Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@20:09:57 GMT

اجرای دو طرح پرورشی در سازمان مدارس غیر دولتی

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۵۱۱۴

اجرای دو طرح پرورشی در سازمان مدارس غیر دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار فولادوند، در نشست مشترک مدیران کل آموزش‌وپرورش و رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان‌ها که با حضور وزیر آموزش و پرورش و در ساختمان شهید رجایی به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق بستر شاد برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه آموزش‌وپرورش و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت، نیازمند پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و همچنین وحدت فرماندهی در سه حوزه؛ برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در امر مشارکت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت قانون شوراهای آموزش و پرورش، اظهار کرد: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کند با اجرای قانون شوراها به‌عنوان محوری‌ترین قانون در حوزه تعلیم و تربیت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شوراهای آموزش و پرورش سراسر کشور، بستر قانونی مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری را فراهم سازد.

فولادوند تصریح کرد: شورای آموزش‌وپرورش به‌عنوان نهادی راهبردی، حرکت ساز، خلاق و راهگشا می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت خود برای حل مشکلات محلی و منطقه‌ای نقش‌آفرینی کند.

وی اضافه کرد: در زیست بوم جدید ناشی از شیوع بیماری کرونا، شوراهای آموزش‌وپرورش در امر صیانت از سلامت دانش آموزان با تأمین ملزومات بهداشتی، مقدمات سخت‌افزاری، تأکید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، الزام مدیران اجرایی استان به آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی برای دسترسی دانش آموزان به اینترنت، حمایت از شبکه ملی شاد، تأمین تبلت برای دانش آموزان محروم و …مصوبات و اقدامات سازنده‌ای در این راستا داشته‌اند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از تشکیل جلسات شوراهای آموزش‌وپرورش در شرایط سخت کرونایی خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۷ هزار و ۲۳۰ مدرسه غیردولتی با پوشش قریب ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز با سرمایه‌های شخصی و مشارکت مؤثر در امر آموزش جلوه‌ای عظیم از مشارکت در حوزه تعلیم و تربیت را محقق ساخته‌اند.

وی ادامه داد: بخش غیردولتی با کاهش تراکم کلاس‌ها و افزایش کیفیت آموزش و تنوع در ارائه سبک‌ها و شیوه‌های یاددهی-یادگیری بار بزرگی را در حوزه تعلیم و تربیت به دوش می‌کشد.

با حمایت، نظارت و هدایت به افزایش کیفی و کمی مدارس غیردولتی کمک می‌کنیم

وی گفت: در راستای وظایف خود تلاش کرده‌ایم با رعایت و کاربست سه اصل و مؤلفه مهم؛ حمایت، نظارت و هدایت به افزایش کیفی و کمی این مدارس کمک کنیم و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید باهدف رعایت حقوق شهروندی، تحقق شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و کاهش مراجعات مردم، سامانه‌های؛ ثبت شکایات مردمی، سامانه استعلام شهریه و سامانه صدور مجوز را راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از اجرای دو طرح؛ برنامه راهنمای عمل فعالیت‌های پرورشی مدارس غیر دولتی باهدف کیفی سازی و تعمیق برنامه‌های تربیتی و پرورشی و همچنین اجرای طرح بالندگی نیروی انسانی خبر داد و عنوان کرد: در راستای ارتقا صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی در سه حیطه عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، استانداردها و عناوین آموزشی را برای ۱۳ رسته شغلی تعیین می‌کنیم.

کد خبر 5097858 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش هفته پژوهش شورای شهر شهر تهران سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی روح الله زم کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه پیروز حناچی آسیبهای اجتماعی مدارس و مراکز غیردولتی مشارکت های مردمی شوراهای آموزش سازمان مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، عارف غلامی ظهر چهارشنبه در حاشیه تشکیل میز خدمت و ارتباطات مردمی به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت دارد، ابراز داشت: این اقدام به صورت جهادی از سال ۹۴ آغاز شده است.

وی ضمن بیان اینکه در حدنگاری مشخصات زمین ثبت می‌شود، افزود: این اقدام تثبیت مالکیت اراضی و جلوگیری از سرگردانی مردم را به همراه دارد.

مدیر کل دفتر حد نگاری اراضی منابع طبیعی کشور بابیان اینکه ۱۳۶ میلیون هکتار تثبیت مالکیت اراضی به انجام رسیده است، ابراز داشت: اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح در دست پیگیری و اجرا است.

غلامی ضمن بیان اینکه اجرای طرح کاداستر کاهش تصرفات و تخلفات را در حوزه اراضی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: این طرح با همکاری سازمان اسناد و املاک یکی از دغدغه‌های مردمی را پیرامون تقاضا از دستگاه‌های متولی تسهیل کرده است.

وی افزود: تسهیلگری به این صورت خواهد بود که به جای ارائه درخواست‌ها به صورت حضوری به واسطه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت دستگاه‌ها در چهار چوب مشخص شده و به صورت الکترونیک پاسخگو است.

کد خبر 6080961

دیگر خبرها

  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی