Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پنجمین جلسه هفتمین جشنواره سراسری "وقف چشمه همیشه جاری" در رشته خوشنویسی، اظهار داشت : تلفیق وقف و هنر، تلفیق مبارک و جداناپذیری است و یکی از راه های گسترش وقف در جامعه بیان کارکردهای آن به زبان هنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنر و هنرمند می توانند آثاری را خلق کنند که هم تحسین جامعه هنری و هم عموم مردم را در برداشته باشد و هم موجب ماندگاری آن اثر خلق شده در تاریخ باشند و همین ماندگاری وجه اشتراک وقف و هنر است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ادامه داد: اکنون که به مدد الهی و با مساعدت مسوولین هفتمین جشنواره سراسری "وقف چشمه همیشه جاری" در رشته خوشنویسی با توجه به پیشینیه این هنر در این خطه و وجود نام آوران و‌هنرمندان این رشته از گذشته تا کنون به این استان سپرده شده است، امیدواریم با توجه به محتوای این جشنواره که یک محتوای دینی و مذهبی است جشنواره ای با کیفیت و کمیت مطلوب و با استفاده از همه ظرفیت ها برگزار کنیم تا افتخاری فاخر در این حوزه رقم بخورد و موجب اثرگذاری موثر در جامعه شود.

لازم به ذکر است که هفتمین جشنواره کشوری وقف چشمه همیشه جاری در رشته خوشنویسی در رشته های نستعلیق، نستعلیق شکسته، ثلث و نسخ برگزار می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب آیات روایات دلنوشته اشعار و سایر موضوعات مرتبط با وقف و اوقاف تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری به آدرس دبیرخانه واقع قزوین میدان ۲۲ بهمن بلوار شهید باهنر اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و یا به آدرس qazvinvaghffestival.@gmail.com ارسال نموده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن : ۳۳۲۴۳۲۴۰-۰۲۸ داخلی ۳۱۱۶ معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین وقف هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازمعاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.

از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین، برگزیدگان در رشته های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می پردازند.

بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود. شرکت کنندگان برای اطلاع بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

کد خبر 6086544

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو