Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:09:17 GMT

مطالبه از مسئولان از مصادیق امر به معروف است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۵۳۲۰

مطالبه از مسئولان از مصادیق امر به معروف است

ایسنا/قم جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به ساختار جدید ستاد امر به معروف کشور، مطالبه‌گری به ویژه از مسئولان و مدیران را از اهم مصادیق امر به معروف دانست و بیان کرد: گروه های مردمی مطالبه گر می توانند با مراجعه به سایت میدان مطالبه گری در این سایت ثبت نام نمایند.

سیدمحمدتقی حسینی در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و متقابل بوده و به سه قسمت مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ماده ۸ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: طبق این ماده مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردار هستند و می‌توانند تمامی مقامات، مسئولان و کارکنان را امر و نهی کرده و نسبت به آن‌ها مطالبه‌گر باشند.
وی در ادامه با اشاره به ماده ۹ قانون مذکور تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد در برابر آمران به معروف و ناهیان از منکر مانع ایجاد کند و در صورت ایجاد مانع جرم محسوب شده و با آنها برخورد قضایی خواهد شد.
جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه بیان کرد: طبق ماده ۱۱ قانون حمایت، قوه قضاییه مکلف است برای رسیدگی به این جرائم شعب ویژه اختصاص داده که در استان قم در دادسرای عمومی انقلاب شعبه ویژه به همین منظور تشکیل شده است.
جانشین دبیر ستاد استان در ادامه به اشاره به ماده ۱۰ قانون حمایت گفت: برای بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی مردم در زمینه احیا و اقامه شرایط امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌هایی همچون صدا و سیما، آموزش و پرورش، ارشاد، بسیج و سازمان تبلیغات موظف شده‌اند با آموزش و اطلاع‌رسانی به این امر کمک کنند.
حسینی سپس با اشاره به ساختار جدید ستاد امر به معروف کشور مطالبه‌گری به ویژه از مسئولان و مدیران را از اهم مصادیق امر به معروف دانست و بیان کرد: گروه های مردمی مطالبه گر می توانند با مراجعه به سایت میدان مطالبه گری در این سایت ثبت نام نمایند.
وی در ادامه به تعدد و تنوع معروفات و منکرات اشاره و اظهارکرد: نباید معروفات و منکرات را منحصر در موارد محدود و خاص کنیم بلکه باید تمامی مصادیق معروف و منکر اعم از فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... را مورد توجه قرار داده تا امر به معروف و نهی از منکر به جایگاه حقیقی خود ارتقاء پیدا کند.
حسینی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر مردم شریف کشورمان از منکرات اقتصادی رنج برده و همه ما مکلفیم در این زمینه آستین همت بالا زده و با آن‌ها مبارزه کنیم.
جانشین دبیر ستاد استان در پایان با اشاره به وضعیت فعلی کشور، در زمینه کنترل بیماری کرونا اظهارکرد:  امیدواریم مردم فهیم و قدرشناس میهن اسلامی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و... ضمن حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان با دعوت و تذکر به دیگران زمینه قطع زنجیره ویروس کرونا را فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امر به معروف و نهي از منكر منطقه قم امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف جانشین دبیر ستاد مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار

تهران - فرماندار شهرستان شهریار بر تسریع مکان‌یابی برای احداث آرامستان جدید در این شهرستان تأکید کرد.

علیرضا فاتحی‌نژاد در این خصوص اظهار کرد: ضروری است تا بسترهای مناسب و مستعد استقرار آرامستان شناسایی و اقدامات لازم و ایجاد زیرساخت‌ها بر مبنای استانداردهای موجود و مصوب در این زمینه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی در ادامه و در گفتگو با ایسنا افزود: در توسعه فضای کنونی و ساخت آرامستان جدید باید تمامی پیوست‌های شهرسازی اعم از اجتماعی، خدماتی، زیست‌محیطی، ترافیکی و سایر عوامل مدنظر قرار گیرد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

فرماندار شهرستان شهریار خواستار تشکیل کارگروه تخصصی برای پیگیری و تعیین تکلیف احداث آرامستان جدید با حضور تمامی دستگاه های مرتبط شد و تصریح کرد: تا جلسه بعد ضمن کارشناسی و انجام مطالعات لازم بر روی مکان های پیشنهادی جهت احداث آرامستان باید نتیجه نهایی برای عملیاتی کردن این پروژه  اتخاذ شود.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد