Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@04:49:35 GMT

یارانه جدید در راه است+جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۸۱۰۴

یارانه جدید در راه است+جزئیات

یارانه معیشتی کرونا برای افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، از امشب به مدت چهار ماه پرداخت خواهد شد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد:با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی و به دنبال تفاهم‌ حاصله مبنی بر حمایت از معیشت اقشار کم درآمد که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کسب در آمد آنها مختل شده است، مقرر شد از امشب به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس به سایر افراد مشمول این یارانه، ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد. بر اساس تصمیم گیری‌های صورت گرفته این یارانه به خانوارهایی هیچ یک از اعضای آنها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند، تعلق می‌گیرد.

همچنین خانوارهایی که هیچ یک از اعضای آنها بیمه پرداز نباشند و خانوارهایی که اعضای آنها طبق شاخص‌های بانکی از درآمدحداقلی برخوردار نباشند، مشمول دریافت این یارانه خواهند شد.

یارانه صد هزار تومانی به افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند، پرداخت می‌شود.به این ترتیب با توجه به پرداخت یارانه معیشتی به 60 میلیون نفر از جمعیت ایران، این یارانه به این تعداد از مردم تعلق خواهد گرفت . در حال حاضر یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومان، یارانه معیشتی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است. به موجب اعلام سازمان برنامه و بودجه یارانه سوم برای یارانه بگیران معیشتی و خانوارهای هدف 100 هزار تومان و برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی 120 هزار تومان به ازای هر نفر است .

 در این صورت اگر خانواری چهار نفره مشمول هر سه یارانه باشد ، در ماه مبلغی برابر با 572 هزار تومان یارانه دریافت می کند. این خانواده در صورتی که تحت پوشش نهادهای حمایتی باشد، 80 هزار تومان بیش از این مبلغ دریافت خواهد کرد.

یارانه سوم از ساعت 12 روز 27 اذر در حسابهای سرپرستان خانوار قرار دارد.

اولین مرحله این حمایت معیشتی ساعت ۲۴ روز ۲۷ آذرماه ۱۳۹۹ به حساب افراد مشمول واریز می‌شود.

برچسب ها: یارانه ، کرونا ، یارانه نقدی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000L6z

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: یارانه کرونا یارانه نقدی هزار تومان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت حیدریه گفت: مرحله اول شامل هشت تن بذر مادری پنبه امسال بین کشاورزان تربت حیدریه توزیع می‌شود که در هفته جاری ۳ تن بذر مادری رقم ورامین در محل اتحادیه تعاونی روستایی این شهرستان تخلیه شد.

حمیدرضا رضایی افزود : البته میزان توزیع بذر مادری پنبه بستگی به سطح زیرکشت داشته است و پس از توزیع می‌توان گفت چند کشاورز از تسهیلات یارانه‌ای دولت استفاده کرده‌اند.

وی  بیان کرد: کشاورز برای هر کیلو باید ۵۴۰ هزار ریال به اتحادیه تعاون روستایی بابت بذرهای مادری بپردازد و بابت هر کیلو ۸۴ هزار و ۹۱۰ ریال یارانه از سوی دولت به کشاورزان تعلق گرفته است، کشاورزان این شهرستان در مجموع بابت هشت تن چهار میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال پرداخت خواهند کرد.

به گفته او ، دولت بابت هشت تن بذر مادری پنبه مبلغ ۶۷۹ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال یارانه پرداخت می‌کند.

رضایی ادامه داد: خرید این میزان بذر پنبه در راستای تحقق اقتصاد تعاونی ها و خدمات رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان تربت حیدریه برحسب مصوبه کمیته فنی و هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی و در راستای فعالیتهای بازرگانی و دادن خدمات فنی و تخصصی به بهره برداران بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اشاره کرد: قراردادهای خرید هم با تولید کنندگان بذر مادری از جمله شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی منعقد شده است.

سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت حیدریه افزود: ایجاد زنجیره های تخصصی و توانمندسازی شرکتها و رقابت اقتصاد تعاونیها با اقتصاد بخش خصوصی و از سوی دیگر توانمندسازی بعد بازرگانی شبکه تعاون روستایی جزء اولویت های سال جاری است.

وی گفت: بر همین اساس سعی شده همسو با فعالیت‌های حوزه بخش کشاورزی، تعامل مثبتی با جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اداره توسعه نوغانداری ،دامپزشکی و اداره غله و خدمات بازرگانی و سازمان های مردم نهاد برقرار باشد.

بر طبق اطلاعات منتشره پارسال ۲۶ تن بذر پنبه در بین کشاورزان تربت حیدریه توزیع شده است.

بیش از ۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورزی که معادل ۷۹ درصد نیروی کار تربت‌حیدریه است، در گستره ۹۰ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند.

تربت حیدریه به عنوان یکی از مراکز مهم کشاورزی در خراسان رضوی، دارای تنوع بالایی از محصولات کشاورزی است، به عنوان مثال زعفران، ابریشم، خربزه، پسته، بادام، گندم، جو، سیب زمینی، کلزا، پیاز، چغندرقند، و گوجه فرنگی نیز در تربت حیدریه کشت می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تربت حیدریه دارای ۹۱ هزار و ۲۸۴ هکتار اراضی زراعی و باغی است.

این شهرستان به دلیل تنوع آب و هوایی و ظرفیت‌های فراوان، در تولید و سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در خراسان رضوی جایگاه برتری دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند