Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس حاکی از آن است که مهرداد سهرابی در نشستی برخط (آنلاین) با مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات اجرا و راه‌اندازی ۳۰ سایت در سراسر این استان در حال انجام است و اولویت اجرای این طرح‌ها با روستاهایی است که که فاقد ارتباطات و دارای جمعیت زیاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه دولت در حال تنظیم لایحه‌ای برای ایجاد رقابت سالم است تا انحصار را از مخابرات خارج کند، گفت: از سیاست‌های مهم و برنامه‌های وزارت ارتباطات، کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق کم برخوردار و روستایی است تا به وسیله آن بتوان عدالت آموزشی را برقرار و از مهاجرت به شهرها جلوگیری کرد.

سهرابی، با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم، توسعه ارتباطات با شتاب بیشتری روی داده است، افزود: وزارت ارتباطات همواره سعی کرده با هم‌افزایی نزدیک با سایر وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارت آموزش و پرورش گام بردارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، شیوع کرونا را فرصتی برای توجه بیشتر به توسعه فناوری در روستاها دانست و بیان کرد: در سال‌های قبل برای نصب سایت و زیرساخت‌های اینترنتی در روستاها با مقاومت مردم روبه‌رو می‌شدیم اما امروز روند کارها تسهیل یافته است و مردم به اهمیت اینترنت پی برده‌اند.

استان فارس ۲هزار و ۴۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که ۹۰ درصد این روستاها به اینترنت ثابت یا سیار و یا یکی از اپراتورهای ایرانسل و همراه اول دسترسی دارند.

هر سایت افزون بر ۱۰ روستا و ۲۶۰ مشترک را زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌دهد.

مشکلات شبکه آموزشی "شاد" با به‌روزرسانی حل می‌شود

سهرابی، همچنین در باره اختلال سرعت اینترنت در شبکه آموزشی دانش‌آموزان موسوم به "شاد"گفت: بسیاری ازموارد اختلال در شبکه شاد به دلیل ترافیک و سرورهای این برنامه است که همراه اول حل این مشکل را بر عهده گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست بیان داشت: باتوجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اینترنت رایگان در شبکه شاد، ضروری است روسای ادارات، معلمان را برای حضور فعال در این شبکه تشویق و ترغیب کنند. 

فرهاد اسماعیلی، با اشاره به اینکه به روز رسانی شبکه شاد در دست اقدام است، افزود: با به روز رسانی این برنامه، اشکال و ایرادهای قبلی برطرف شده و به زودی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در هفته پیش رو، استفاده از شبکه شاد باید دستکم ۲۰درصد افزایش یابد. 

برچسب‌ها ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس آموزش مجازی ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس آموزش مجازی اخبار کنکور آموزش و پرورش فارس شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب و راه اندازی دکل مخابراتی جدید در آبادان

شبکه ارتباطی همراه اول شهرستان آبادان در آستانه سال نو با نصب و راه اندازی دکل مخابراتی و سایت پرسرعت جدید در منطقه بریم شمالی آبادان توسعه و تقویت شد. 

رحیم فلاح زاده رئیس مخابرات منطقه خوزستان گفت : این اقدام در ادامه اجرایی شدن عملیات پروژه فاز ۹ توسعه و تقویت شبکه ارتباطی همراه اول از نوع نسل های ۲ ، سه و چهار انجام شد.

او هدف از اجرای این طرح را بهره‌مندی مشترکین از خدمات مطلوب و با کیفیت و افزایش پوشش آنتن دهی و رفع نقاط کور در مناطق مختلف اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: با وارد مدار شدن این سایت‌ پرسرعت شهری به شبکه گسترده همراه اول، کانال‌های ترافیکی شبکه افزایش یافت که ضمن رفع نقاط کور در محدوده این سایت باعث تقویت شبکه و پایداری ارتباطات سیار شده و مشترکین در مناطق اطراف این سایت‌ از خدمات با کیفیت و مطلوب و تبادل اطلاعات دیتایی با سرعت بالاتر از قبل بهره‌مند شدند.

عملیات نصب و راه‌اندازی این سایت‌ پرسرعت جدید همراه اول، با پیگیری و تلاش کارشناسان فنی حوزه معاونت سیار مخابرات منطقه خوزستان و پس از طراحی، مکان یابی و تأمین بستر زیرساخت شبکه و تجهیزات فنی با هدف تقویت و پایداری ارتباطات سیار در شهر آبادان در آستانه سال جدید اجرایی شده است.  

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • برخورداری سه روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • برخورداری 43 روستا در استان به اینترنت پرسرعت
  • پایداری شبکه ارتباطی خراسان رضوی در تعطیلات نوروز
  • با راه‌اندازی ۱۹ سایت، ۴۳ روستای دیگر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • با راه اندازی ۱۹ سایت ۴۳ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • دسترسی ۸۹ درصدی روستا‌های خراسان رضوی به اینترنت
  • نصب و راه اندازی دکل مخابراتی جدید در آبادان
  • دسترسی ۳۷۳ خانوار از مناطق روستایی کوهدشت به شبکه ملی اطلاعات
  • ادعای وزارت ارتباطات: افزایش ۵۰ و ۹۵ درصدی سرعت دانلود و آپلود اینترنت ثابت
  • سقوط چهار پله‌ای سرعت اینترنت ثابت در ایران