Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی مرغ گران می‌شود صدا و سیما مطالبه می‌کند، اما وقتی سیستم حمل و نقل فشل می‌شود کسی مثل مرغ و تخم مرغ پیگیری نمی‌کند.

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه آیین بهره‌برداری از ایستگاه‌های امیرکبیر و برج میلاد در خطوط ۶ و هفت مترو که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح شد، در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا اجازه دهید روز حمل و نقل را گرامی بدارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاندمی کرونا نشان داد که حمل و نقل اهمیت ویژه‌ای داشت، اهمیتش ویژه‌تر شد.

وی افزود: این شاهراه رفت و آمد، باعث انتشار ویروس کرونا می‌شد و چون ما به اندازه کافی امکانات نداشتیم از این جهت صدمه بسیار زیادی خوردیم چرا که می‌شود گفت بخش عمده‌ای از آلودگی به مردم از طریق سیستم حمل و نقل منتقل شده است. ضمن اینکه ما در گذشته باید تعداد واگن‌هایمان را افزایش می‌دادیم اما این کار را نکردیم و در بزنگاه ضربه خوردیم.

وی ادامه داد: علت این ضربه خوردن این است که اکثر مصوبات، قریب به اتفاق و شاید اکثر مصوبه‌های دولت در زمینه حمل و نقل، اجرایی نشد. این افتتاح‌هایی که در حال حاضر می‌بینیم، نتیجه مصوبات دوره‌های گذشته است که به نتیجه می‌رسد البته جای تشکر دارد اما اکثر افتتاح‌هایی که دیدید مثل ۵۰ واگن و همین ایستگاه امیرکبیر و برج میلاد، در گذشته مصوباتش داده شد و در حال حاضر به نتیجه رسیده است‌.

هاشمی تاکید کرد: اما متاسفانه مصوبات تجهیزاتی که اهمیت زیادی داشت، به نتیجه نرسید.

وی درباره دلایل عدم اجرای مصوبات گفت: لازمه‌اش این است که ما مسئله حمل و نقل عمومی در کلانشهرها را مثل کالاهای اساسی با آن برخورد کنیم. همانقدر که اهمیت میدهیم به تامین گندم مردم، نان مردم، مرغ و خوراک دان و تلاش می‌کنیم اینها تامین شود، حمل و نقل عمومی اهمیتش در حد همان‌هاست.

وی افزود: زیرا در شهری مثل تهران، حداقل روزانه پنج میلیون تا هفت میلیون حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و مترو و اتوبوس داریم. وقتی روزی هفت میلیون نفر آن هم قشر ضعیف سفر انجام می‌دهند، اگر به آن اهمیت ندهیم، به نظر کار اشتباهی است. مصوبات در سیستم دولت انجام می‌شود، خیلی هم خوب و پیشرفته انجام می‌شود اما سیستم بوروکراتیک دولت که یک هماهنگی ویژه می‌خواهد بین همه دستگاه‌ها، درست عمل نمی‌کند.

رییس شورای شهر افزود: موضوعی است که مقام معظم رهبری هم می‌گویند که خیلی از مشکلات ما درونی هست و خارجی نیست از همین نکته حائز می‌شود. مصوبات وقتی بین چند وزیر واقع می‌شود، اینها چون با هم هماهنگ عمل نمی کنند، مصوبات اجرایی نمی‌شود و هیچ کس هم سئوال نمی‌کند که این مصوبات چرا اجرایی نشد.

وی تاکید کرد: ما مصوبات خیلی خوبی داریم، امروز هم گفته شد. از تامین دو هزار واگن برای کلانشهرها تا مصوبات دیگر اما ما در طول این هشت سال مصوبه داشتیم ولی تا امروز فقط ۵۰ واگن مصرف کردیم که این هم مصوبه‌اش متعلق به دولت قبل بود و امروز شاهد اجرایی شدن آن بودیم. ما از مصوبه دو هزار واگن عملا یک واگن را هم تامین نکردیم. مصوبه دیگری داشتیم برای ۱۹ هزار اتوبوس که متاسفانه باز یک اتوبوس هم تامین نکردیم. امروز دوباره بحث تامین پنج‌ هزار اتوبوس با یک مصوبه جدید مطرح شد.

وی ادامه داد: اگر این مصوبه هم در همین مسیر قرار بگیرد یعنی عملا چیزی گیر مردم نخواهد آمد. خیلی قوی مصوبه داده می‌شود، بعد در شورای اقتصاد تصویب می‌شود اما در نهایت هر کسی صنفی سمت خودش می‌کشد و عملا این کار به نتیجه نمی‌رسد .

وی تاکید کرد: خبرنگاران باید تحقیق کنند که چرا مصوبه ۱۹ هزار اتوبوس اجرایی نشده است یا چرا مصوبه دو هزار واگن تا به حال اجرایی نشده است. اینها مسایلی است که مستقیم صدمه‌اش بر دوش مردم تحمیل می شود. وقتی مرغ گران می‌شود صدا و سیما مطالبه می‌کند، اما وقتی سیستم حمل و نقل فشل می‌شود کسی مثل مرغ و تخم مرغ پیگیری نمی‌کند.

/ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس نو تا پایان سال خبر داد.

مهدی علیزاده با تأکید بر اینکه بیش از ده سال است که ناوگان اتوبوسرانی نوسازی نشده است و این وقفه زیاد سبب شده که تولیدکنندگان داخلی اتوبوس تقریباً خط تولید را نیمه‌تعطیل یا تعطیل کنند، افزود: «در سال‌جاری بیش از۵۰ درصد بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل ونقل اختصاص داده شد و براساس برنامه چهارم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۷۵۰۰ اتوبوس فعال داشته باشیم، اما اتفاقی که در سال گذشته رخ داد این بود که قرارداد خرید ۲۵۰۰ اتوبوس با تولید کنندگان داخلی منعقد شد که از این تعداد ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی و ۵۰۰ دستگاه برقی خواهد بود که بنا است تا پایان سال تحویل شهرداری تهران شود.»

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه سال گذشته شهرداری تهران قرار دادی با یکی از شرکت‌های چینی برای خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری برقی منعقد شد، گفت: «مجموعاً اتوبوس‌های نو تولید داخل و وارداتی به ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس می‌رسد و در حال مذاکره هستیم که خدمات پس از فروش اتوبوس‌های چینی را به شرکت‌های تولید داخلی داشته باشیم و به محض توافق و بعد از اولین پرداخت، بنا است که ظرف مدت ۵ الی ۶ ماه، ۲۵۰۰ اتوبوس را تحویل دهند و براساس برنامه ریزی‌ها تا پایان سال این اتوبوس‌ها وارد می‌شود که ۵ هزار اتوبوس فعال و نوسازی شده وارد چرخه شود.»

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد ورود اتوبوس‌های نو به ناوگان حمل ونقل عمومی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰ اتوبوس نوسازی شد، گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری تاکنون ۹۰۰ دستگاه اتوبوس نو از طریق خرید‌های شهرداری تهران و تعهدات وزارت کشور وارد چرخه حمل ونقل عمومی تهران شد و این روند ادامه خواهد داشت بگونه‌ای که در آینده‌ای نزدیک آنقدر اتوبوس خواهیم داشت که دچار کمبود راننده خواهیم شد.

وی در مورد وضعیت اورهال اتوبوس‌های شرکت واحد با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سالجاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بازسازی خواهد شد افزود: در کنار نوسازی و اورهال اتوبوسها، ورود مینی بوس به چرخه فعالیت را نیز خواهیم داشت چراکه نسبت به مهندسی خطوط اتوبوس اقدام کردیم به این علت که برخی از خطوط اتوبوسرانی مسافر کمی دارند و فعالیت اتوبوسهای۱۲ متری در این خطوط به صرفه نیست به همین علت در این خطوط کم مسافر از مینی بوس استفاده می‌کنیم و اتوبوس‌ها به خطوط پرمسافر تزریق می‌شوند.

علیزاده در مورد کمبود حقوق رانندگان اتوبوس بخش خصوصی با تاکید بر اینکه ۱۷ شرکت بخش خصوصی با شرکت واحد قرارداد دارند، گفت: بخشی از اتوبوس‌های شهر تهران ملکی شهرداری تهران هستند و بخش دیگر نتعلق به بخش خصوصی است که شرکت واحد دخل وتصرفی در حقوق رانندگان بخش خصوصی ندارد و تنها به صورت ماهانه براساس خدمات و پیمایش یارانه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد چرایی تغییر جایگاه زنان و مردان در اتوبوس‌های بی. آر. تی با بیان اینکه از سال گذشته برنامه ریزی برای خطوط تندور آغاز شد و ما شکایت‌های زیادی وهم تصافات جرحی در مورد این خصوص داشتیم گفت: در خطوط تندور با وجود کمک و همکاری پلیس راهور نتوانستیم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها اقدام کنیم و این ترمز‌های ناگهانی اتوبوس‌ها و تعداد بالای مسافران زن در اتوبوس‌های تندرو موجب بروز تصادفات می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه آسیب پذیری بانوان بیشتر است و در تصادفات دچار جرح می‌شوند گفت: دقت داشته باشید که تعداد مسافران زن در خطوط تندرو در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و نیاز به فضای بیشتری داشتند و قسمت انتهایی اتوبوس نیز فضای بیشتری به نسبت فضای جلو دارند و این تغییر مکان موجب رضایت نسبی مسافران شده است.

دیگر خبرها

  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی»
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است