Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از  بندرعباس، علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ضمن ارزیابی کالاهای اساسی موجود در این مجموعه، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند ترخیص و عرضه به موقع اقلام ضروری با هدف کنترل بازار صادر کرد.

وی همچنین با حضور در انبارهای کالاهای اساسی ضمن بازدید از محموله های روغن، برنج، کود شمیایی و لاستیک خودروهای سنگین ، وضعیت اقلام دپو شده را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 صالحی در جریان این بازدید تأکید کرد: اداره کل استاندارد باید ظرف پانزده روز نظر خود را در مورد کالاهای اساسی، خصوصاً لاستیک ماشین آلات سنگین اعلام نماید و این کالاها در مدت زمان کوتاهی ترخیص شوند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: افزایش قیمت برخی کالاها و گرانی‌های روزافزون موجب کوچک شدن سفره مردم و کاهش توان خرید کالا‌های اساسی شده است که چاره اندیشی فوری در این خصوص را می طلبد.

صالحی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و سیاست های ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص لزوم کنترل گرانی ها، خاطرنشان ساخت: در راستای کنترل بازار و مقابله با گرانی ها در جلسه ای با حضور مسئولین قضایی استان و مدیران دستگاه های اجرایی ، تصمیمات لازم به منظور مبارزه با قاچاق و شتاب بخشی به ترخیص کالاهای اساسی اتخاذ شده است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: برای آن دسته از صاحبان کالا که اقلام وارداتی آنها در انبارها دپو شده و اقدامی در خصوص ترخیص آن انجام نمی دهند نیز مهلت پانزده روزه تعیین شده تا نسبت به ترخیص محموله هایشان اقدام کنند.

 وی یادآور شد: رویکرد مسئولین قضایی در بازدید از بنادر و گمرکات، تعیین تکلیف سریع کالاهای اساسی علی الخصوص گندم، برنج، دانه های روغنی، لاستیک خودرو، روغن و اقلام ضروری از مرحله ترخیص تا رسیدن به دست مصرف کنندگان است.

صالحی تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده همچنین مقرر شده است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با تأمین به موقع کامیون ها و تانکرهای مخصوص حمل روغن، نسبت به بارگیری و انتقال محموله های روغن وارداتی از انبارها، همکاری و مشارکت فعال نماید.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید استان هرمزگان دستگاه قضایی کالاهای اساسی علی صالحی گمرک بندر شهید رجایی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کامرون دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه آی تی وی انگلیس خواهان جلوگیری از «صادرات اقلام تحریمی و تقویت ماشین جنگی روسیه» است.

صادرات شماری از کالاهای غربی از جمله از آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس به کشورهای آسیای مرکزی همچون قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان افزایش یافته است. غربی‌ها معتقدند که کالاهای تحریمی از جمله اقلام دارای کارکرد دوگانه از این کشورها به روسیه می‌رود.

اسکای نیوز گزارش داد که صادرات انگلیس به قرقیزستان هزار و ۱۰۰ درصد افزایش یافته است که تجهیزات پهپاد و ماشین‌آلات سنگین از جمله کالاهای صادراتی به قرقیزستان است.

کامرون اظهار کرد که انگلیس مخالفت تعاملات تجاری روسیه و قرقیزستان نیست اما با دولت قرقیزستان برای جلوگیری از تضعیف نظام تحریمی غرب علیه روسیه همکاری می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال اسفند ماه در گزارشی در مورد ناکارآمد بودن تحریم‌های غرب علیه مسکو مدعی شد که کوادکوپتر، هلی‌شات و تراشه‌های ساخت آمریکا به نحو فزاینده‌ای از مبدأ چین و از طریق مسیرهای تجاری آسیای مرکزی به روسیه سرازیر می‌شوند.

این روزنامه آمریکایی مدعی شد که علیرغم تلاش های آمریکا و اتحادیه اروپا، کالاهای دومنظوره ممنوعه که قابلیت مصرف در حوزه نظامی دارند و اغلب آنها در چین تولید می‌شوند، از طریق قزاقستان و قرقیزستان وارد روسیه می‌شوند.

به نوشته این رسانه، برخی از این کالاها تولید شرکت های آمریکایی هستند و این موسسات اعلام کرده اند که بدون اجازه آنها این اقلام به روسیه صادر شده است.

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد