Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ تا کنون شکست در انتخابات را نپذیرفته است و علیه بایدن حرف‌های تحریک آمیز می‌زند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، ژاکوب هیلبرون" سردبیر "اندیشکده نشنال اینترست" در گزارشی، به تنش آفرینی‌هایی که احتمالا دونالد ترامپ در روز‌های آخر حضورش در قدرت علیه جو بایدن، انجام خواهد داد پرداخته و تاکید کرده که وی تا آخرین روز ریاست‌جمهوری اش، همچنان خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیلبرون در این رابطه می‌نویسد:

«دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا که در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، بازنده شد، قصد ندارد که تسلیم شود. وی به تازگی و حتی علی رغم اعلام پیروزی قطعی جو بایدن اعلام کرده که: "نه! کار من با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هنوز تمام نشده است". وی این انتخابات را "مفسدانه ترین" انتخابات در کل تاریخ آمریکا ارزیابی کرده است. او حتی در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز که از او پرسید آیا در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت خواهد کرد یا خیر هم گفته است: "من مایل نیستم در این رابطه صحبت کنم"»

با این حال، باید گفت این هم، همه داستان نیست. ترامپ همچنین قبل از برکناری "ویلیام بار" دادستان کل آمریکا"، بار‌ها به این دلیل که وی گفته بود نمی‌تواند هیچ رد خاصی از وقوع تقلب در انتخابات آمریکا بیابد و در عین حال، پرونده اتهامات هانتر بایدن پسر جو بایدن را نیز قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ مسکوت گذاشته بود، او (ویلیام بار) را تهدید به اخراج کرده بود. هر دو حرکتِ ویلیام بار، عمیقا ترامپ را خشمگین ساختند. عجیب آنکه ترامپ در عرصه سیاست داخلی آمریکا نیز در روز‌های پایانی حضورش در قدرت، همه جوره اقدام به تنش آفرینی می‌کند. به عنوان مثال، وی به تازگی لایحه ۷۴۰ میلیارد دلاری دفاعی که در سنای آمریکا به تصویب رسید را به مثابه حرکتی که یک پیروزی بزرگ برای چین به حساب می‌آید توصیف کرد و گفت که قطعا آن را وتو خواهد کرد.

درست با توجه به همین رویکرد‌های ترامپ است که باید گفت: به کارزارِ تبلیغاتی دائمی دونالد ترامپ (جهت تنش آفرینی) خوش آمدید. وی شاید در تنش‌های فردی خود شکست بخورد، با این حال، هدف اصلی او این است که به نفع جمهوریخواهان، در نبرد‌های سیاسی داخلی آمریکا، کسب پیروزی کند. باید پرسید آیا وی می‌توان چنین کاری را به سرانجام برساند؟

یک سناریو در این زمینه این است که اقدامات ترامپ شبیه یک غولِ بی شاخ و دم هستند. وی سعی کرده مدام اقدام به جوسازی کند که دولت بایدن ضعیف و ناکارآمد است و با تقلب پیروز انتخابات شده است. وی حتی به طور تلویحی از عدم شرکت در مراسم تحلیف وی خبر داده است. به محض اینکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شود، توجهات رسانه‌ای از دونالد ترامپ (که به نظر می‌رسد پس از اندرو جانسون رئیس جمهور اسبق آمریکا، نخستین فردی خواهد بود که در مراسم تحلیف جانشینش شرکت نمی‌کند)، دور خواهد شد.

شاید ترامپ دست به برگزاری تجمعاتی بزند. با این حال، اغلب آن‌ها دیگر چندان اهمیتی نخواهند داشت. حساب توئیتری وی نیز احتمالا همزمان با خروجش از قدرت، شمار زیادی از دنبال‌کننده‌های وی را از دست خواهد داد. از طرفی نباید فراموش کرد که ترامپ و فرزندانش با مجموعه‌ای از شکایت‌های حقوقی مواجه هستند که راه را برای هرگونه بازگشت آن‌ها به جهان سیاست، عمیقا سخت خواهد کرد.

از طرفی، حزب جمهوریخواه نیز، سعی خواهد کرد تا به تدریج از دونالد ترامپ دور شود. برای مثال، یکشنبه گذشته، سناتور "لامار الکساندر" گفت که "بهتر است ترامپ، منافع کشورش را در اولویت قرار دهد و شکستش در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را بپذیرد". سناتور "بیل کسیدی" نیز اقرار کرد که ترامپ، انتخابات آمریکا را باخته است.

او گفت: "ملت ما، جنبش محافظه کاری ما، و حزب جمهوریخواه ما نمی‌توانند وجود انشقاق و شکاف در جامعه آمریکا که از سوی خودمان ایجاد شده باشد را بپذیرند. از این رو، از برخی جهات، باید برای منافع کشورمان، اتحاد پیشه کنیم". اگر کنگره آمریکا بسته محرک مالی به ارزش ۹۰۸ میلیارد دلار را قبل از کریسمس تصویب کند، بدون تردید اقتصاد آمریکا قوی‌تر شده و دولت بایدن به محض ورود به قدرت، به نوعی تقویت خواهد شد. به نظر می‌رسد که این مساله برای ترامپ چندان مطلوب نیست و وی سعی خواهد کرد تا هرکاری بکند تا بایدن با شرایط بحرانی، کار خود را در مقام رئیس جمهوری آمریکا آغاز کند.

سناریوی دوم این است که ترامپ از شکستی قدرت می‌گیرد که هرگز به آن اعتراف نکند. وی در این چهارچوب، از شکایت‌های خاص در مورد انتخابات آمریکا پا را فراتر گذاشته و بر این ایده تاکید خواهد کرده که کل انتخابات آمریکا با تقلب همراه بوده و نتیجه اصلی انتخابات که پیروزی وی بوده نیز، به سرقت رفته است. وی در این راستا تاکید خواهد کرد که نخبگان لیبرال در رسانه‌ها و ساختار سیاسی آمریکا، انتخابات آمریکا را از وی دزدیده اند. ترامپ در این راستا تاکید خواهد کرد که بایدن یک رئیس جمهور نامشروع است و باید حتما برکنار شود. ترامپ از این طریق سعی خواهد کرد تا جایِ ممکن، دولت بایدن را نامشروع جلوه دهد و زمینه را برای حضور مجدد خود در قدرت در سال ۲۰۲۴ فراهم آورد.

در تمام این مدت ترامپ سعی خواهد کرد تا نقش محوری خود را در قالب حزب جمهوریخواه حفظ کند و به عنوان یک چهره موثر ظاهر شود. در این راستا، ترامپ اینگونه وانمود خواهد کرد که هر اقدام قانونی نیز که  علیه او در دوره خروجش از قدرت مطرح می‌شود هم، نوعی انتقام گیری سیاسی از اوست و او در واقع، قربانی سیاست‌ها و اقدامات خصومت آمیز دموکرات‌ها و مخالفین سیاسی اش شده است.

در شرایط کنونی، هر کدام از این دو سناریو می‌توانند اتفاق بیفتند. با این حال، باید تاکید کرد که ترامپ نوعی مهارت در جلب و حفظ توجهات به خود دارد که این مساله در نوع خود برای دموکراسی آمریکایی، کاملا مضر است. ترامپ عملا با رویه‌های غلط خود، حزب جمهوریخواه را نیز فلج کرده است. وی عمیقا سعی می‌کند تا به هر طریقی، رسانه‌ها را وادارد تا وی و تحرکاتش را پیگیری کنند.

ما همواره ترامپ را دست کم گرفته ایم. اگر ترامپ به این تصمیم برسد که "بزرگوارانه به نظر رسیدن"، در راستای منافع اوست، کاملا حاضر خواهد شد تا در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت کند. شاید نمایش‌ها و بازی‌های ترامپ علیه جو‌‎بایدن به نقطه پایانی خود نزدیک شده باشد، با این حال، تا وقتی که وی (ترامپ)، روز آخر ریاست جمهوری اش را به پایان نرساند، نباید نسبت به پایانِ کار او و اقدامات تحریک آمیزش علیه جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، مطمئن بود.

منبع: طالب

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترامپ بایدن انتخابات 2020 آمریکا انتخابات آمریکا سعی خواهد حزب جمهوریخواه مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد

توحش بی حد و حصر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که بیش از ۳۲ هزار کشته برجای گذاشته باعث رویگردانی بین المللی از تل آویو شده است. به همین دلیل حتی نزدیک‌ترین متحدان اسرائیل نیز در حال انتقاد از این رژیم برای پایان بخشیدن به این جنگ هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) خواستار پایان جنگ غزه از سوی اسرائیل شد. 

وی در مصاحبه با نشریه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" گفت: من نیز به شخصه همانند اسرائیل به حمله هفتم اکتبر پاسخ می‌دادم. با این وجود، اسرائیل در حال از دست دادن حمایت بین المللی از خود در این جنگ است و باید به این نبرد پایان بخشد. 

ترامپ که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به حمایت لابی‌های صهیونیستی در آمریکا نیاز دارد، خاطر نشان کرد: دیدن صحنه کشته شده‌های حمله حماس در جنوب اسرائیل یکی از غم انگیزترین صحنه‌هایی بود که من تا به حال در زندگی دیده بودم. اسرائیل باید این جنگ را تمام کند. 

خبرنگار این نشریه صهیونیستی از ترامپ پرسید که اگر یکی از اعضای خانواده تو جزء قربانیان حادثه حمله حماس بود چه واکنشی نشان می‌دادی؟ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پاسخ گفت: در این صورت من خیلی شبیه اسرائیل واکنش نشان می‌دادم. در این شرایط تو نیز باید دیوانه باشی و تنها یک احمق می‌تواند این گونه عمل نکند. آن حمله بسیار وحشتناک بود. 

وی در ادامه با همدردی با رژیم صهیونیستی، افزود: این مسئله من را رنج می‌دهد که مردم را می‌بینم که درباره حمله هفتم اکتبر دیگر سخن نمی‌گویند و اکنون درباره میزان خشونت اسرائیل صحبت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • پشت پرده طولانی شدن نسل‌کشی در غزه
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد