Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@14:59:34 GMT

معاون وزیر راه: وضعیت شهرک صنعتی کرمان اسفناک است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۳۸۲۰

معاون وزیر راه: وضعیت شهرک صنعتی کرمان اسفناک است

گروه استان‌ها- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وضعیت شهرک صنعتی کرمان اسفناک است و وزارت راه و شهرسازی از طرح ویژه استان برای ساماندهی این شهرک حمایت می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، فرزانه صادق‌مالواجرد عصر امروز در دیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه طرح جامع شهر کرمان با توجه به جمعیت آن باید بازنگری شود اظهار داشت: یک سال تلاش کردیم و الان طرح جامع شهر کرمان تخصیص اعتبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار بازنگری طرح جامع شهر کرمان در بودجه امسال و بودجه 1400 تأمین شده است افزود: قرارداد آن با مشاور طی یک ماه آینده منعقد می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حریم شهر کرمان مشکلات کمتر از حاشیه ندارد گفت: تعیین حریم محدوده‌های شهری در مراکز استان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی بعضاً در حریم هم هستند و باید در پهنه بندی حریم دیده شوند، نه اینکه جزو حریم قرار گیرند ادامه داد: باید سلسله مراتب شبکه معابر و توانمندسازی و نوع خدمات در آنها دیده شود.

صادق‌مالواجرد با اشاره به بازدیدی از شهرک صنعتی در حاشیه شهر کرمان داشت گفت: وضعیت این شهرک اسفناک بود و وجود چنین جایی در محدوده شهر کرمان با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب برای هیچ کدام از ما درست نیست و قصور صورت گرفته در همه دوره‌ها باعث این مسئله شده است.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً باید کمک کنیم که این شهرک ساماندهی شود، چون اصلا در شأن کرمان و ایران نیست و باید ساماندهی و اصلاح شود ادامه داد: در صورت ارائه طرح ویژه‌ای‌ از سوی استان برای ساماندهی این منطقه از سوی وزارت راه و شهرسازی حمایت خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تأمین اعتبار طرح تفصیلی بم وجود ندارد و قرارداد طرح تفصیلی ویژه بم یک ماه آینده منعقد می‌شود گفت: ساماندهی مناطق ناکارآمد هم در این طرح دیده خواهد شد.

ماجرای حاشیه‌نشینان شهر کرمان برای گرمایش زمستانی/ اینجا خبری از انشعاب گاز نیست؛ مگر جریمه ماده 100 پرداخت شودعشق به فوتبال در حاشیه شهر کرمان / فوتبالیست‌های میلیاردی ایران این صحنه‌ها را ببینند + تصاویرگزارش ویدئویی تسنیم|وضعیت اسفبار آبرسانی سیار به حاشیه شهر کرمان / رنج و مشقت مردم برای قطره‌ای آب

علی حاجی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه مساحت بافت‌های فرسوده استان کرمان 6 هزار و 200 هکتار است اظهار داشت: 9.2 درصد از مساحت شهرهای استان بافت‌های فرسوده هستند که جمعیتی بالغ بر 454 هزار نفر را در خود جای داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 580 هزار نفر از جمعیت شهری استان کرمان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند گفت: 21 محله بازآفرینی شهری در استان در محورهای مطالعات بازآفرینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی و سایر هدف‌های بازآفرینی به تصویب ستاد بازآفرینی شهری استان رسیده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه در راستای اجرای بازآفرینی شهری در استان تاکنون حدود 24 میلیارد تومان پروژه‌های زیربنایی در استان کرمان تعریف کردیم که اعتبارات آن از محل اعتبارات تملک و دارای شرکت بازآفرینی شهری یا از محل تبصره 18 تامین شده است.

وی تامین قیر رایگان را از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در طرح بازآفرینی شهری دانست و گفت: طی سال‌های گذشته 3 هزار و 500 تن قیر رایگان در شهرهای مختلف استان تامین و همچنین مبلغی به صورت ریالی به شهرداری‌ها واگذار شده است.

انتهای پیام/511/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان کرمان شهر کرمان وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی فداکار شامگاه ۲۸ فروردین ماه در بازدید و بررسی چند نقطه در معرض سیل شهرستان منوجان از جمله پل عباس‌آباد و سیل‌بند طالقان گفت: ۴۸ کیلومتر لایرویی رودخانه‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان منوجان در سال گذشته انجام شده و با این اتفاق علیرغم اینکه بیشترین بارش را در منوجان داشتیم، اما شاهد کمترین خسارت هستیم. 

استاندار کرمان تصریح کرد: مسئولان کشور نیز پیگیر اوضاع استان و جنوب کرمان هستند و وزیر کشور از طریق تماس تلفنی جویای وضعیت منطقه بود.

فداکار با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های استان برای مدیریت هرچه بهتر بارندگی در جنوب استان، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم و موثر انجام شده در سال گذشته، راه‌اندازی پل «دهنو» بود که موجب تسهیل راه ارتباطی ۳۰ روستا شد و هم اکنون نیز تردد به خوبی در حال انجام است. 

استاندار کرمان همچنین از رودخانه چغوکی شهرستان منوجان بازدید کرد.

فداکار در ادامه با حضور در روستای ماه کنگان و ادای احترام به شهدای گمنام گفت: ماه کنگان سال گذشته هنگام‌ وقوع سیل به زیر آب رفته بود و خساراتی به بار آورد، اما به واسطه احداث سیل‌بند خوشبختانه در سال جاری هیچ مشکلی بوجود نیامده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی