Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر "رضا مهدی" روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد با اشاره به اینکه برای جبران کمبود هیات علمی از نیروهای حق‌التدریس استفاده می‌شود افزود: هم‌اکنون یک هزار عضو هیات علمی کار  تدریس را در کنار سایر نیروها انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نقش اعضای هیات علمی رسمی و مجرب در تحقق اهداف مراکز آموزش عالی زیرپوشش ادامه داد: برای جذب اعضای هیات علمی به همکاری دولت، مجوز استخدام و بکارگیری نیروهای جدید نیاز است که امیدواریم به خاطر اهمیت موضوع پیگیری و اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول به ضرورت تجهیز کارگاه‌ها به امکانات روز فنی و حرفه‌ای و تامین نیازهای اولیه آنها اشاره کرد که در این راستا طی سال‌های اخیر اقدام‌های خوبی در کشور صورت گرفته ولی به هیچ وجه کافی و جوابگو نیست و باید با همت و همراهی مسوولان اهداف محقق شود.

مهدی به تدوین ۳۰ برنامه جدید و به روز علمی و بازنگری در طرح درس‌ها بر اساس ضرورت در تمامی مراکز زیرپوشش در استان‌ها اشاره کرد که به رغم اقدام‌های خوبی که صورت گرفته باید به خاطر نقش آن مراکز در تربیت نیروهای کارآمد بیش از قبل اقدام موثر به عمل آید.

وی، ضرورت ارتقای خدمات رفاهی دانشجویان زیر پوشش را برای خروجی بهتر مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تمرکززدایی، ایجاد زمینه اشتغال، فعالیت‌های علمی و فناورانه بر اساس رسالت مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای محور تمامی تصمیم‌هاست و در این راه به همکاری نیاز است .

همچنین استاندار یزد گفت: آینده‌پژوهی و توجه به اقتصاد دانش بنیان باید جزو رویکرد تمامی مراکز آموزش عالی به خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار گیرد که انجام آن موجب توسعه همه جانبه استان و حل بسیاری  از مشکلات و تامین نیروی مورد نیاز است .

محمد علی طالبی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های ارایه شده در یزد در جایگاه خوبی است و تاکنون با همت و غیرت تمامی فعالان این بخش کارهای مفیدی صورت گرفته ولی قطعا باید بر حسب نیاز و تامین نیروهای انسانی کارآمد پیگیری و اقدام صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مهارآموزی و کارآفرینی جزو اهداف مراکز فنی و حرفه‌ای است و این رویکرد باید  محور این مراکز در استان قرار گیرد که تولید و اشتغال در گرو داشتن نیروهای مجرب دانشگاهی است و دولت از تمام برنامه‌های این بخش حمایت می‌کند.

در این آیین با قدردانی از جواد شاکر اردکانی، داوود اندلیب به عنوان رییس جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد معرفی شد.

در هفت سال گذشته در راستای مهارت آموزی دانشجویان، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد اعم از کارگاه و آزمایشگاه هزینه شده است.

در این مدت ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه جذب شدند که ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو از این تعداد دانش آموخته شدند و تعداد رشته‌های این دانشگاه ۲ برابر شده و اکنون ۸۰ کد رشته در مقطع کاردانی و ۵۰ کد رشته در مقطع کارشناسی در این مراکز آموزشی ایجاد شده است.

برچسب‌ها یزد دانشگاه دانشگاه فنی وحرفه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد دانشگاه دانشگاه فنی وحرفه ای یزد دانشگاه دانشگاه فنی وحرفه ای اخبار کنکور دانشگاه فنی و حرفه ای هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به‌ صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

کد خبر 6087387

دیگر خبرها

  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد