Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@09:32:24 GMT

معرفی یک بانک خصوصی متخلف به دستگاه قضایی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۸۲۱۸

معرفی یک بانک خصوصی متخلف به دستگاه قضایی

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما، بابک دین پرست با تاکید بر اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مهمترین و بالاترین مرجع رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی است، گفت: قانون صراحت دارد که مصوبات این ستاد نافذ و اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه برخی شایع می‌کنند که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ضمانت اجرایی ندارد، افزود: این حرف، خلاف واقع است و هر دستگاه یا نهادی، که مصوبات ستاد تسهیل را اجرایی نکند به دستگاه قضائی و سازمان بازرسی معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دین پرست همچنین از بررسی مشکلات سه واحد تولید بزرگ استان مازندران، در صد و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: نخستین واحد، یک هلدینگ بزرگ متشکل از ۷ واحد تولیدی بود که بدلیل مشکلاتی با بانک‌ها، ده سال تعطیل شده بود.

وی افزود: مشکلات این هلدینگ با ده بانک پیگیری شد که ۹ بانک با این هلدینگ مساعدت کرد و تنها یک بانک خصوصی در جلسه حاضر نشد که مقرر شد آن بانک به دستگاه قضائی و سازمان بازرسی معرفی شود.

قائم مقام ستاد تسهیل گفت: شرکت چوب و کاغذ مازندران، دومین واحد تولید بود که مشکلات آن مطرح شد، و در حضور رئیس سازمان جنگلل، مشکلات این واحد بررسی و مقرر شد مطالبات این شرکت از سازمان جنگل‌ها نهایت طی یک ماه بررسی و تعیین تکلیف شود.

دین پرست کمبود چوب در کشور را یکی دیگر از مشکلات صنایع سلولوزی خواند و گفت: مقرر شد موضوع واردات چوب با پوست در یک جلسه جداگانه در دبیرخانه برگزار و با همکاری سازمان جنگل‌ها، مشکلات واحدهای سلولوزی حل شود.

وی در خصوص سومین واحد تولید مطرح شده در ستاد تسهیل، گفت: این یک واحد فولادی بود که به دلیل عدم پاسخگویی بانک، مقرر شد پرونده به سازمان بازرسی و دادستانی کشور معرفی شود.

قائم مقائم رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه مصوبات این ستاد بگونه‌ای تصویب می‌شود که برای دستگاه‌های مختلف قابلیت اجرا داشته باشد، گفت: مصوبات ستاد تا رسیدن به هدف احیای واحدهای تولیدی راکد و حفظ واحدهای بحرانی و مشکل دار پیگیری خواهد شد.

دین پرست افزود: دستورالعملی که هفته گذشته با همکاری بانک مرکزی برای نحوه واگذاری امول مازاد اجرایی شد از جمله اقدامات مهم ستاد تسهیل بوده بوده که با ۴ سال پیگیری به نتیجه رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084415 برچسب‌ها بابک دین پرست بانک مرکزی دستگاه قضایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بابک دین پرست بانک مرکزی دستگاه قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحد تولید دین پرست مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیش از ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در ابهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ علیمحمدی بااشاره به بهره‌مندی ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع دستی در شهرستان ابهر در سال گذشته، گفت: طی این مدت در مجموع ۱۳۸ پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی صنایع‌دستی صادر و تمدید شده است.


وی با اشاره به صدور ۱۳۸ پروانه تولید کارگاهی و پروانه تولید انفرادی در سال ۱۴۰۲، افزود: همچنین در این مدت ۸ فقره کارت شناسایی و ۱۳۰ فقره جواز تأسیس صادر و تمدید و مجوز فروشگاه صنایع‌دستی نیز در این مدت برای متقاضیان صادر شده است.


رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات کم‌بهره نیز تعداد زیادی از هنرمندان به بانک معرفی شدند، ادامه داد: در سال گذشته ۷۰ نفر برای أخذ وام مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به بانک معرفی شدند.

علیمحمدی بااشاره به معرفی ۹۲ نفر به بانک برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶، گفت: همچنین مجموعاً در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی بااشاره به اینکه امسال مطابق هر سال آموزش‌های رایگان عمومی برای گسترش صنایع دستی و هنر‌های سنتی و همچنین ایجاد شغل برای علاقه‌مندان برگزار شد، افزود: در سال گذشته ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع دستی بهره‌مند و ۲۷۰ نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار داده شدند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیش از ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در ابهر
  • تحقق شعار سال با رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان