Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین بامیری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: تخصیص یک دستگاه MRIبه بیمارستان شهدای لردگان در ماه های آینده، راه اندازی شبکه بهداشت درمان شهرستان خانمیرزا و... از قول های بود که وزیر بهداشت در حوزه بهداشت به شهرستان های لردگان و خانمیرزا داده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ حسین بامیری نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا و نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  در دیدار با دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان به مطالبات مردم  این شهرستان هال در حوزه بهداشت و درمان پرداخت گفت: شهرستان لردگان بعد از مرکز استان (شهرکرد) دومین ترکیب جمعیتی استان و بعد از وسعت و پراکندگی و تعداد مناطق روستایی نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت کل استان را با تعداد ۳۶۷ روستا در خود جای داده است و فاصله آخرین منطقه روستایی و عشایری حوزه انتخابی تا مرکز استان بیش از ۲۸۰ کیلومتر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهرستان لردگان مرکز ثقل کریدور شمال به جنوب کشور بوده و فلات مرکزی را به استان‌های جنوبی و ساحلی کشور از جمله اصفهان، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهرو... وصل می نماید و روزانه شاهد تردد بیش از ۴۵ هزار ماشین از مسیرهای مواصلاتی و صعب العبور بوده که متاسفانه هر روزه و اینکه هر ساعت شاهد تلفات جاده‌ای و جانی مردم هستیم .

بامیری در دیدار با دکتر نمکی بیان داشت: چیزی که به مراتب واعظ اهمیت است موجود تنها بیمارستان شهرستان لردگان است که در حال حاضر خدمات رسانی  و سرویس دهی به نیم میلیون ترکیب جمعیتی که ۲۵۰  هزار نفر آن ساکن و لردگان ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سیار گردشگر از سایر شهرستان های اقماری از جمله سمیرم، دنا، کیار، دهدز، اردل و ... هستند را پوشش می‌دهد که به علت کمبود شدید تجهیزات و اقلام مهم، حساس به خصوص حیاتی پاسخگوی نیازهای به حق مردم نمی باشد لذا از حیاتی‌ترین نیازهای بیمارستان یاد شده تامین و تخصیص یک دستگاه ام آر آی (MRI)  می باشد .

وی در پایان افزود: تامین اعتبار معادل سه میلیارد تومان به  کلینیک ویژه لردگان، تخصیص اعتبار مسکن اقامتگاه پزشکان، تسریع در احداث ساختمان مرکز جامع سلامت چنار محمودی و همچنین قول سفر به شهرستان های لردگان و خانمیرزا و سفر به روستای چنار محمودی،  احداث دانشکده پرستاری ، تامین منابع مالی بیمارستان در حوزه  دارو و تجهیزات و ماشین آلات از جمله دیالیز، رادیولوژی، موبایل رادیولوژی از نوع دیجیتال، سونوگرافی، سی تی اسکن ۱۶ اسلایس مانیتورینگ رنگی، دی سی شوک آنژیو گرافی، تامین نیروی انسانی در حوزه های اداری و تامین پزشک عمومی و تخصصی،  تخصیص یک دستگاه MRIبه بیمارستان شهدای لردگان در ماه های آینده و راه اندازی شبکه بهداشت درمان شهرستان خانمیرزا از دیگر قول های بود که وزیر بهداشت و معاونین وی در حوزه بهداشت در این دیدار داده اند .
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمیته تغییر اقلیم در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود، گفت: این کمیته با اهداف تقویت، انسجام و هماهنگی در هدف‌گذاری و فرآیندهای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، رصد و پایش تغییر اقلیمی، شناسایی منابع انتشار گازهای گلخانه‌ای و نحوه ترسیب و کاهش کربن در بخش کشاورزی و منابع طبیعی توسط دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه به زودی تشکیل می‌شود.

وی افزود: در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست کشور از سوی مقام معظم رهبری، آئین نامه اجرایی کنوانسیون تغییر آب و هوا، پروتکل کیوتو و ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، کمیته تغییر اقلیم وزارتخانه در قالب زیر کمیته‌های تخصصی راه اندازی خواهد شد.

رئوفی تصریح کرد: اگرچه ایران تاکنون تعهد رسمی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در مجامع بین‌المللی نداشته است، اما بخش کشاورزی به علت تعاملات گسترده و مستقیم با محیط پیرامون، بیشترین تأثیر را از پدیده تغییر اقلیم می‌پذیرد و امنیت غذایی نیز تحت شعاع قرار می‌گیرد، از این رو ضروری است هرچه زودتر و با جدیت بیشتر در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای و شناسایی ردپای کربن در تولید محصولات کشاورزی وارد عمل شویم.

تبعات تغییر اقلیم در بخش کشاورزی

رئوفی درباره اثرات تغییر اقلیم در فعالیت‌های بخش کشاورزی گفت: کاهش میزان تولید محصولات زراعی و باغی از سرمازدگی، یخ زدگی و خشکسالی، فرسایش خاک، افزایش بیماری‌ها و آفات گیاهی در سطح اراضی کشاورزی، جنگل‌ها و مراتع، تغییر فصل بارش، کاهش سطح کشت، آب گرفتگی سواحل، ورود آب‌های شور به سفره‌های آب زیرزمینی در مناطق ساحلی، گسترش آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع، تغییر مکانی رویشگاه‌های طبیعی، بیابان‌زایی و انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری از جمله پیامدهای تغییرات اقلیمی در حوزه کشاورزی است.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی صدمه به ذخایر آبزیان و کاهش تولید، از بین رفتن تنوع زیستی در دریا و اقیانوس‌ها، اختلال در روند زادآوری طبیعی، افزایش و شدت پراکنش انگل‌ها و بیماری‌ها، کاهش مواد اولیه همچون شیر، گوشت، تخم مرغ و لبنیات، کدورت منابع آبی پرورش آبزیان، افزایش تغییر در کمیت و کیفیت آب، تغییر رژیم آبی رودخانه‌ها، کاهش حاصلخیزی، تغییر در بافت خاک، بالا رفتن ریسک سرمایه گذاری به ویژه برای کشاورزان خرده پا و تغییر زمان کوچ عشایر را از دیگر تبعات ناشی از تغییرات اقلیمی در بخش کشاورزی عنوان کرد.

تاکید بر منافع ملی در الحاق به توافقنامه پاریس

وی بر پیوستن ایران به توافقنامه آب و هوایی پاریس با در نظر گرفتن شروطی تاکید و اظهار کرد: توافقنامه اقلیمی پاریس مانند اکثر پیمان‌های بین‌المللی دارای محاسن و فواید ظاهری بسیاری است، اما زوایای پنهان و پیچیدگی‌هایی دارد و ممکن است در بیشتر موارد به ضرر کشورهای به ویژه در حال توسعه باشد.

رئوفی توضیح داد: توافقنامه پاریس در نظر دارد با محدود ساختن استفاده از منابع فسیلی (نفت، گاز و…) به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به منظور کاهش دمای زمین بپردازد و این در حالی است که کشورهای در حال توسعه از جمله ایران، (با توجه به تحریم‌های گسترده فعلی) در مسیر پیشرفت نیازمند استفاده از منابع ملی، بومی و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط هستند و به فروش و مصرف انرژی وابسته است. در نتیجه الحاق به توافقنامه پاریس، ضروری است اقدامات متناسب توسط دولت در راستای تحقق اهداف و تکالیف مندرج در توافقنامه و برنامه مشارکت ملی انجام پذیرد تا علاوه بر بهره‌مندی از همکاری‌های بین‌المللی مندرج در توافقنامه با آثار ناشی از عدم پایبندی به مفاد موافقت‌نامه نیز مواجه نشویم.

وی ادامه داد: توافقنامه‌های بین‌المللی چندجانبه و به ظاهر برد-برد است و ما در صورتی به توافقنامه پاریس می‌توانیم ملحق شویم که برآوردی از وضعیت موجود کشور، میزان، شدت و نوع اثرگذاری عوامل مؤثر بر تغییر اقلیم بر بخش‌های مختلف کشور داشته باشیم و عوامل متاًثر فراملی و منطقه‌ای بر کشور را بررسی و واکاوی کنیم و آنگاه با توجه به توافقنامه‌ها و قراردادهای بین‌المللی وارد مذاکره شویم.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت داشتن اطلاعات کافی فنی، علمی و اجرایی مورد نیاز می‌توانیم با توجه به محتویات توافق نامه‌های بین‌المللی، بدون محدودسازی منابع و منافع ارزشی ملی، از مزایای نسبی غیر الزام‌آور آن در قالب صندوق‌های مالی در راستای پیشبرد و توسعه اهداف ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بهره ببریم.

کد خبر 6079109

دیگر خبرها

  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • تکمیل بیمارستان اسلامشهر نیازمند ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار است
  • راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی