Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با بذر باقیمانده در گمرکات عنوان کرد: نرخ ارز نهاده‌های پایه‌ای بخش کشاورزی از ابتدای سال ۹۹ تغییر کرده است که این اتفاق، تغییر زیادی در تامین نهاده‌های کشاورزی ایجاد کرده و تبعات و آثاری را به ویژه در سال اول اجرای این سیاست خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره بخشی از این نهاده‌ها واردات با ارز نیمایی، توجیه اقتصادی ندارد به ویژه در زمینه بذوری که برای کشت دیم استفاده می‌شوند، مشکلاتی از نظر اقتصادی ایجاد می‌شود.

گیلانپور تأکید کرد: برخی از واردکنندگان و تولیدکنندگان نقدینگی لازم را برای تامین نهاده‌‌ها در اختیار نخواهند داشت و تامین ارز نیمایی در شرایط جدید رخدادی بود که واردکنندگان و تجار نهاده‌های کشاورزی باید خود را با آن تطبیق می‌دادند، بنابراین ما در ماه‌های ابتدایی سال دچار چالش‌هایی برای تامین نهاده‌های پایه کشاورزی شدیم.

وی با اشاره به این که برخی از نهاده‌ها مانند بذر علوفه دیم، نمی‌تواند با استفاده از ارز نیمایی تامین شود، تصریح کرد: ما بخشی از ارز ترجیحی را که در اختیار داریم، برای تأمین این بذور استفاده می‌کنیم تا تولید دچار مشکل نشود.

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در اولین فرصت ممکن، قبل از این که قوه نامیه بذور مانده در گمرکات از دست برود، برای ترخیص این کالاها راه‌حلی پیدا کنیم.

وی در رابطه با نهاده‌های رسوبی مانده در گمرکات افزود: این نهاده‌های دامی چندین ماه است که در گمرکات رسوب کرده‌اند و طی چند روز اخیر واردکنندگان فشار آوردند که همه کالاهایشان را ترخیص کنند، درحالی‌که مقدار ارزی که در اختیار ما قرار دارد، محدود است.

گیلانپور ادامه داد: روز شنبه آینده به صورت کاملاً شفاف و با مکانیسم روشن، فهرست کسانی را که می‌توانند از این ارز برای ترخیص نهاده دامی استفاده کنند را به بانک مرکزی ارسال می‌کنیم.

وی در رابطه با سامانه بازارگاه عنوان کرد: در آذرماه بخش زیادی از نهاده‌های تولیدکنندگان را از طریق سامانه بازارگاه تأمین کردیم و در حال توزیع است، البته ممکن است تعدادی از تولیدکنندگان هم دچار مشکلاتی شده باشند که این مسئله در معاونت امور دام بررسی و رفع می‌شود؛ چرا که در حال حاضر این معاونت مسئولیت سامانه بازارگاه را بر عهده دارد.

پربیننده ترین حداکثر قیمت آجیل شب یلدا کیلویی ۱۷۰هزار تومان است/ رشد ۴۰درصدی نسبت به سال قبل قیمت انواع ماهی و آبزیان در میادین میوه و تره‌بار تهران آجیل شب یلدا امسال چند؟ بال و پر سودجویان بازار مرغ قیچی شد جزییات چگونگی عرضه آجیل، خشکبار و شیرینی در شب یلدا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علوفه ارز دولتی ارز ترجیحی دام وطیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد

غلامی گفت: کالاهای صادر شده از حیث وزنی با رشد ۲۰ درصدی و به لحاظ ارزش ۱۲ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: کالاهای صادر شده استان مرکزی در سال گذشته، ۱۳۰ میلیون دلار بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از این استان شامل انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، پلی اتیلن، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای ،دستمال کاغذی، عایق رطوبتی است.

غلامی اظهار کرد: ۳۳۲ هزار تن کالا نیز به ارزش ۹۲۹ میلیون دلار سال گذشته از ۵۵ کشور به استان مرکزی وارد شد که از لحاظ وزنی ۷۱ درصد و از حیث ارزش ۴۹ درصد رشد داشت.

وی، عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی را شامل شمش آلومینیومی، آنتی اکسیدان‌ها، مواد اولیه دارو، اسانس خوراکی، اسانس‌های بهداشتی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات خط تولید عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افرود: میزان واردات گمرکات این استان ۳۰۷ میلیون دلار از سال ۱۴۰۱ بیشتر بود که رشد قابل توجه‌ای برای واحدهای تولیدی است.

غلامی تصریح کرد: ۸۷۱ پرونده در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز سال گذشته در استان مرکزی توسط نهادهای کاشف تشکیل شد که کار تطبیق اسناد (برخی موارد) و تعیین ارزش آن توسط گمرکات استان انجام شد.

وی اظهار کرد: ۲۸ پرونده نیز توسط گمرک کشف شد که از لحاظ ارزشی رشد ۵۵۲ درصدی داشت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: کل درآمدهای وصولی گمرکات استان در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بود که با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

غلامی با بیان اینکه در رویه کارنه تیر و ترانزیت مقصد در مجموع تشریفات گمرکی ۳۹۰ هزار تن کالا انجام شد که رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • ۲ روش استعلام اعتبار صاحب چک
  • هشدار به وزیر جهاد کشاورزی درباره تخلف احتمالی در واردات ذرت
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد