Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:06:02 GMT

جشن تکلیف برای ۹۸۰۰ دانش‌آموز سمنانی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۳۶۹۴

جشن تکلیف برای ۹۸۰۰ دانش‌آموز سمنانی برگزار شد

دستورانی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف برای ۹ هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز سمنانی گفت: این مراسم با توجه به شرایط کرونا به‌صورت غیرحضوری برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« محمد دستورانی» در بیست و نهمین اجلاس ویدئو کنفرانسی استانی نماز با موضوع پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد با بیان اینکه اصلی ترین و مهم‌ترین محور سیاست‌های آموزش و پرورش، تقویت اعتقادات در بین دانش آموزان است گفت: در این راستا آموزش و پرورش استان نیز با اجرای برنامه‌های ویژه این امر گام برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید براینکه اگر مدارس را مزین به نمازخوانی نوجوانان کنیم، سلامت روح و روان و نشاط اجتماعی جامعه نیز محقق خواهد شد ادامه داد:برگزاری کیفی امر نماز در مدارس، نیازمند یک عزم و اراده همگانی است و در این راه از تمام دستگاه‌های اجرایی استان سمنان می‌خواهیم که یاری رسان آموزش و پرورش باشند.

 

وی در ادامه ضمن بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های ایجادشده برای ۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در استان جشن تکلیف به‌صورت غیرحضوری برگزار شد اضافه کرد: این مراسم از طریق سیمای استان در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان برگزار شد.

 

دستورانی با اشاره به اینکه پنج هزار دانش‌آموز دختر و چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز پسر در سال تحصیلی جاری به سن تکلیف رسیدند اظهارداشت: شعار بیست و نهمین اجلاسیه سراسر نماز در سمنان پیوند خانه، مدرسه و مسجد است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه فعالیت‌های خرد و کلان بسیاری برای آموزش مربیان و تقویت یاوران نماز در سطح  این استان انجام‌شده است اضافه کرد: با توجه به اینکه نماز می‌تواند انسان را از منکرات و آسیب‌های اجتماعی بازدارد لذا تلاش شد تا سطح معنویات در بین مدارس تقویت شود.

 

وی از ساماندهی ۶۲۰ مدرسه در استان سمنان که هم‌جوار با مسجد بودند در راستای اجرای طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد خبردادوافزود: این در حالی است که ۱۵۰ نمازخانه مدارس نیز در طول سال تحصیلی ۹۸ و ۹۹ با همکاری اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان تجهیز شده است.

 

دستورانی به برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی با موضوع نماز در استان  سمنان اشاره داشت و گفت: طرح امیدان و مشاوران مذهبی که با همکاری بسیج و سپاه در حوزه تربیت دانش‌آموزان برای اقامه نماز از دیگر اقدامات این نهاد بوده است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان  بابیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۵۰ هزار نفر از در مسابقات قرآنی شرکت کردند، افزود: پویش نماز جماعت در خانه با توجه به شرایط کرونایی از دیگر برنامه‌های آموزش‌وپرورش است که بر این اساس دانش‌آموزان با اقامه نماز جماعت همراه با اعضای خانواده در این پویش مشارکت می‌کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری پیش اجلاسیه نماز در استان خاطرنشان کرد: در این راستا یک هزار و ۵۰۰ محتوای فرهنگی، ادبی و هنری با موضوع نماز توسط دانش‌آموزان تولید و منتشرشده است.

 

به گفته دستورانی تقویت روحیه دشمن شناسی و استکبار ستیزی در دانش آموزان و جوانان و تقویت هویت دینی و ملی در دانش آموزان و جوانان، از برنامه های آموزش و پرورش برای جلوگیری از رخنه فرهنگی در دانش آموزان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: برگزاری جشن تکلیف مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان آموزش وپرورش آموزش و پرورش استان سمنان پرورش استان دانش آموزان برگزار شد دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی