Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان و سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه استان اصفهان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه بیانیه‌ای را صادر کردند که متن آن را در ادامه می‌خوانید...

«بسم الله الرحمن الرحیم

قُل إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَ احِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثنَی وَفُرَادَی (آیه ۴۶ سوره سبأ)

در دوران کنونی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم دشمنی‌های همه‌جانبه و تحریم‌های ظالمانه و همچنین کُرنِش برخی از وادادگان داخلی، بر اساس تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، همچنان مقتدر و بی‌همتا به پیش می‌تازد و منشأ تحولات منطقه‌ای و جهانی عظیمی بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرکتِ رو به رشد تنها در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همراهی، همدلی اقشار مختلف جامعه و تبعیت کامل از فرامین ولی امر مسلمین امکان پذیر بوده و ادامه آن نیز منوط به وحدت بین آحاد جامعه بویژه در موضوعات ملی و بین المللی است.

وحدت حوزه و دانشگاه که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین مطالبات امامان انقلاب اسلامی بوده، امروزه در مسائل بسیار مهم جامعه به ویژه نظریه‌پردازی، تحول در علوم انسانی، جامعه سازی و تمدن سازی، می‌تواند تأثیر بسیار مهمی داشته باشد.

با مطالعه دقیق بیانیه گام دوم و به ویژه هدف‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده در انتهای بیانیه مشاهده می‌شود که بخش عظیمی از این اهداف در سایه تلاش پژوهشی و با رویکرد دینی است و لذا نقش وحدت حوزه و دانشگاه در سیاست‌گذاری و تربیت نیروهای خلّاق در راستای پیشرفت و شکل‌گیری تمدن ایرانی اسلامی بسیار مهم و کلیدی خواهد بود.

اساتید و نخبگان بسیجی دانشگاه و حوزه ضمن اعلام آمادگی به منظور حرکت در راستای وحدت بیشتر یکی از مهمترین محورهای وحدت را استکبار ستیزی ارزیابی نموده و معتقدند حوادث این ایام نمایش ابعاد گسترده دشمنی استکبار و آمریکا و برهانی قاطع و محکم بر این مدعاست که همه احزاب حاکم بر آمریکا، با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالفت داشته که از کارتر آغاز و با بایدِن نیز ادامه خواهد یافت.

اقدام ترویستی و شهادت سردار سلیمانی و دانشمند عزیز، فخری‌زاده نشان داد اندیشه سازش به شکست رسیده و تفکر مقاومت تنها گزینه ‏پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در ایران و سرفرازی ما در سراسر جهان است و در این حال برخی از ساده اندیشانی که هنوز بر طبل مذاکره با آمریکا می‌کوبند باید توجه داشته باشند، مذاکره با شیطان بزرگ ‏حماقت محض است.

سوال فرهیختگان حوزه و دانشگاه از دستگاه دیپلماسی کشورمان و در رأس آن وزارت امورخارجه؛ این است که در دستگاه دیپلماسی چه می‌گذرد که اتحادیه اروپا در برابر اعدام یک جاسوس جرأت ابراز نظر مداخله جویانه به خود می‌دهد و افرادی همچون اردوغان به خود اجازه می‌دهد به تمامیت ارضی ایران عزیز گستاخی کند؟!

اساتید دانشگاهی و حوزوی اعلام می‌دارند، چاره حلِ معضلات جامعه حرکت جهادی در شکوفایی تولید و پایه‌گذاری اقتصاد بر توان داخلی و چاره اندیشی برای خنثی سازی تحریمات ظالمانه آمریکا خواهد بود که تجربه نشان داد هر حرکتی در راستای اعتماد به دشمن و جلب حمایت او محکوم به شکست است.

در پایان اعضای بسیج نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه با همدلی کامل در راستای تمدن سازی و جامعه سازی کشورمان اهتمام ویژه خواهند داشت و در راستای تبیین فرامین رهبر فرزانه و پیشبرد اهداف انقلاب، کرسی‌های نظریه پردازی مشترک در حوزه و دانشگاه راه‌اندازی خواهند کرد.

والسلام علیکم ورحمت الله و برکاته»

کد خبر 5098276

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری وحدت حوزه و دانشگاه اصفهان تمدن اسلامی بیانیه مشترک ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شب یلدا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان شهرستان کرج قاسم سلیمانی آلودگی هوا هفته پژوهش حوزه علمیه وحدت حوزه و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه مهارت و کارآفرینی در سال 1403 اظهار کرد:‌ واحد شهرکرد برای سال جاری کشت ۱۵ هکتار جو، کشت بهاره محصولات مورد نیاز مجتمع دامداری دانشگاه در مزرعه تحقیقاتی، برگزاری ایده آرا، برگزاری همایش ملی و عقد قرارداد با شرکت‌ها و مؤسسات معتبر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد:‌ توسعه شرکت‌ها و واحد‌های فناور به سمت دانش‌بنیانی، برگزاری رویداد‌ها و نمایشگاه‌های مختلف کسب‌وکار و ایده آرایی در حوزه‌های مختلف می‌تواند زمینه را برای رشد فناوری و گسترش تولید فراهم کند به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز سال جاری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان در همین راستا فعالیت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت:‌ مرکز رشد این واحد دانشگاهی به‌عنوان اصلی‌ترین جایگاه در حوزه علوم و فناوری و تولید دانش‌بنیان در سال گذشته پس از ارزیابی، موفق به کسب سطح یک شد. این مرکز با برگزاری دوره‌های توانمندسازی در راستای هدایت دانشجویان و اعضای هیئت علمی به سمت راه‌اندازی کسب‌وکار و تولید دانش حرکت کرده است.

