Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس قوه قضاییه باتاکید براینکه امنیت ملی مسئله مهمی است که نبایداحساسی وباتعارف باآن برخورد کرد، گفت: نباید اجازه داد در کشور کسانی ازطریق رابطه بابیگانگان وبه عنوان عامل دشمن به امنیت ملی آسیب بزند.

به گزارش مشرق، طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رییسی که شامگاه پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به قم که با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل‌های ویژه بهداشتی صورت گرفت، در جلسه شورای قضایی این استان اظهار داشت: حمایت از تولید، مبارزه با فساد و حفظ کرامت انسانی سه اولویت مهم دستگاه قضا در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس قوه قضاییه افزود: حمایت از تولید در سال جهش تولید از مهمترین مسائل است که مبارزه با فساد از پیش زمینه‌های آن است و نباید در هیچ زمانی این دو مسئله به حاشیه برود.

آیت الله رییسی افزود: مبارزه با فساد کمک به سزایی به رونق و جهش تولید می‌کند و تامین امنیت سرمایه گذاران و تولید گران در گرو مبارزه با فساد و ناامنی است.

رییس دستگاه قضا بر همین اساس به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان تولیدی و مسئولان قضایی تاکید کرد که نسبت به امر فساد حساس بوده و در هیچ شرایطی اجازه ندهند مفسدان امنیت اقتصادی کشور را به هم بزنند.

آیت الله رییسی افزود: ورود دستگاه قضایی به موضوع حمایت از تولید مانعی برای فعالان اقتصادی و تولید گران نخواهد بود بلکه در نظام قضایی به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی و موانع رونق تولید است.

رییس قوه قضاییه گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر وحدت و انسجام ملی امری راهبردی است و بنای همواره همکاری با مجلس و دولت و همه دستگاه‌ها و نهادها بوده تا همه با همدلی و همفکری در جهت قوی شدن ایران درعرصه اقتصادی و امنیتی و علمی و فرهنگی حرکت کنند.

آیت الله رییسی با بیان اینکه راهبرد رهبری در بی اثر کردن تحریم‌ها باید با جدیت پیگیری شود، متذکر شد آنچه کشور را قوی می‌کند خنثی کردن تحریم‌ها و تهدیدات است.

رییس دستگاه قضا قوی شدن ایران اسلامی را وظیفه الهی و ملی برای همه قوا دانست و امنیت ملی را از اقتضائات این قوی شدن عنوان کرد و گفت: مسئله امنیت ملی برای ما بسیار مهم است و نباید احساسی و با تعارف با آن برخورد کرد.

آیت الله رییسی افزود: نباید اجازه داده شود در کشور کسانی از طریق رابطه با بیگانگان و بعنوان عامل دشمن علیه کشور فتنه و توطئه کنند چرا که امنیت ملی متعلق به همه ملت است.

رییس دستگاه قضا بر همین اساس نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی و همچنین نیروهای مسلح تاکید کرد: نسبت به مسئله محوری امنیت ملی حساسیت و جدیت بیشتری داشته باشند.

آیت الله رییسی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از زحمات همکاران دستگاه قضا در استان قم به آمار بالای تصادفات در استان قم اشاره و بر لزوم برنامه ریزی در جهت کاهش این آمار تاکید کرد.

آیت الله رییسی گفت: جاده‌های مواصلاتی نامناسب از عوامل افزایش تصادفات است که منجر به خسارت انسانی و مالی می‌شود و همه دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند با همکاری دادگستری آمار تصادفات کاهش یابد.

رییس قوه قضاییه در این نشست با تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی آیت‌الله یزدی اظهار داشت: آیت‌الله یزدی عالمی مجاهد پارسا و خدمتگزار بود که خدمات فراوانی در دوران حضور ۱۰ ساله‌اش در دستگاه قضا داشت و تا آخر عمر به انقلاب، نظام ارزش‌ها، و تعالی کشور می‌اندیشید.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری رییس دادگستری استان قم با ارائه گزارش عملکرد یکساله این مجموعه از کاهش ۱۶.۶ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی در این استان خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر فقط ۴ شعبه حقوقی بالای ۲۰۰ پرونده دارند و از مجموع ۱۸ هزار پرونده در این شعب ۱۳ پرونده همچنان مفتوح است.

رییس دادگستری استان قم با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در جهت کاهش پرونده‌های معوقه نیز گفت: از مجموع پرونده‌های مسن در استان ۸۱ درصد مختومه شده و تا پایان سال همه این پرونده‌ها به جز آن‌ها که شرایط خاصی دارند مختومه خواهند شد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید محسن فخری زاده آیت الله سید ابراهیم رئیسی آیت الله رئیسی مقام معظم رهبری سید ابراهیم رئیسی قوه قضاییه قوه قضائیه رییس قوه قضاییه مبارزه با فساد آیت الله رییسی دستگاه قضا پرونده ها امنیت ملی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد

استاندار همدان با بیان اینکه عملکرد ادارات منطبق بر سند توسعه استان است، گفت: برنامه مدون اقتصادی همدان امروز در شورای برنامه‌ریزی اعلام و تکلیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان اظهار‌داشت: ظرفیت‌سازی در امر پشتیبانی از جهش تولید با مشارکت مردم توسط دستگاه‌های اجرایی استان باید با جدیت دنبال شود.

وی ضمن قدردانی از حوزه معاونت اقتصادی استان برای تدوین و ارائه برنامه جامع اقتصادی همدان در راستای تحقق شعار سال بیان کرد: باتوجه به اهمیت و جایگاه حوزه اقتصاد برای جامعه می‌طلبد این برنامه بعنوان یک راهبرد ویژه و تکلیف اجرایی در دستور کار مدیران اقتصادی استان قرار گیرد.

مقام عالی دولت در استان همدان، تاکید کرد: از گذشته نیز توجه استان به سمت اقتصاد، تولید و رشد اشتغال بوده است لیکن با توجه به راهبرد مقام معظم رهبری با جدیت و توان بیشتری این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه از مدیران، فعالان و بخش‌خصوصی در حوزه اقتصاد انتظار داریم امسال متفاوت از گذشته، پای مردم را به بخش تولید باز کنند،گفت: شهرک‌های صنعتی باید به سمت دانش‌بنیان‌ها و فناوری‌های نوین حرکت کنند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان منطبق بر سند توسعه سه ساله این استان، عنوان کرد: انتظار داریم سهم اعتبارات سفر ریاست جمهوری توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری و جذب شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت مردمی و انقلابی ایران قوی در تامین آب استان حمایت ویژه و نقش اثر‌گذاری داشت، بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که مشکل تامین آب در استان با هم‌افزایی و تعامل بین دولت و دستگاه‌های اجرایی در کنار همکاری و همراهی مردم فهیم استان مرتفع شده است.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه به کارگیری از بسترهای قانونی نیز در توسعه عمرانی و اقتصادی استان راهگشا خواهد بود، بیان کرد: در جلسات آتی شورای برنامه‌‌ریزی برنامه مدونی از حوزه عمرانی نیز منطبق بر قانون و بسترهای موجود در راستای تحقق شعار سال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات و برنامه‌هایی که در حوزه عمرانی استان ارائه می‌شود باید پیوست عملیاتی داشته باشد، گفت: تلاش‌ و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی وظیفه و ماموریت تک تک مدیران استان همدان است و در این زمینه همه مکلف به اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت هستیم برهمین‌اساس با هرگونه اهمال کاری به جد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • رییس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم