Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@23:48:23 GMT

اول دی، نشست مجازی وزرای خارجه‌ ایران و 1+4

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۶۷۶۶

اول دی، نشست مجازی وزرای خارجه‌ ایران و 1+4

گروه سیاسی/ حاضران در نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام درباره نشست مجازی غیررسمی وزرای خارجه‌ ایران و گروه 1+4 اول دی سال‌جاری توافق کردند.

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه 1+4 شامل فرانسه، روسیه، چین و انگلیس روز گذشته به صورت مجازی به ریاست «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشستی که به گفته «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، موضوع آن و چگونگی اطمینان از اجرای کامل و متوازن برجام و نقش امریکا به عنوان محور اصلی مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت. «هلگا اشمید» در بیانیه‌ای که بعد از این نشست صادر شد، اعلام کرد که مشارکت‌کنندگان در این نشست در پرتو چالش‌های موجود، درباره همکاری درخصوص حفظ برجام و نحوه اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل و مؤثر آن از سوی تمامی طرفین بحث کردند. همچنین مشارکت‌کنندگان درخصوص برگزاری یک نشست غیررسمی وزرای امور خارجه دولت‌های عضو برجام در تاریخ اول دی ۱۳۹۹ به‌صورت ویدیوکنفرانس، توافق کردند.
اتحادیه اروپا پیش از این از برگزاری این نشست خبر داده بود و دستورکار این نشست را تلاش‌های جاری برای حفظ برجام و روش‌های مؤثر برای اجرای کامل این توافق از سوی همه طرفین و آمادگی تبادل نظر در سطح وزرا برشمرده بود. یک رسانه روس هم دو روز پیش در خبری به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که نمایندگان ایران و گروه 1+4 در نشست مجازی روز چهارشنبه خود درباره مقدمات برگزاری یک نشست وزارتی درخصوص برجام رایزنی خواهند کرد. این منبع دیپلماتیک گفت نشست وزارتی مذکور ممکن است قبل از پایان سال‌ جاری میلادی به صورت مجازی برگزار شود.
پیشتر سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در زمینه دستور کار کمیسیون مشترک برجام گفته بود که این نشست، یکی از نشست‌های عادی و معمول کمیسیون مشترک برجام هست که در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های کشورهای طرف برجام هر ٣ ماه یک بار به منظور بررسی روند اجرای برجام و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجام برگزار می‌شود.
کمیسیون مشترک برجام در شرایطی برگزار شد که همایش تجاری ایران و اروپا که قرار بود از روز دوشنبه تا چهارشنبه برگزار شود در اعتراض اتحادیه اروپا به بهانه‌های حقوق بشری در پی اعدام روح‌الله زم به تعویق افتاده بود. اتفاقی که باعث شد این شائبه شکل گیرد که آیا اقدام معترضانه اروپایی‌ها شامل حال نشست کمیسیون برجام هم خواهد شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که برنامه این اتحادیه در‌خصوص زنده نگه‌‌داشتن برجام و برگزاری کمیسیون مشترک برجام در روز چهارشنبه تغییری نخواهد کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیسیون مشترک برجام اتحادیه اروپا نشست مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست رسمی وزرای کشور ایران و پاکستان در اسلام‌آباد

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران پس از پایان دیدار رسمی سران ایران و پاکستان و امضای تفاهمنامه همکاری، با همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

سید محسن رضا نقوی و احمد وحیدی هم اکنون در حال مذاکره پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه و همکاری‌های دو کشور هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • نشست رسمی وزرای کشور ایران و پاکستان در اسلام‌آباد
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان