Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر چهار شهید گمنام به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس روز گذشته وارد استان کردستان شد که پیکر ۲ شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان کردستان در سنندج و پیکر ۲ شهید دیگر در شهرهای توپ آغاج و بابارشانی شهرستان بیجار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تدفین شدند.
این چهار شهید گمنام در عملیات‌های کربلای پنج و رمضان دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسیده بودند و پیکر مطهرشان پس از تفحص با درخواست مردم و مسوولان کردستان، برای تدفین در دانشگاه فرهنگیان و شهرهای بابارشانی و توپ آغاج به این استان انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در کردستان در آیین تشییع شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: شهدا دارای سه شاخصه مهم ایثار، اخلاق و آداب الهی بودند که آنها را از سایر اقشار مجزا می‌کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار داشت: ما در حال تجلیل از مقام شاخص کسانی هستیم که شاخصه‌های زیادی علاوه بر جانفشانی داشتند که باید از آنها پیروی کنیم و از روح مطهرشان بخواهیم برخی از این شاخصه‌ها به ما منتقل شود.

وی با اشاره به شاخصه ایثار و از خودگذشتگی شهدا یادآور شد: در شرایطی که برخی بدنبال مادیات، مقام،  قدرت و جاه و مال بیشتری بودند، شهدا به میدان عمل رفتند و جان شریف و ارزشمند خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم نظام اسلامی کردند.

حجت‌الاسلام پورذهبی معنویت و اخلاق را یکی دیگر از شاخصه‌های مهم شهدا بیان و آنها را اهل عبادات، انجام مستحبات، ترک مکروهات و تهذیب نفس و خودسازی دانست و افزود: شهدا مودب به اداب الهی بوده و گفتار، عبادات و رفتار آنها برای همه ما درس است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرنگان رهبری هم در این آیین گفت: شهدا برای دفاع از مملکت، شرافت، کرامت و دین مهاجرت کرده و خانه و خانواده خود را ترک کردند بنابراین خداوند و رسول گرامی اسلامی (ص) از آنها تمجید می‌کنند.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه شهدا درس شجاعت به دیگران دادند، اظهار داشت:‌ جان همه بشریت و حتی پیامبران بوسیله ملک الملک گرفته می‌شود اما جان شهدا فقط توسط خداوند متعال قبض می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای همه انسان‌ها باید نماز میت خوانده شود اما برای شهدا نیاز به خواندن نماز میت نیست و با لباس خود نیز دفن می‌شوند،  با تاکید بر اینکه شهدا می‌توانند برای ‌۷۰ نفر شفاعت کنند، اضافه کرد: در مورد شهدا نمی‌توان کلماتی همچون موت و مرگ بکار برد، چون زنده‌اند.

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور هم به صورت تلفنی در این آیین اظهار داشت: فرهنگ، دین غیرت، اسلامیت و ایرانیت از داشته‌های کشور است که باید با جان از آن حفاظت کرد.

حسین خنیفر با اشاره به اینکه انسجام ملی اهل تسنن و اهل تشیع با این مراسم تحکیم می‌شود، گفت: شهدای ما حلقه اتصال جامعه هستند و وحدت ما را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه باید با میراث داری خون شهدا قدر آنها را بدانیم یادآور شد: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز، چهار هزار معلم و یک هزار و ۲۰۰ دانشجو معلم به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها دانشگاه فرهنگیان سنندج نماینده ولی فقیه کردستان هفته دفاع مقدس شهدای گمنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان سنندج نماینده ولی فقیه کردستان هفته دفاع مقدس شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان سنندج نماینده ولی فقیه کردستان هفته دفاع مقدس شهدای گمنام اخبار کنکور دانشگاه فرهنگیان شهید گمنام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تدفین شهید ۱۳ سالۀ حادثۀ تروریستی کرمان

پیکر سهید محمد مهدی ایرانمنش نوجوان ۱۳ ساله که در حادثۀ تروریستی کرمان به شهادت رسیده بود در کرمان به خاک سپرده شد.

دریافت 6 MB

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • فیلم/ تدفین شهید ۱۳ سالۀ حادثۀ تروریستی کرمان
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی