما این بار به تیرک عمودی برخورد کرد و بلوکه شد. این حملات موجب نشد که پی‌اس‌جی دلسرد شده و دست از حمله بکشد.

روی صدحمله سریع ویتینیا توپ را را به وارن زئیر-امری پاس داد و او در فضای خالی به مارکو آسنسیو پاس داد که او هم ترجیح داد توپ را در نزدیکی دروازه خالی دور از دستان دروازه‌بان به سمت راموس بفرستد تا او را ضربه پای راست دبل کند.

پاری سن ژرمن با این نتیجه پرگل نیمه اول را به پایان رساند و با روحیه بالا به رختکن رفت.

لیون نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و اتفاقات نیمه اول را فراموش کرده بود تا با فشار بیشتری به سمت دروازه پی‌اس‌جی برای تغییر نتیجه تلاش کند. در دقیقه 55 ضربه خطرناک به سمت دروازه را دوناروما با یک واکنش دیدنی مهار کرد.

مکسنس کاکورت در دقیقه 63 یک فرصت خطرناک دیگر را روی دروازه میزبان ایجاد کرد و دوناروما بار دیگر دروازه‌اش را نجات داد.

لوئیس انریکه که را تفاضل شکل گرفته کسب سه امتیاز را ممکن می‌دید با نزدیک شدن به اواسط نیمه دوم چند تعویض دفاعی انجام داد تا هم به بازیکنان اصلی استراحت دهد و هم برتری تیمش را حفظ کند.

با این تغییرات لیونل نتوانست موقعیت اثرگذار دیگر را خلق کند و پی‌اس‌جی هم بازی را بیشتر در میانه میدان دنبال می‌کرد تا از فشار به سمت دروازه اش جلوگیری کرده و هم بازی را اینطور مدیریت کند.

لیون تا پایان اثر خاصی روی نتیجه بازی نداشت تا شکست را پذیرفته و پاری سن ژرمن 66 امتیازی شد. صدرنشین اکنون با 11 امتیاز اختلاف نسبت به موناکو رده دومی فاصله کمتری با قهرمانی در لیگ فرانسه دارد.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • اعتراف نگران کننده بلینگام: واقعا خسته هستم!
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • فضای فانتزی، ساخت «سال گربه» را سخت کرد/ بازی مسلط بهرام افشاری
  • فضای فانتزی «سال گربه» کار را سخت کرد/ بازی مسلط بهرام افشاری
  • پرسپولیس باید از آمار تقابل با گربه سیاهش بترسد!
  • پی‌اس‌جی 4-1 لیون: انریکه در یکقدمی قهرمانی
  • دی‌بروینه: بعد از هفته‌ای سخت، وقت استراحت است!