رحیمی افزود: استادان و دانشجویان با راه‌اندازی هسته‌ها و واحد‌های فناور و به دنبال آن تأسیس شرکت از امکانات و تسهیلاتی که این مرکز می‌تواند فراهم کند، استفاده می‌کنند. با برگزاری رویداد‌های متعدد استارت‌آپی و ایده آرایی، زمینه شکوفایی استعداد‌های دانشجویان و جوانان را فراهم کرده‌  از طرفی واحد شهرکرد با پنج مرکز تحقیقاتی در زمینه‌های بیوتکنولوژی، گیاهان دارویی، تغذیه، کشاورزی و انرژِی توانسته رشد قابل توجهی در زمینه علمی و پژوهشی در حوزه‌های ذی‌ربط داشته باشد و با انعقاد قراردادهایی، زمینه همکاری این واحد دانشگاهی با مراکز تحقیقاتی سراسر کشور فراهم شده است.

وی بیان کرد:‌۵۰ هسته، ۲۰ واحد فناور و سه شرکت دانش‌بنیان اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد مستقر هستند. از شرکت‌هایی که فعالیت چشمگیر دارند، می‌توان به شرکت فارمد آریو زیست بافت (مسئولیت محدود) اشاره کرد که اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ در مرکز رشد فناوری سلامت این واحد دانشگاهی استقرار یافته و محصولات آن شامل مواد اولیه مهندسی بافت می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ادامه داد: اکنون محصولات محلول و پودر خشک پروتئین سریسین ابریشم، محلول و پودر خشک پروتئین فیبروئین ابریشم، هیدروکسی آپاتیت، اکسید کلسیم و هیدروکسید کلسیم در مقیاس میکرو و نانومتری این شرکت تجاری‌سازی شده و پس از پیگیری‌های دوساله موفق به اخذ جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری از سازمان صمت و سیب سلامت از سازمان غذا و دارو برای این محصولات با کاربرد ماده اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی شد.

رحیمی بیان کرد:‌ شرکت سینا برنا آریا (سبا)، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ برای تولید، تأمین، توزیع و واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی، آزمایشگاهی و شیمیایی آغاز کرد. این شرکت با تکیه بر دانش فنی بخش R&D و تحقیقات بازار گام در عرصه تولید در حیطه تجهیزات آزمایشگاهی نهاد و سال ۱۳۹۵-۱۳۹۶ نسبت به طراحی و ساخت دستگاه برش شیشه با ضخامت ۰.۵-۳ میلی‌متر و پس از آن نسبت به تغییر فرمولاسیون شیشه، مناسب تولید لام آزمایشگاهی (اپتیکی) اقدام کرد.

وی اضافه کرد:‌ شرکت آویشن گل سپاهان نیز با مزارعی که از طرف دانشگاه در اختیار دارد، موفق به تولید ۱۷ محصول از گیاهان دارویی شده که همگی موفق به کسب سیب سلامت شده‌ و به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان کرد: کشت و برداشت گندم و جو از ۳۰ هکتار از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه، کشت و برداشت ذرت علوفه‌ای از ۶ هکتار از مزرعه و تحویل به مجتمع گاوداری دانشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری ایده آرا و برگزاری نخستین همایش ملی توسعه زیست‌فناوری و رشد تولید ازجمله فعالیت‌های انجام شده در سرای نوآوری این واحد دانشگاهی در سال گذشته بوده است.

رحیمی با تأکید بر توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور توضیح داد:‌ با گسترش فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان رشد شتاب‌دهنده‌ای پیدا خواهند کرد و زمینه ورود این شرکت‌ها به بخش تولید محصولات صنعتی، کشاورزی، باغی و خدمات فناورانه ابعاد جدیدی را برای تولید و اقتصاد ایجاد می‌کند. ارتباط نزدیک‌تر بین مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و صنایع و ارگان‌های مختلف نیز می‌تواند زمینه را برای گسترش تولید و فناوری در حوزه‌های مختلف فراهم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • آیه ۴سوره صف، شعار محوری اتحاد مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات
  • فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد
  • رونمایی از خلاصه کتاب برجام آینه عبرت در قم
  • رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»
  • رابط مردمی سازی دانشگاه سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • آگاه‌سازی صنایع در خصوص اهمیت ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر