Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:06:13 GMT

منظور از دولت حزب الهی یک بنیاد صحیح و اساسی است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۳۶۲۱

منظور از دولت حزب الهی یک بنیاد صحیح و اساسی است

به گزارش خبرنگار مهر، به منظور تبیین فرمایشات امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در بیانیه مهم و تاریخ ساز گام دوم انقلاب اسلامی، پانزدهمین همایش کشوری ستاد فجر انقلاب اسلامی با موضوع «روحیه انقلابی، نهضت علمی و مدیریت جهادی در گام دوم انقلاب اسلامی» پیش از ظهر امروز ۲۷ آذرماه به صورت مجازی برگزار شد.

زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این همایش با بیان اینکه منظور از دولت حزب الهی یک بنیاد صحیح و اساسی است نه حزب یا جناح خاص، گفت: مکتب امام و نگاه اجتهادی رهبر معظم انقلاب باید به عنوان ملاک حزب الهی بودن قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکانی عنوان کرد: در نگاه رهبر معظم انقلاب جوانی یک کیفیتی است که عبارت است از خلاقیت، نشاط، مجاهدت در راه باورهای عمیق که میان‌برها را برای رسیدن به اهداف تغییر می‌دهد؛ با این پیش فرض رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی و امثال ایشان در اوج جوانی هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه ۴ گروه در مواجهه با مکتب امام شکل می‌گیرند، اظهار کرد: گروه اول ضد مکتب امام هستند که با اساس اسلام مشکل دارند مانند نظام سلطه، وهابیت و..؛ گروه دوم مخالف مکتب امام اند که دین را از سیاست جدا می‌دانند؛ گروه سوم رقیب مکتب امام محسوب می‌شوند که ادعای پیروی مکتب امام را یدک می‌کشد اما بنیان‌های آن را قبول ندارد و گروه چهارم را پیروان مکتب امام تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به ویژگی‌های پیروان مکتب امام، ابراز کرد: باور به وعده‌های الهی، جامعیت دین به عنوان دستورالعمل زندگی، اوجب واجبات بودن نظام اسلامی، ضرورت تبعیت از ولی جامعه، مردم سالاری دینی، ترجیح کوخ‌نشینان به کاخ‌نشینان از جمله ویژگی‌های پیروان مکتب امام است.

زاکانی به الزامات تحقق دولت انقلابی و حزب الهی اشاره کرد و افزود: در گام اول باید هر کس خودش را با مختصات پیروان مکتب امام تطبیق دهد؛ در گام دوم پس از خودسازی باید جامعه آماده شود؛ پس از خودسازی و جامعه سازی باید در گام سوم تبدیل به هسته منسجم برای قیام در راه خدا شویم؛ در گام چهارم جبهه انقلاب را توسعه دهیم و در گام پنجم مردم را به میدان عمل وارد کنیم و دامن انقلاب را از جریان لیبرال پاک کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه مجلس می‌بایست سبب رشد عقلانیت در جامعه شود، گفت: مجلسی که می‌خواهد ریل‌گذاری نظام را انجام دهد باید در مقام عمل و قانون‌گذاری و نظارت مواضع صحیح خود را نشان دهد.

وی افزود: جریان انقلاب اسلامی باید یک مطالبه حداکثری را از مدعیان انقلابی‌گری شروع کند؛ جریان انقلابی در درون خودشان یک مجموعه با صلاحیت را شکل دهند که ملاک‌های شفاف داشته باشند؛ هر گروه انقلابی که بیشتر از بقیه این ملاکات را داشته باشد پرچم داری را بر عهده بگیرد.

زاکانی با اشاره به اینکه جریان انقلابی باید مسئولیت بزرگ تغییر را بپذیرند، عنوان کرد: اگر همت لازم صورت بگیرد امدادهای الهی نیز از راه خواهد رسید؛ اگر نفسانیت‌ها کنار گذاشته شود همه چیز در کشور برای تشکیل دولت جوان حزب اللهی مهیا است؛ جریان انقلابی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای محقق شدن دولت جوان انقلابی دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اهمیت ولایتمداری خواص و عوام را در رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی یادآور شد و اظهارکرد: در سال ۹۴ از سید حسن نصرالله پرسیده شد: چرا موفق هستی؟ جواب داد که ولایتمدار هستم و هرچه آقا فرمودند: عمل می‌کنم.

کد خبر 5098279

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب دولت اسلامی علیرضا زاکانی گام دوم انقلاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان کتاب و کتابخوانی انتشارات سروش ترجمه هفته پژوهش علوم انسانی ویروس کرونا سازمان سمت سوریه قاسم سلیمانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رئیس مرکز پژوهش های مجلس پیروان مکتب امام انقلاب اسلامی جریان انقلاب حزب الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، ضمن بیان این‌که دشمن با تمام قوا پا به جنگ تمام‌عیار فرهنگی علیه کشور ما گذاشته است، اظهار کرد: در جنگ فرهنگی علیه تهاجم دشمن، وظیفه ما عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و اقتضائات روز است که باید در عمل به آن انسجام لازم را داشته باشیم.

محمد طیب صحرایی افزود: هرچند که طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی با استکبار شرایط گرانبها و بی‌نظیری رقم خورده است اما به این معنی نیست که عرصه جنگ را رها کنیم و تقابل جبهه حق و باطل تا ختم بشریت و پیروزی جبهه حق ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به قله نزدیک شده است، تصریح کرد: اینکه معظم‌له تاکید دارند در نزدیک قله هستیم، منظور صرفا قله‌های سیاسی یا اقتصادی و... نیست، بلکه ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب است که موضوع فرهنگ هم یکی از آنها محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: حرکت دقیق و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند عمل کردن در چارچوب کار قرارگاهی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی و شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نیز در ذیل و به متناظر آن شورای فرهنگ عمومی استان بایستی قرارگاه فرهنگی باشد.

صحرایی تاکید کرد: با تشکیل این قرارگاه و اتحاد می‌توان از پراکنده کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی استان تا حد زیادی جلوگیری نمود و همانطور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در حوزه فرهنگ، کار جبهه‌ای انجام دهیم و همه باید در کنار هم حرکت کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه درزمینه‌ی عفاف و حجاب حداقل ۳۰ سازمان متولی وجود دارد که وظیفه آن‌ها به‌روشنی در قانون مشخص‌شده است، بیان کرد: این سازمان‌ها و نهادها اگر بخواهند فعالیتی را بدون فرماندهی واحد ادامه دهند، قطعاً با شکست مواجه می‌شوند لذا اگر این سازمان‌ها انسجام و همکاری لازم در این حوزه را داشته باشند مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

صحرایی در ادامه ضمن اشاره‌ به شوراها و ستادهای مختلف اجرایی در کشور، افزود: اگر شوراهایی از جمله شورای عفاف وحجاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای فضای مجازی و... و ستاد هایی از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد اقامه نماز، ستاد برگزاری مراسم مذهبی و... هدف محور باشند برنامه‌ها زودتر به هدف نزدیک خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: توجه به گفتمان سازی در ادارات دولتی و همکاری و همراهی اصناف در بخش‌های خصوصی نیز می‌تواند مسیر گفتگوی مشوق محور و خیرخواهانه را در حوزه‌ عفاف و حجاب در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی ایجاد نماید.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228380 برچسب‌ها ایسکانیوز رهبر معظم انقلاب کرمانشاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست