Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در مراسم یادبود سوانح ترافیکی، برگزاری این مراسم را دلجویی و یادآوری از افرادی آسیب دیده در حوادث رانندگی عنوان کرد، گفت: روزانه ۳ هزار و ۲۵۰ نفر در اثر تصادفات رانندگی در جهان جان خودشان از دست می‌دهند و میلیون‌ها نفر نیز دچار نقض عضو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته طهماسبی، حوادث رانندگی در جهان یازدهمین عامل مرگ و میر افراد بوده، اما در ایران حوادث رانندگی، دومین عامل مرگ و میر مردم است.

او افزود: این وضعیت پیام هشدار برای ما است که در حوزه ترافیک و رانندگی به جامعه آموزش‌های عمومی دهیم و در کنار آن هم مدیریت ترافیک را داشته باشیم.

طهماسبی تصریح کرد: در مبحث مدیریت ترافیکی، تنها متولی شهرداری یا پلیس راهور نیست بقیه دستگاه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی نیز در این مبحث مسئولیت دارند و انتظار داریم که همکاری بیشتری با ما داشته باشند تا بتوانیم جامعه را تاثیرات تلخ سوانح رانندگی آگاه کنیم و بحث فرهنگ سازی فرهنگ رانندگی را داشته باشیم.

طهماسبی با بیان این که خانواده افراد سانحه دیده رانندگی، آسیب‌های جدی می‌بینید، گفت: بررسی‌های من در رابطه با حوادث رانندگی نشان می‌دهد، افرادی که در این حوادث جان هم خودشان را می‌دهند یا دچار نقض عضو می‌شوند، غالباً سرپرست خانوار هستند.

او ادامه داد: امروزه اگر خانواده‌ای سرپرست خود را از دست دهند یا دچار سانحه‌ای شود و نتواند نقش خودش را به درستی انجام دهند، خانوار علاوه بر آسیب اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی را نیز می‌بیند.

طهماسبی افزود: دستگاه‌های متولی و حمایتی باید در این زمینه ورود کنند تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات خانواده‌های آسیب دیده از حوادث رانندگی را رفع کنیم.

کمربندی شیراز حادثه‌خیز‌ترین مسیر جهان

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم گفت: این مراسم هم راهی برای دلجویی از خانواده‌های آسیب دیده از حوادث رانندگی و تلنگری برای ما به عنوان مسئولان و مردم است که راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم.

نواب قائدی با تبریک روز حمل و نقل به فعالان این حوزه، بیان کرد: در این شرایط سخت کرونایی، کار رانندگان و فعالان حمل و نقل و بار چه در درون و چه برون شهری مثل مدافعان سلامت است و آن‌ها با به جان خریدن خطرات موجود و جا به جایی کالای سلامت و بار در خدمت مردم هستند و لحظه‌ای هم از خدمت دریغ نکرده‌اند.

قائدی ادامه داد: ما شاهد این هستیم که در این مراسم همکاران ما در حوزه و حمل و نقل و ترافیک علاوه بر یادمان سوانح ترافیکی، عکس‌هایی از کادر درمان را نیز نصب کرده‌اند تا از این طریق از زحمات و از خود گذشتگی‌شان این قشر قدردانی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: زحمات کادر درمان ما را وادار می‌کند که به عنوان مسئولان و نمایندگان مردم، گرهی از کار شهروندان باز کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به این کمربندی این شهر گفت: این مسیر، پر حادثه‌ترین و بدترین نقطه ترافیکی جهان است و متأسفانه در تعداد حوادث، کمربندی شیراز حرف اول را می‌زند.

قائدی ادامه داد: از نمایندگان شیراز و استان فارس در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم با توجه به ظرفیتی که در برنامه توسعه هفتم کشور برای رفع نقاط حادثه خیز در نظر گرفته‌اند، اعتباری برای کمربندی شیراز نیز کسب کنند تا شاهد کاهش حوادث ترافیکی و پرپر شدن مردم و نگرانی خانواده آن‌ها نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حادثه رانندگی کمربندی شیراز حمل و نقل ترافیک کمربندی شیراز حوادث رانندگی شورای اسلامی دستگاه ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، شهروندان از طریق سامانه ۱۲۱ یا اپلیکیشن برق من یا وب سایت برق من، می توانند درخواست رسیدگی به قطعی برق، خاموشی معابر و.... را به شرکت برق ارائه نمائید. شهروند خبرنگار ما مدعی است هیچ ارگانی مسئولیت خاموشی کمربندی جنوب شیراز را برعهده نگرفته است و با ارسال فیلمی خاموش بودن چراغهای کمربندی جنوب شیراز را به تصویر کشید.  

متن شهروند خبرنگارما:

باسلام
بیش از یک سال هست که چراغ های کمربندی جنوب شیراز خاموش هست که نه اداره راه و شهرسازی و نه شهرداری هیچ کدام مسئولیتی در قبال آن قبول نمی کنند لازم به ذکر است که این جاده بکی از پرخطرترین و پرتصادف ترین جاده های کشور هست و جان تعداد زیادی را به خطر می‌اندازد. اگر جهت حل و پیگیری این موضوع گزارشی تهیه بفرمایین ممنون میشم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز