Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@13:48:44 GMT

دیدار ولی‌عهد ابوظبی با رئیس‌جمهور مصر

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۳۴۱۶

دیدار ولی‌عهد ابوظبی با رئیس‌جمهور مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی امروز چهارشنبه در سفری چند ساعته وارد قاهره شد و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

بن زاید و السیسی در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت روابط در دوره آینده و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن زاید در حساب توئیتری خود نوشت که در این دیدار هماهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی مربوط به امنیت منطقه و ثبات آن بررسی شد.

 

سفر ولی‌عهد ابوظبی به قاهره در حالی است که طی یک هفته اخیر رسانه‌های خبری گزارش‌ها و اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال پایان دادن به اختلافات بین چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) با قطر منتشر کردند و در حالی‌که وزیر خارجه کویت درباره آشتی بین این کشورها ابراز خوش‌بینی کرده بود اما برخی منابع آگاه عربی گزارش دادند که ولی‌عهد سعودی آشتی با قطر را به موافقت این کشور با شرط سیزده‌گانه چهار کشور عربی مشروط کرده است.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۳۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است و تلاش‌های آمریکا و کویت طی این مدت برای حل این بحران به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران راه به جایی نبرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بن زاید امارات رئیس جمهور مصر چهار کشور ولی عهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند

دولت فرانسه در اعتراض به آنچه که اقدامات جمهوری آذربایجان در آسیب زدن به روابط دوجانبه توصیف شده، سفیر خود را از باکو فراخواند.

به گزارش فارس؛ وزارت امور خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه از فراخوانده شدن «آنه بویلون» سفیر این کشور در باکو برای انجام مشورت‌هایی خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده شده است.

به نوشته وبگاه «فرانس۲۴»، در این بیانیه آمده است که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با سفیر این کشور بعد از بازگشت به پاریس، دیدار و گفتگو کرده است. وزارت خارجه فرانسه توضیح داد که ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

طبق این گزارش، این بیانیه می‌افزاید که فرانسه بر حمایت خود از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل