Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فرهاد دلق پوش روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد گیلان و قسمت طرح توسعه آن شرکت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح توسعه ۱۸۰ هزار تنی مجتمع فولاد گیلان در شرایط تحریم حایز اهمیت است.

  وی افزود: مجتمع فولاد گیلان در حقیقت تحریم را در کوره ذوب کرد و در شرایط اقتصادی کنونی کشور، ضمن حفظ توانمندی موجود توانسته است با ایجاد طرح توسعه جدید یک گام بلند به جلو بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت فعلی تولید این مجتمع را بیش از ۳ میلیون و  ۲۰۰ هزار تن در سال عنوان و تصریح کرد:مواد اولیه این مجتمع از کارخانجات بزرگی نظیر فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان و خوزستان تامین می شود .

به گفته دلق پوش، این مجتمع بخش عظیمی از نیاز صنایع پائین دستی مثل خودروسازی، صنایع نظامی، دریایی، ساخت ادوات کشاورزی و صنعت ساختمان را پوشش می دهد که شمار آنها به بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی متوسط و کوچک می رسد.
وی میزان سرمایه گذاری طرح توسعه مجتمع فولاد گیلان را بیش از۳۳ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: طرح توسعه تولید انواع ورقهای فولادی گالوانیزه(با پوشش روی) زمینه اشتغال جدید قریب  ۴۰۰ نفر را به صورت مستقیم  فراهم نماید.

و ی افزود: با توجه به نوع مصارف این ورق ها در صنعت خودرو،  لوازم خانگی، قوطی ها و پوشش ساختمانی؛ گستره اشتغال غیر مستقیم آن به مراتب افزون بر یک هزار و ۲۰۰ نفر خواهد رسید.
 دلق پوش با بیان اینکه پرباران بودن و فراوانی منابع آبی در گیلان، یکی از مزیت هایی است که زمینه‌ساز توسعه صنایع فولادی در استان است، افزود: صنایع فولادی یکی از صنایع پر مصرف در زمینه ی آب هستند که در مجتمع فولاد گیلان ۹۰ درصد آب مصرفی کارخانه از جمع آوری آبهای سطحی حاصل از بارندگی در استخر تعبیه شده در مجتمع تامین می شود که مجتمع فولاد گیلان خروجی پساب واحدهای خود را با استانداردهای زیست محیطی منطبق کرده و احداث تصفیه خانه ی مجتمع،  گواه این مطلب است.
وی اشتغال کنونی بدون طرح توسعه این مجتمع  را یک هزار و ۵۰۰  نفر عنوان و تصریح کرد:  این واحد بزرگ‌ترین واحد صنعتی فولاد کشور در بخش خصوصی است .

وی اظهار کرد: گیلان، افزون بر اینکه در ردیف چهارم کشور در تولید فولاد قرار گرفته، در مقایسه با استان‌هایی با شرایط مشابه آب و هوایی و پر بارش، موفق‌تر عمل کرده است.
 دلق پوش با بیان اینکه ماده اولیه معدنی صنعت فولاد، سنگ آهن است، گفت: اگرچه گیلان ۵۶ معدن فعال دارد اما این استان فاقد ماده معدنی سنگ آهن است و مواد اولیه صنایع فولادی گیلان از استان های دیگر تامین می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت  گیلان در خصوص صادرات  فولاد  نیز گفت: با توجه به تعداد بالای صنایع فلزی مرتبط با فولاد که ماده اولیه‌شان از این آلیاژ تامین می‌شود و همچنین نیاز بالای طرح های عمرانی و ساخت و سازها به مصالح ساختمانی فولادی در استان و کشور، بخش اعظمی از تولیدات صنایع فولادی گیلان به مصرف استان و کشور می‌رسد.

وی ادامه داد:  یکی از محصولات فولادی این مجتمع تولید میلگرد است که  سالانه ۶ هزار تن  به عراق، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان و پاکستان صادر می‌کند.
قائم مقام مدیر عامل مجتمع فولاد گیلان نیز در این بازدید  با بیان اینکه مجتمع فولاد گیلان محصول استراتژیک تولید می کند ، گفت : ورق فولادی تولیدی این شرکت یک محصول استراتژیک است و اگر امروز تولیدات استراتژیک این کارخانه متوقف شود بسیاری از کارخانجات لوله و پروفیل کشور با بحران مواجه می شوند زیرا  بدلیل عدم واردات از خارج کشور، مجتمع فولاد گیلان تامین کننده ی مواد اولیه بسیاری از واحدهای تولیدی است.
نوید سیار ثابت  با بیان اینکه فولاد گیلان توان و ظرفیت تولید بیشتر را دارد، عنوان کرد : این شرکت از سال ۱۳۸۹ تا به امروز از کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان و فولاد خوزستان مواد اولیه خود را تامین می کند و در صورت تامین مواد اولیه مجتمع فولاد گیلان، این شرکت می تواند با حداکثر ظرفیت خود تولید کند اما متاسفانه در این زمینه کم لطفی هایی به شرکت شده است .
وی  یادآور شد: این مجتمع از سال ۱۳۹۱ تا کنون حتی یک ریال تسهیلات از بانکهای داخلی و خارجی دریافت نکرده و با درآمدهای خود، مخارجش را تامین کرده است.
قائم مقام مدیر عامل مجتمع فولاد گیلان تاکید کرد: مجتمع فولاد گیلان ، بزرگترین تولید کننده فولاد در بخش خصوصی کشور است که تاکنون با تمامی قوا به فعالیت هم تراز با صنایع بزرگ فولادی دولتی پرداخته است.

افزون بر ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در گیلان فعال است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رشت گیلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رشت گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ارومیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این مجتمع با عملکرد موفق خود در سال گذشته، توانست در صدر جدول «افزایش درآمد سالانه» پتروشیمی‌های کشور جای گرفته و از رقبای بورسی خود پیش بگیرد.

اکبر اسمعیلی ادامه داد: در بررسی گزارش‌های ماهانه پتروشیمی ارومیه همواره عملکرد خوبی داشت و توانست در نهایت درآمد خوبی را به میزان هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به ثبت برساند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پتروشیمی ارومیه در سال گذشته بهترین عملکرد را میان رقبای بورسی خود به ارمغان آورد به طوری که این مجتمع در طول سال گذشته  درآمد سالانه خود را از ۹۷۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۸۵ درصدی به هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رساند.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ارومیه می گوید: بعد از پتروشیمی ارومیه؛ مجتمع های پتروشیمی‌ اصفهان و تندگویان بیشترین رشد درآمد سالانه در سال ۱۴۰۲ را درمیان هم‌گروهی‌های خود تجربه کردند.

پتروشیمی ارومیه در جنوب غربی شهرستان ارومیه، واقع شده است و دارای چهار واحد فرآیندی تولید کریستال ملامین، سولفات آمونیم، اسید سولفوریک و سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک و سرویس‌های جانبی تأمین‌کننده آب، بخار، هوا، نیتروژن، توزیع برق و مخازن است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات