Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه‌ها یک ضرورت است.

  هوشنگ بازوند در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خمیرمایه انقلاب اسلامی در سال 57 و در خرداد 1342 فرهنگ ایثار و شهادت بود و در دفاع مقدس نیز مجاهدان بزرگ و رزمندگان اسلام در نهادینه شدن این فرهنگ نقش بسزایی ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: اوج فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس خود را نشان داد و در طول دوران پس انقلاب هم بارها شاهد بوده ایم که این فرهنگ بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

مقام ارشد استان لازمه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را برنامه ریزی دقیق دانست و خاطرنشان ساخت: وجود امکانات سخت افزاری به تنهایی نمی تواند اهداف را محقق سازد، بلکه باید در زمینه تولید محتوا و انتقال رشادت های دلیرمردان و رزمندگان به جوانان کاری گسترده تر انجام شود.

وی استفاده کارآمد از فضای مجازی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری دانست و گفت: اگر در فضای مجازی به لحاظ تولید محتوا نقش آفرینی نشود این فضا برای ما تبدیل به تهدید خواهد شد و اگر به درستی از آن استفاده کنیم بدون شک فرصت ساز است.

استاندار کرمانشاه به نقش مهم آموزش و پرورش در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش مورد هجمه یک شبیخون فرهنگی است، از این رو باید به درستی این فضا را مدیریت و دانش آموزان و جوانان را با ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و جانفشانی های رزمندگان اسلام آشنا کنیم.

وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه هم باید در این زمینه ورود پیدا کنند و افتخارات ارزشمند دوران دفاع مقدس را برای دانشجویان تشریح و تبیین کنند.

بازوند ادامه داد: شهرداری نیز باید بتواند در مکان های عمومی این فرهنگ سازی را انجام دهد و در بازارها و سطح شهر المان های مربوط به ایثار و شهادت را نصب کند.

بازوند تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید تندیس شهدای شاخص خود را در ادارات نصب کنند تا یاد آنها زنده نگه داشته شود.

وی بر ضرورت ثبت خاطرات پدران و مادران شهدا اشاره کرد و گفت: این عزیزان با توجه به بالا رفتن سنشان امکان دارد از میان ما بروند، از این رو ضروری است که خاطرات آنان ثبت و مستندسازی شود.

 در پایان این جلسه لوح تقدیر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور توسط آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان به مهندس بازوند به عنوان خادم شهداء و به پاس تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری مشکلات خانواده های شهداء اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه استاندار كرمانشاه فرهنگ ایثار و شهادت استانی اجتماعی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

حمید سلطانی نژاد فعال رسانه ای و کارشناس ارتباطات اجتماعی با اعلام اینکه سازمان بهزیستی یکی از ۲۶ متولی امر حجاب و عفاف در ایران است، گفت: عفاف و حجاب در گفتار، سکنات، حرکات، پوشش و معاشرت از شاخصه‌های قابل بررسی این سازمان دولتی است.

وی افزود: این سازمان با هماهنگی، تدبیر و پیش بینی ساز و کار لازم و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌های زیربط به وظایف خود در این حوزه عمل می‌کند. 

سلطانی نژاد تصریح کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۴، وظایفی برای این سازمان در نظر گرفته شده است.

وی، حمایت از ایجاد تشکل‌های صنفی در خصوص زنان سرپرست خانوار برای کارآفرینی، خودیاری و بهبود زندگی اقتصادی آنان و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی در آنان؛ توانمند سازی، حرفه آموزی و تامین امنیت مالی و جانی زنان بی سرپرست به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های فرهنگی اجتماعی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت رفاه و تامین اجتماعی؛ تفکیک و اولویت بندی افراد مجرم در امر ترویج مسایل ضد اخلاقی از لحاظ سن، نوع تخلف، میزان آسیب رسانی اجتماعی و برنامه ریزی مناسب برای اصلاح و بازگشت آنها به زندگی سالم اجتماعی با همکاری سازمان زندان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط؛ برنامه ریزی مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مهد کودک‌ها و مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی و نظارت شایسته در جهت تحقق این امر و بهره گیری از آموزش‌های مناسب و منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی در مراکز تحت پوشش (نظیر مراکز بازپروری و نگه داری زنان و دختران فراری) را برخی از این وظایف برشمرد.

این فعال رسانه ای و کارشناس ارتباطات اجتماعی، ابراز امیدواری کرد، همه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی امر حجاب و عفاف به وظایف خود عمل کنند و هرچه زودتر شاهد نتیجه مطلوب زحمات همه دستگاه‌ها در این عرصه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد