Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرکو نورانی روز پنج‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه نصب علایم بر روی تاکسی‌های اینترنتی جهت سوارکردن مسافران در ایستگاه‌های تاکسی و جابه‌جایی مسافران بین راهی ممنوع بوده و با رانندگان متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.  

وی ادامه داد: مجوز فعالیت این تاکسی‌ها صرفا به صورت اینترنتی بوده و سازمان تاکسیرانی هیچ‌گونه تعهدی در قبال مسافرانی که بیی راهی از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد اظهار داشت: هر روز گشت‌های مشترک با پلیس راهنمایی و رانندگی جهت برخورد با فعالیت تاکسی‌های خارج از دستورالعمل و ضوابط صادر شده حضور و با رانندگان متخلف برخورد خواهند کرد.

نورانی اضافه کرد: همچنین مقرر شده تمام تاکسی‌های اینترنتی مجوزدار از طریق عقد قرارداد با شهرداری منبعد زیر نظارت شهرداری و تاکسیرانی فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه رانندگان حق سوارکردن همزمان بیش از سه مسافر را ندارند، بیان کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلفی شکایت خود را به شماره تلفن ۴۲۲۳۳۰۰۰ واحد نظارت و بازرسی تاکسیرانی اعلام کنند.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها نیز گفت: به منظور جبران افزایش قیمت لاستیک، روغن خودرو و سایر موارد مصرفی تاکسی، شهرداری مصوب افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی را در نظر گرفته که باید به تایید فرماندار شهرستان برسد.

 در شهر ۱۶۸ هزار نفری مهاباد در مجموع ۵۰۵ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۵۸ تاکسی خطی، ۹۰ دستگاه ون، ۹۱۵ تاکسی تلفنی، ۴۲ دستگاه اتوبوس، ۱۲ میدل باس و ۶ مینی‌بوس فعالیت دارد.

الزام تاکسی‌های اینترنتی به اخذ مجوز از شهرداری با تمسک به برخی مستندات قانونی از سویی و غیرقانونی دانستن این اقدام شهرداری توسط دستگاه‌های نظارتی با استناد به قوانین کسب و کار فضای مجازی، فعالان این حوزه را سرگردان کرده به طوریکه هوز کشمکش در خصوص نحوه فعالیت آنها ادامه دارد.

دفتر نخستین تاکسی اینترنتی مهاباد با عنوان "ماکسیم" از سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها مهاباد تاکسی‌های اینترنتی آذربایجان غربی تاکسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد تاکسی های اینترنتی آذربایجان غربی تاکسی مهاباد تاکسی های اینترنتی آذربایجان غربی تاکسی اخبار کنکور تاکسی های اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا به شهرداری پایتخت درباره انتخاب خودرو‌ها به عنوان تاکسی برقی تذکر داد.

مهدی اقراریان از کارشناسان خواست اقدامات شهرداری تهران در این حوزه، استاندارد خودرو‌ها و شیوه بهره برداری و خدمات پس از فروش این خودرو‌ها را بررسی کنند.

رئیس کمیته حقوقی شورا همچنین برپاسخگویی شهردار تهران به شورا تاکید کرد و گفت: شهردار باید مطابق قانون پاسخگوی سوالات باشد.

رئیس کمیته عمران شورا هم در نشست امروز بر ضرورت بررسی مجدد ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح درخیابان ۱۹۶ غربی تهرانپارس تاکید کرد.

سید محمد آقامیری افزود: ساکنان این منطقه معتقدند ساخت این تقاطع ضرورتی ندارد و با توجه به این درخواست، تقاضا داریم در این باره امکان سنجی و بررسی مجدد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم درباره احداث این تقاطع به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تذکر داد و گفت: در دوره پنجم پلی در خیابان فرجام ایجاد شد که نه تنها از ترافیک نکاست بلکه ترافیک را افزایش داد بنابراین درخواست می‌کنیم، معاونت فنی و عمرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و خطای دوره قبل را تکرار نکند.

رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز در نشست امروز شورا به شهرداری تهران درباره تأمین زمین معوض برای ساخت مجموعه‌های ورزشی تذکر داد.

زهرا شمس احسان گفت: شهرداری تهران برای اجرای طرح آزادراه شهید شوشتری و خط هفت متروی تهران ملزم شد هفت مجموعه ورزشی را در ازای ورزشگاه تختی به وزارت ورزش تحویل داد.

عضو شورای شهر تهران افزود:به دستور شهردار تهران، سازمان املاک و مستغلات مکلف شد زمین‌هایی در مناطق ۱۳، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ را به وسعت ۳۰ هزار متر مربع به عنوان دهکده‌های ورزشی در اختیار سازمان ورزش قرار دهد، اما با گذشت چهار ماه هنوز املاک معوض شناسایی و واگذار نشده است.

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا هم در نشست امروز از هیئت رئیسه خواست زمانی را در نظر بگیرند تا گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری در بخش‌های مختلف در شورا ارائه شود.

دیگر خبرها

  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • تاکسی‌ های اینترنتی اگر نگران راننده هستند، کمیسیون ۱۵ درصدی را کم کنند
  • پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفته است
  • رانندگان اسنپ و تپسی، زیر بار کمیسیون
  • پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفت
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز