Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احسان خاندوزی در جلسه جمع‌بندی از سفر به استان گلستان و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی استان با حضور استاندار گلستان، سنگدوینی و منتظری نمایندگان مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و مدیران اقتصادی استان اظهار کرد: مطابق بند ۱۱ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هدف مناطق آزاد باید کمک به تولید و توسعه صادرات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اراده نمایندگان مجلس تحقق این اصل در مورد مناطق آزاد است و خوشبختانه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در گلستان حامی تولید و صادرات است و برخلاف برخی مناطق آزاد پیشین در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی قانونگذار است و می‌تواند زمینه جهش تولید و توسعه صادرات را فراهم آورد.

استاندار گلستان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌هایی که قانونگذار برای مناطق آزاد در نظر گرفته است، اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون گلستان می‌تواند سکوی پرش صادرات استان و کشور باشد و بخش عظیمی از تولیدات استان و کشور را به‌صورت خام یا فرآوری شده به کشورهای آسیای‌میانه و تحت پیمان اوراسیا ارائه کند.

هادی حق‌شناس اظهار کرد: لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون تاکنون دو بار در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از رد آن در شورای‌نگهبان در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و مجمع نیز با اعزام اکیپی به استان موضوع را مورد بررسی قرار داد و خوشبختانه نگاه نسبت به ایجاد منطقه آزاد در گلستان مثبت است. 
وی افزود: ایران پیش از انقلاب تنها در «پیمان اقتصادی اکو» حضور داشت اما در حال حاضر علاوه بر آن تحت «پیمان اوراسیا» نیز قرار گرفته و خوشبختانه بسیاری از اقلام قابل مبادله در این پیمان در گلستان تولید می‌شود و امکان صادرات آن پس از فرآوری از طریق منطقه آزاد اینچه‌برون وجود دارد.
استاندار گلستان یادآور شد: در حال حاضر سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در گلستان تولید می‌شود که کشورهای حوزه اوراسیا و آسیای‌میانه می‌توانند مشتری صادرات آنها باشند.
حق‌شناس ادامه داد: منطقه آزاد اینچه‌برون در واقع در حیطه نسل جدید مناطق آزاد در کشور قرار می‌گیرد و کاملا با اهداف مورد نظر قانونگذار در خصوص مناطق آزاد انطباق دارد.
وی خاطرنشان کرد : همراهی نمایندگان مجلس در تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون قابل تقدیر است و امیدواریم در ادامه و پس از تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام با وجود این نگاه مثبت شاهد تسریع در اجرایی شدن آن باشیم.

انتهای پیام/2307/

 

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مناطق آزاد صادرات نمایندگان مجلس منطقه آزاد اینچه برون مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله عبدالملکی در دیدار با سرمایه گذاران جزیره کیش، سرمایه گذاران را فرماندهان جنگ اقتصادی دانست و اظهار کرد: علاقه به حفظ و تقویت سرمایه گذاران در انقلاب اسلامی یک هدف ایدولوژیک است و نگاه ما به سرمایه گذار همچون مکتب‌های نئو لیبرالیسم مقطعی نیست.

وی با بیان اینکه در ادبیات اقتصاد بین الملل، مناطق آزاد جایگاه مستحکمی دارند، افزود: بند ۱۱ سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی نیز بر اهمیت این مناطق تاکید کرده و نشانگر نقش تعیین کننده آن‌ها در افزایش تراز اقتصادی است؛ اما باید اذعان کرد که هرچند عملکرد مناطق آزاد ایران طی ۳۰ سال اخیر مثبت است، اما ایده‌آل نیست و انتظارات را برآورده نکرده است.

عبدالملکی مناطق آزاد را بهشت سرمایه گذاران توصیف کرد و ادامه داد: برخی اصلاحات در مناطق آزاد برای تسریع در روند سرمایه گذاری و رفع موانع ضروری است.

وی اضافه کرد: از مناطق آزاد خواسته شده تا تمامی فرآیندهای اداری مرتبط با سرمایه گذاری و مباحث اقتصادی را به دبیرخانه ارسال و این فرآیندهای توسط مشاوران برجسته کشوری بررسی شوند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور مناطق آزاد در پاسخ به برخی شبهات در رابطه با رتبه بندی عملکرد مناطق آزاد، بیان کرد: هیچ منطقه آزادی به دلیل دریافت هزینه پایداری مورد تشویق قرار نمی‌گیرد و درآمد زایی حاصل از این روند نیز در رتبه بندی مطرح نیست.

وی همچنین از اجرا نشدن قوانین مربوط به مناطق آزاد انتقاد کرد و گفت: قوانین این مناطق نه تنها اجرا نمی‌شود، بلکه بیش از ۱۸۲ قانون نیز برای محدود کردن قوانین مناطق آزاد در ادوار مختلف مجلس صادر شده است.

عبدالملکی با قدردانی از اقدامات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه منطقه، اظهار کرد: از هرگونه اقدام جهت توسعه اقتصادی منطقه حمایت می‌کنیم.

کد خبر 6064143

دیگر خبرها

  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • ۵ کشته و مصدوم در تصادف دو خودرو در گنبدکاووس
  • ۳ جان باخته در تصادف دو خودرو در گنبدکاووس
  • منطقه آزاد چابهار برای تولید و صادرات بیشتر تلاش کند