Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور ظهر امروز در مراسم تشییع شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان، به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: برگزاری اینچنین برنامه‌های معنوی حول محور شهدا نشان دهنده انسجام ملی ایرانیان و تقویت کننده عزم و اراده ملت مسلمان ایران است.

حسین خنیفر افزود: شهدا بزرگترین نعمت الهی برای ما در راه رسیدن به معبود هستند و قدم نهادن در مسیر این بزرگواران ضامن سعادت دنیا و آخرت ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار کرد: امروز در این مراسم شیعه و سنی کنار هم جمع شده‌اند تا با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کنند و این از برکات وجود شهداست.

یحیی معروفی رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: مایه افتخار است که در مجموعه دانشگاه فرهنگیان میزبان شهیدان گرانقدر دوران دفاع مقدس هستیم و امروز روزی مهم برای جامعه فرهنگیان استان است.

وی افزود: شهدا نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی هستند و تداوم راه عزت کشور نیز در گرو قدم نهادن در مسیر شهداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: از روح این عزیزان مدد بطلبیم که برخی از شاخص‌های وجودیشان به ما عنایت شود.

وی افزود: شهدای ما دارای ویژگی‌های شخصیتی والایی بودند که شاخصه اول این عزیزان ایثار بوده است و مؤمن واقعی کسی است که اهل ایثار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: شهدای ما انسان‌های مذهبی بودند و اهل مناجات و عبادات بودند و تهذیب نفس و خودساختگی از ویژگی‌های این عزیزان بود.

وی افزود: این عزیزان مؤدب به آداب الهی بودند و عبادات و رفتارهای روزانه شهدای ما سرمشق همیشگی هستند.

حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: اقتدار نظامی و استقلال سیاسی ایران اسلامی مرهون خون شهداست و تا زمانی که روحیه شهادت طلبی در جامعه ما وجود داشته باشد دشمنان نخواهند توانست به اهداف خود برسند.

وی افزود: جوانان برومند ایران اسلامی از روزهای نخست انقلاب تاکنون با ایثار و جانفشانی در مقابل دشمنان ایستادگی کرده‌اند و امروز نیز این مراسم‌های معنوی می‌تواند نقش ویژه ای در راستای تداوم راه و آرمان‌های شهدا ایفا کند.

امام جمعه سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: شهدا کرامت و عزت را به جامعه ما اهدا کردند و وظیفه شرعی ما است که در مسیر جهاد و شهادت قدم برداریم.

ماموستا فایق رستمی افزود: در آیات متعدد قرآن کریم به جایگاه ویژه شهدا اشاره شده است و جان سپردن در مسیر ارزش‌های الهی والاترین امر است.

وی خاطرنشان کرد: باید همیشه پیرو خط شهدا و آرمان‌های والای این عزیزان باشیم چرا که تنها مسیر عزت بخش راه جهاد و شهادت است.

کد خبر 5098311

منبع: مهر

کلیدواژه: شهدا تشییع شهدا سنندج ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شب یلدا شهرکرد کرمانشاه شیوع کرونا گرگان شهرستان کرج قاسم سلیمانی آلودگی هوا هفته پژوهش حوزه علمیه دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر جانباز معزز ۷۰ درصد در مشهد

به گزارش قدس خراسان، «حاج ابوالفضل لطیف‌زاده» از جانبازان سرافراز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در سن ۶۰ سالگی پس از سال‌ها تحمل جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک و به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

جانباز سرافراز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس «حاج ابوالفضل لطیف زاده» پس از تحمل سال ها رنج و درد دوران مجروحیت، ششم فروردین‌ماه مصادف با چهاردهم ماه مبارک رمضان، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع رأس ساعت ۹ صبح فردا چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه از مهدیه مشهد مقدس واقع در خیابان امام رضا(ع)، به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. پیکر مطهر این شهید والامقام پس از طواف در حرم مطهر رضوی، به گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد مقدس منتقل و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

«ابوالفضل‌ لطیف زاده» در هشتم فروردین‌ماه ۱۳۴۳ در شهر دامغان چشم به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در تاریخ بیست و نهم تیرماه سال ۱۳۶۱ در پاسگاه زید عراق از ناحیه نخاع مجروح و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و پس از ۴۲ سال تحمل رنج و درد ناشی از جراحات جنگ در ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به درجه رفیع شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

دیگر خبرها

  • پیکر‌های شهدای غزه در خیابان‌ها به خاک سپرده می‌شود
  • پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان تشییع شد
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • پیکر مطهر شهید لطیف‌زاده در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • پیکر مطهر جانباز شهید در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) + فیلم
  • تشییع پیکر مطهر جانباز معزز ۷۰ درصد در مشهد