Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@10:49:14 GMT

تربیت از تولد تا بدو دانشگاه بر عهده آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۸۴۱۶

تربیت از تولد تا بدو دانشگاه بر عهده آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تعلیم و تربیت کودکان۰ تا ۶ سال هم بر عهده آموزش و پرورش قرار می‌گیرد. - اخبار اجتماعی -

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به واگذاری امور مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در اینباره جلسات متعدد کارشناسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد که ما هم در آن مشارکت داشتیم و در این جلسات پیشنهادهای خود را ارائه کردیم که دیروز کلیات واگذاری امور مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود:  از این به بعد آموزش و تربیت کودکان تا 6 سال به صورت یکپارچه و بر اساس مدیریت متمرکز که شامل هدایت، نظارت، ارزیابی و برنامه‌ریزی است بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به ماموریت‌های آموزش و پرورش و نزدیکی آن با بحث تربیت کودکان، امور مهدکودک‌ها به این وزارتخانه سپرده شد و جزئیات آن در جلسات کارشناسی مشخص خواهد شد تا نحوه پیاده‌سازی این مصوبه در آموزش و پرورش به طور مشخص اعلام شود.

حکیم‌زاده درباره اینکه آیا وزارت آموزش و پرورش با توجه به ماموریت‌های بسیاری که پیش از این داشته می‌تواند بار مهدکودک‌ها را نیز به دوش بکشد؟ عنوان کرد: در حال حاضر بر اساس قوانین موجود مصوب سال 95 مجلس کودکان زیر 6 سال به دو گروه 0 تا 4 سال و 4 تا 6 سال تقسیم می‌شدند که 80 درصد کودکان در گروه سنی 4 تا 6 سال بوده و مشمول قوانین آموزش و پرورش هستند و  20 درصد زیر 4 سال و تحت پوشش بهزیستی بودند اما هم اکنون آنها نیز به صورت یکپارچه تحت پوشش آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در گذشته هم این بحث مطرح بود و بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در سال 92 اشاره شده بود که از مهدکودک تا دانشگاه امر حاکمیتی بوده و بر عهده آموزش و پرورش است بنابراین از قبل روی آن کار شده بود و با مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در  جلسات کارشناسی مدل پیاده سازی آن در آموزش و پرورش مشخص خواهد شد.

مهدکودک های سردرگم در میان سیاست‌ها و متولیان نامشخصبهزیستی می‌گوید 93 درصد مهدکودک‌ها خارج از اختیار آنهاست!تربیت غلط در "مهدهای کودک" نتیجه بگومگوها بین بهزیستی و آموزش و پرورش!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش بر عهده آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش مهدکودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش در آیین انعقاد تفاهم‌نامه طرح شهید صدر زاده با بیان اینکه مهمترین بسترساز تربیت بازی و فعالیت بدنی است، عنوان کرد: بازی، فعالیت بدنی و ورزش، مهمترین عنصر جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مهمترین بستر برای انجام فعالیت‌های تربیتی است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش ادامه داد: جامعه پذیری دانش آموزان، کار تیمی و گروهی، اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموز، احساس موثر و مفید بودن از بستر بازی و ورزش پدیدار می‌شود. در دوره کرونا شاهد بودیم دانش آموزان ما هم از حیث آسیب‌های اجتماعی 
و جامعه پذیری و اجتماعی شدن گرفتار شدند و هم در سنین پایین‌تر به جهت عدم حضور در مدرسه، از حیث یادگیری و سلامتی اتفاقات ناگواری افتاد.
وی گفت: بازی و ورزش علاوه بر اینکه می‌تواند بسترساز تربیت اجتماعی، اخلاقی و سلامت دانش آموز باشد، میتواند زمینه یادگیری و قرار گرفتن دانش آموز در موقعیت یادگیری را فراهم کند.

ستاری فرد با اشاره به طرح شهید صدرزاده گفت: شهید صدرزاده، شهید مربی بود که برای جامعه مربیان تربیتی و معلمین یک الگو است، امروز دانش آموز به ورزش و تربیت بدنی علاقه‌مند است و بازی دوست دارد؛ بنابراین نیاز داریم دانش آموز ما هم به قوای جسمانی برسند هم در ساحت علم تقویت شوند و این در محیط‌های تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در راهکار ۱۴_۳ سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش مکلف به ایجاد محیط‌های متنوع شد ابراز کرد: تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است، دانش آموز ما نباید فقط در مدرسه باشد بلکه زمینه یادگیری دانش آموزش در سایر محیط‌ها فراهم شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بستر و محیط ورزش برای حضور دانش آموزان در این محیط‌های تربیتی بسیار انگیزاننده است و باید به ایجاد فضا‌های ورزشی در مدارس نیز توجه کرد. راهکار ۱۴_۳ سند تحول بنیادین به ایجاد فضای ورزشی در مدارس اشاره دارد که در همین راستا طرح شهید سلیمانی انجام شد که در قالب این طرح یک هزار و ۸۸۴ فضای ورزشی درون مدرسه و ۷۲۱ اتاق ورزش برای مدارس ابتدایی ایجاد شد.

وی ادامه داد: ایجاد فضای ورزشی در اردوگاه ها، با تلفیق و ترکیب دو ساعت تربیتی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی آموزش و پرورش باید تدوین شود
  • پویانمایی آیات و قصص قرآنی در طرح ملی مسطورا
  • آموزش و پرورش از ارکان اصلی هر جامعه است
  • بهار دربهار مدارس کرمان ۱۹ فروردین ماه
  • تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است
  • اجرای چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • احداث چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • اعلام شرایط شرکت در آزمون جذب معلم ورزش
  • دانش آموختگان مدارس شاهد،عهده‌دار مسئولیت‌های کلیدی کشور هستند
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بیش از يک‌هزار مدرسه کرمان