Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بانوی کارآفرین هرمزگانی گفت: متاسفانه از کارآفرینان حمایت قابل قبولی صورت نمی‌گیرد و برخی از مسئولان فقط در سال‌های اولیه از کارآفرینان حمایت و سپس او را رها می‌کنند. - اخبار استانها -

فرخنده بادروج، بانوی کارآفرین هرمزگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس، با اشاره به‌اینکه از نوجوانی در حوزه صنایع دستی بومی فعالیت داشته، اظهار کرد: از دوران نوجوانی با مادر و خواهرانم کارهای گلابتون دوزی، خیاطی و هر هنری که در آن زمان‌ها می‌توانستیم از طریق آن در آمد کسب کنیم، انجام می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوی کارآفرین هرمزگانی افزود: در سن پانزده سالگی اولین قراردادم را با ارشاد امضا کردم و در نمایشگاه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف کشور حضور داشتم.

بادروج بیان کرد: به دلیل ازدواج و مشغله‌های پیش رو از صنایع دستی کمی فاصله گرفتم، اما پس از چندین سال با حمایت‌های همسرم با عزمی جدی اقدام به شروع کار در حوزه صنایع دستی کردم.

کارآفرین هرمزگانی ضمن قدردانی از حمایت‌های اداره کار، رفاه و تامین اجتماعی، تصریح کرد: در شهریور ماه سال 94 در نخستین گام تعاونی نقش و نگار الماس هرمز را ثبت کردیم و بعد از چند ماه با وام 50 میلیونی اقدام به تاسیس کارگاه صنایع دستی در جزیره هرمز کردم، تا از این طریق بتوانم برای زنان سرزمین مادری‌ام اشتغال ایجاد کنم.

برگزاری نخستین جشنواره تخصصی بانوان کارآفرینایجاد 400 مرکز نیکوکاری کارآفرینی از ابتدای سال تاکنونبرگزاری "یلدای کارآفرینان استارتاپی" سال 99 به صورت آنلاین

بادروج ادامه داد: در همان سال در دوره‌های آموزشی سازمان ملل متحد، دوره MBA و سمینارهای مختلف شرکت کردم.

وی با اشاره به اینکه در سال 94 توانستیم نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را دریافت کنیم، گفت: در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در تهران و نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی در توسعه و سایر نمایشگاه‌های صنایع دستی و سنتی در نقاط مختلف کشور حضور داشتم.

این بانوی کارآفرین هرمزگانی عنوان کرد: سال 95 خانه صنایع دستی هرمز به طور رسمی افتتاح کردم و در همان سال ضمن حضور در نمایشگاه‌های استان‌های مختلف در نمایشگاهی در کشور عمان نیز شرکت کردم.

بادروج بیان کرد: با همراهی دوستانی که در کارگاه من مشغول به کار بودند و حمایت‌های خانواده توانستم در شهریور و بهمن ماه سال96 در نمایشگاه کشور ترکیه در شهر استانبول شرکت کنم.

وی افزود: یکی از رویاهای من ایجاد اشتغال و آموزش هنرهای اصیل و سنتی به بانوان بود به همین دلیل در سال 97 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای جلبیل را راه اندازی کردم. 

بانوی کارآفرین در ادامه با اشاره به اینکه در همین سال به عنوان غرفه برتر در جشنواره سوق تهران انتخاب شده است، گفت: در این سال در سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه شرکت کردم.

بادروج عنوان کرد: همچنین به عنوان مسئول شعبه بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان ایران، عضو دائم شورای سیاست گذاری زنان و خانواده در استان هرمزگان منصوب شدم.

وی عنوان کرد: صادرات هنرهای بومی زنان هرمز نیز در همین سال آغاز شد و توانستیم انواع صنایع دستی را به کشورهای امارات، عمان و قطر صادر کنیم.

بانوی کارآفرین هرمزگانی با اشاره به اینکه کلاس‌ها و دوره‌های مختلفی را با همکاری کمیته امداد خمینی(ره) و آموزش و پرورش برای خانم‌ها برگزار کرده، گفت: در سال 98 ضمن صادرات صنایع دستی، اقدام به آموزش تعداد زیادی از بانوان در حوزه‌های مختلف خوس بافی، گلابتون دوزی و... کردم.

بادروج بیان کرد: در سال 99 نیز با وجود محدودیت‌ها توانستم به 50 نفر از بانوان خیاطی بدون الگو آموزش دهم همچنین 200 هزار ماسک را تولید کنیم.

وی تصریح کرد: به دلیل فعالیت گسترده و حضور در نمایشگاه‌های مختلف و ارتباط موثر با مردم، با وجود بیماری کرونا سفارشات ما پا برجاست و همچنان هم از داخل کشور و هم از کشورهای حاشیه خلیج فارس سفارشات داریم.

عضو اتاق بازرگانی و کانون زنان بازرگان افزود: متاسفانه از کارآفرینان حمایت قابل قبولی صورت نمی‌گیرد و برخی از مسئولان فقط در سال‌های اولیه از کارآفرینان حمایت و سپس او را رها می‌کنند درصورتی که این کارآفرین هنوز در پله‌های نخست قرار دارد و به دلگرمی و حمایت‌های مسئولان و سازمان‌ها برای ادامه کار نیاز دارد وگرنه پیشرفت این کارآفرینان به صورت لاک پشتی خواهد بود و سال‌ها باید در انتظار تحقق رویاهای خود و کسب درآمد باشند.

بادروج با اشاره به اینکه در حال حاضر برای 53 نفر اشتغال ایجاد کرده، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی من کارآفرینی برای 100 نفر از بانوان است.

وی با اشاره به اینکه در هفتمین دور انتخاب زنان کارآفرین توانسته با رای مردم به عنوان زن کارآفرین برتر ملی انتخاب شود، خاطر نشان کرد: ضمن قدردانی از محبت مردمان سرزمینم برای انتخاب من، اگر در طی تمام این سال‌ها، سخت کوشی، تلاش و همت مادرم را برای انجام کار و کسب درآمد نمی‌دیدم و مادرم از من حمایت و همسرم مرا همراهی نمی‌کرد قطعا نمی‌توانستم در این مسیر گام بردارم.

گزارش: نعیمه صلواتی‌نیا

انتهای پیام/872/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارآفرینان حمایت صنایع دستی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، اکبر محمدی در بازدید از جشن ملی نوروزگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، فرهنگ غنی و تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در سطح کشور و جهان است.

 وی افزود: باید با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

محمدی در ادامه بیان کرد: اجرای جشن‌های ملی نوروزگاه علاوه بر ایجاد فضای شاد و مفرح، موجب توسعه صنعت گردشگری و معرفی بیش‌از‌پیش ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: با اجرای این ویژه‌برنامه‌ها می‌توان بیش از گذشته مردم دنیا را با آداب‌و‌رسوم نوروز و فرهنگ و هنر اصیل کردستان آشنا کرد.

بازدید بیش از ۸۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان

در ادامه منصور مهرزاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار داشت: با تمهیدات پیش‌بینی شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، تلاش شده تا مسافران و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کنند.

وی افزود: براساس آمار ثبت‌ شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، از ٢٥ اسفندماه تا پایان روز ٧ فروردین‌ماه جاری، ٨٦٧ هزار و ٣٨٢ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و جاهای دیدنی استان بازدید کرده‌اند.

مهرزاد عنوان کرد: شهرستان‌های مریوان، بانه، سنندج و سروآباد به ترتیب دارای بیشترین آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری در استان بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کردستان در ادامه همچنین از توزیع بیش از ١٠٠ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی در استان خبر داد و یادآور شد: توزیع نقشه، بروشور و کتابچه در راهنمایی و معرفی سایت‌های تاریخی در هر استانی تاثیر مستقیم دارد و در ایام نوروز در کردستان شاهد تحولی اساسی در این بخش بوده‌ایم.

گفتنی است؛ عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، عرضه انواع غذاهای محلی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، موسیقی، نمایش و... از جمله برنامه‌های جنبی مراسم نوروزگاه در استان است که تا ۱۲ فروردین‌ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران داخل و خارج استان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه
  • مراکز تفریحی و گردشگری نصف‌جهان ۱۳ فروردین تعطیل است/ایجاد دومین کمپ گردشگری در شرق اصفهان
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • چرا سند استراتژی توسعه صنعتی تدوین نمی شود؟
  • اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • این برنامه ریزی قهرمان لیگ برتر را تغییر می‌دهد!
  • بازگشایی باغ نشاط لارستان بعد از ۴ سال