Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@06:39:42 GMT

اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در ۲۱۰۰ مسجد در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۲۸۶۵

اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در ۲۱۰۰ مسجد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر میرمحمدیان در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در زمینه اهمیت و نقش امام محله در رفع مشکلات در حال حاضر ۴ هزار و ۸۵۰ امام محله در سطح کشور مشغول خدمت هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار امام محله در سطح شهرها فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: ۳۵۰۰ نفر از امامان محله در روستاها و ۳۵۰ نفر نیز در مناطق حاشیه‌ای مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم‌مقام معاونت فرهنگی و مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: طرح بنیاد هدایت با محوریت امام محله در دستور کار بوده به طوری که کارکرد مساجد از صرف برپایی نماز جماعت به سمت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و رفع مشکلات هدایت می‌شود که امامان محله نقش کلیدی در اجرای این طرح دارند.

میرمحمدیان گفت: امامان محله وظیفه ارزیابی و نیازسنجی در محلات را داشته که با توجه به ظرفیت‌ها، اقداماتی مؤثر در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان زیرساخت‌های تمدنی و الهی در راستای تحقق اهداف اثرگذار بوده و در زمینه الگوسازی، فرهنگ‌سازی و‌ جریان‌سازی نیز نقش بسزایی دارند.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اقدامات ضد کرونایی در مساجد گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی در ۲۱۰۰ مسجد در سراسر کشور در حال اجرا بوده و خوشبختانه نقش مطلوبی در مبارزه با این ویروس منحوس داشته است.

میرمحمدیان تصریح کرد: مشارکت مردم در طرح بنیاد هدایت و فعالیت‌های رسانه‌ای مدنظر بوده که امامان محله این رویکرد و اهداف را اجرایی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید قاسم سلیمانی مساجد تبلیغات امام محله بنیاد هدایت امامان محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد

همشهری آنلاین - شهره کیانوش راد: فضای اختصاص داده شده به این مساجد اغلب کوچک بوده و فقط به دلیل علاقه به گسترش فضاهای مذهبی در محله کن دایر می‌شدند. اگر چه برخی از این مساجد، محل تجمع اهالی یا برگزاری نماز جماعت نبودند، اما برخی دیگر پاتوق انقلابیوین غرب تهران به شمار می آمدند، مانند مسجد کوچک «میانه» یا به قول محلی‌ها «مسجد مونه» که در روستای کن همچنان پابرجاست.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

این مسجد به‌ظاهر کوچک محل رفت‌وآمد شخصیت‌ها و مبارزان بزرگی بود. اهالی روستاهای غرب تهران از روستای امامزاده داوود (ع)، سولقان و کن گرفته تا پونک، حسن‌آباد و ... برای آموزش قرآن و احکام به‌صورت هفتگی در این مسجد دورهم جمع می شدند. تربیت نیروهای انقلابی و برنامه‌ریزی برای مبارزات انقلاب در دهه ۵۰ یکی از اهدافی نمازگزاران و انقلابیون محله کن بود.

مسجد میانه

یکی از نکات جالب مساجد کن قرار داشتن در کنار منابع آبی است. تقریبا همه مساجد کن یا در کنار آب‌انبارها ساخته‌ شده‌ یا در کنار جوی‌ها و چاه‌ها بنا شده‌اند یا برای آن آب‌انبار ساخته‌ شده است. محله بالان ۴ مسجد دارد که همگی به منابع آب دسترسی دارند.

مسجد سر چاه، در کنار چاه بزرگ آب ساخته‌ شده است، مسجد آب‌انبار، خود آب‌انبار کوچکی داشته است، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در کنار آب‌انبار بزرگ محله ساخته‌ شده و مسجد امام حسن مجتبی (ع) نیز در کنار چاه بزرگ محله میانده قرار گرفته است.

علاوه بر ۴ مسجد این محله، محله میانده دارای ۴ مسجد، محله سرآسیاب دارای ۴ مسجد، ‌ محله اسماعیلیون دارای ۲ مسجد، محله درقاضی دارای ۳ مسجد است. غیر از این ۱۷ مسجد، ۳ مسجد نوساز دیگر هم در محله کن وجود دارد.

مسجد المهدی (عج) که توسط ملایری‌های ساکن کن وقف و احداث‌ شده روبه‌روی قنات بزرگ کن است. مسجد سیدالشهداء (ع) نیز چند سالی است توسط آذربایجانی‌های ساکن کن ساخته‌ شده است. مسجد نوساز دیگری که در محدوده ایستگاه یخچال کن ساخته‌ شده، ‌مسجد المهدی (عج) است که گفته می‌شود توسط فردی به نام حاج‌ غلامحسین وقف‌ شده و در سال‌های اخیر مسجد و درمانگاهی در آن ساخته‌ شده است.

امروز همه این مساجد فعالند و هنگام اذان درهایشان به روی نمازگزاران باز است.

کد خبر 843302 برچسب‌ها اسلام - مسجد همشهری آنلاین همشهری محله

دیگر خبرها

  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • تاریخ‌سازان جاوید محله کن | کوچک‌ترین و مسن‌ترین شهید محله را بشناسید
  • بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا و اسرائیل گوشه رینگ قرار گرفتند/ تابوی حمله به اسرائیل شکسته شده است
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • جان فدای ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی + فیلم
  • آرزوی شهید سلیمانی محقق شد
  • (ویدئو) حال و هوای گلزار شهدای کرمان مزار حاج قاسم سلیمانی همزمان با حمله ایران به اسرائیل
  • ببینید | واکنش مردم در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از حمله سپاه به اسرائیل
  • کتاب «سیمای سلیمانی» به چاپ سی‌ام رسید