Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، در پی انتشار تصاویری مبنی بر تخریب یک واحد مسکونی توسط ماموران شهرداری و ممانعت یک زن از این اقدام تقی زاده معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک تبریز گفت: برخی افراد سودجو قصد تصرف غیر قانونی پلاک شهرداری را داشتند که شهرداری برخورد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برخی افراد سودجو با استفاده از تحریک اذهان عمومی و جریحه دار کردن عواطف مردم، قصد تصرف غیر قانونی این ملک را داشتند که با ورود شهرداری از این موضوع جلوگیری شد.

او گفت: زمین به پلاک ۳۹/۹۰ در مجاورت پارک قله متعلق به شهرداری منطقه یک تبریز است، همان پارکی که شهرداری برای رفاه حال اهالی میلیارد‌ها پول هزینه کرده است.

 تقی زاده افزود: افراد سودجو با اجیر کردن برخی، صرفا با بلوک چینی در یک قطعه زمین آن را به عنوان منزل مسکونی جا زده اند، حال آنکه تاریخ بلوک چینی به تاریخ ۲۲ آذر مربوط می‌شود و شهرداری نیز در همین تاریخ با حکم دادستانی نسبت به جلوگیری از این تصرف اقدام کرده است.

او گفت: این خانواده دارای پرونده قضایی بوده و کارشناس دادگستری به موضوع ورود کرده است و تمامی مستندات قانونی وجود دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت و ساز های غیر مجاز صدور حکم قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان  امروز یکشنبه در صدر هیئتی متشکل از دادستان مرکز استان و مسئولان قضایی از حوزه قضایی گمیشان بازدید کرد.

در این بازدید کیفیت پاسخگویی به مراجعان، راهکار‌های تسهیل ارتباط مردم با مسئولان قضایی در شهرستان‌ها و کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها بررسی شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت دادگستری گمیشان گفت: اعتبار این پروژه از محل مصوبات سفر اول رئیس قوه قضاییه به استان تامین شده و با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع تا شهریور امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدر آسیابی با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری گفت: صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از سازوکار‌های قانونی، رویکرد امسال قضات ما در محاکم است.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰۰ رای جایگزین حبس صادر شد که از ورود همین تعداد، به زندان جلوگیری شد.

وی، افزود: الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان در امور آموزشی، بهداشتی، درمانی، فنی و کشاورزی، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس هستند.

آسیابی گفت: این آراء مطابق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، از سوی قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند به‌جای زندان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است، نگاه قانون‌گذار و رویکرد ِ قضات، قاطعانه است.

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای سرعت بیشتر رسیدگی به پرونده‌ها هم خبر داد و گفت: تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده‌های مسن هم از اولویت‌های دیگر امسال است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کشف محموله غیر مجاز ماهی‌های تالابی در شادگان
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • پلمب یک مرکز زیبایی غیرمجاز در شهرکرد
  • جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا
  • حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • صدور بالاترین سطح هشدار برای ۵ استان کشور؛ مردم مراقب باشند
  • صدور هشدار قرمز برای این ۵ استان
  • هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان/ یارش شدید در جنوب کشور