Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا مرادیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بررسی میزان خسارت ها از سوی کارشناسان شهرداری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دهیاری‌ها و راهداری شهرستان هنور ادامه دارد، افزود: در اولین فرصت میزان دقیق خسارت‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. 

وی ادامه داد: عمده زیان بارندگی و روان‌آب‌ها  مربوط به تاسیسات آبرسانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده‌های دسترسی روستایی ، منابع آب شرب، تخریب پوشش گیاهی و بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی در پنج دهستان بخش مرکزی به خصوص میانکوه است.

در حالیکه متوسط بارندگی سالانه یزد ۱۱۰ میلیمتر است  در بارندگی روز ۱۶ آذر ماه جاری ۶۶ میلیمتر در تنگچنار مهریز و  ۵۵ میلیمتر باران در ابرکوه ثبت شد.

همچنین بخشدار مرکزی مهریز ۱۶ آذرماه جاری به ایرنا گفته بود: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب در ۳۰ روستای دهستان‌های میانکوه، ارنان و تنگچنار این بخش به برخی زیرساخت‌ها به خصوص راه‌ها، معابر و قنات های منطقه خسارت هایی وارد شد.

مهدی دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه میزان خسارت از سوی کارشناسان در حال بررسی است ادامه داد: در اسرع وقت خسارت‌های وارد به مردم و کشاورزان منطقه اعلام می‌شود و اعضای ستاد مدیریت بحران با همراهی مردم به خصوص دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستایی در خدمت مردم هستند.

همچنین رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: در جریان بارندگی‌های هفته گذشته در این شهرستان ۸۰ درصد ۱۱ بندخاکی واقع در دهستان های میانکوه، ارنان، بهادران، تنگنچار و خورمیزات بخش مرکزی به ظرفیت ۸۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد .

سید علی باقری ۲۶ آذرماه جاری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه اّبگیری مناسب بندهای خاکی نقش مهمی در تغذیه آب سفره های زیرزمینی و تامین آب مورد نیاز کشاورزان در سال زراعی جاری دارد، افزود: ۲۴ طرح آبخیزداری شامل بندهای خاکی، سنگ و سیمانی و دیوارهای متعدد ساحلی وجود دارد ..       

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد ۲۶ آذرماه جاری به ایرنا گفته بود: بر اساس برآوردهای اولیه میزان خسارت ناشی از سیلاب هفته گذشته در برخی از مناطق استان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

محمدحسین امامی  افزود: از این میزان خسارت بیش از نیمی از آن مربوط به حوزه کشاورزی و دامداری بوده که بخش عمده آن مربوط به شهرستان های ابرکوه ، تفت و خاتم است .

در استان یزد به دلیل فقر پوشش گیاهی و وجود عرصه های بیابانی و برخی فعالیت های معدنی و دخالت انسان در طبیعت بر اثر بارندگی روان آب جاری و خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی وارد می شود .

در سال های اخیر با تمهیدات اتخاذ شده از سوی مدیریت بحران استانداری یزد و همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط در ۱۰ شهرستان استان میزان خسارت ناشی از سیل در مقابسه با سال های گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است و این اقدام در تقویت مهار سیلاب و منابع آب های زیرزمینی استان نقش موثری دارد. 

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز بارندگی یزد سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز بارندگی یزد سیل مهریز بارندگی یزد سیل اخبار کنکور میزان خسارت خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان

در پی بارش‌های سیل‌آسا در استان یزد در بسیاری از شهرستان‌ها و نقاط استان سیل جاری شد، به زیرساخت‌های جاده‌ای استان خسارت زد و شش محور استان نیز مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، باران‌های سیل‌آسای روز و شب گذشته در بیشتر مناطق استان یزد، سبب بروز سیل در بیشتر مناطق شده و سبب مسدودی راه‌ها و خسارت به زیرساخت‌ها شده است؛ این بارش‌های رگباری هم‌اکنون در شهر یزد و بسیار از مناطق استان در حال وقوع است.

هواشناسی استان یزد از تداوم بارش‌ها تا فردا خبر داد و اعلام کرد که تاکنون بیشترین میزان بارش مربوط به تفت با ۶۴ و ۷ دهم میلیمتر بارش بوده است و مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های بافق، بهاباد و قسمت شرقی اردکان بارش‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند.

جاری شدن سیل در جاده خضرآباد استان یزد سیل روستای هامانه دهستان کذاب جاری شدن سیل در محدوده پروژه باند دوم یزد طبس

کد خبر 747477

دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی