Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفیق ۳۰ ساله حاج قاسم با اشاره به گوشه ای از زوایای شخصیت فرهنگی و منش اخلاقی شهید سلیمانی و بیان مصادیقی در این باره؛ گفت: باید از ظرفیت شهید سلیمانی برای حضور در فضای مجازی استفاده و مکتب حاج قاسم را ترویج کرد.

دادخداسالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با موضوع«مکتب سلیمانی» واقع شدن زادگاه و محل رشد و نمو حاج قاسم و نیز مزار ایشان در کرمان را فرصتی برای ترویج هر بهتر این مکتب دانست و گفت: سردار می توانست در نجف، کربلا، مشهد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تدفین شود اما چرا این نقطه را انتخاب کرد؟

 

 

کرمانی ها در شکل گیری مکتب سلیمانی پیش قدم باشند 

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، حاج قاسم را حکیم بزرگی توصیف کردند که هیچ کار او بدون حکمت نبوده، اظهار کرد: در انتخاب کرمان به عنوان محل دفن نیز حتماً حکمتی وجود دارد.

 

 

سالاری ادامه داد:{شاید} حکمت این است اگر قرار باشد مکتبی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، شکل بگیرد، باید ما کرمانی ها در شکل گیری این مکتب پیش قدم باشیم و حتماً روح ایشان به ما کمک خواهد کرد زیرا ایشان شهید است و اعتقاد دینی ما این است که شهید ناظر است و می تواند تأثیرگذار باشد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه باید از خون شهید سلیمانی در جهت انسجام بخشی داخلی و فرصتی جهت ارتقای امنیت استفاده کنیم؛ خاطرنشان کرد: دشمن احمق نمی دانست که شهادت حاجی به مراتب طوفانی تر از حضور او است و همین اتفاق هم افتاد و این انسجام بخشی در داخل به وجود آمد و شک و شبهات را از بین برد لذا باید از این فضا در جهت جبران برخی نارسایی ها و مداوای برخی دردها استفاده کنیم.
 

 

گوشه ای از زوایای شخصیت فرهنگی و منش اخلاقی شهید سلیمانی

 

دادستان کرمان سپس به ماجرای مفصلی اشاره می کند که در آن گوشه ای از زوایای شخصیت فرهنگی و منش اخلاقی شهید سلیمانی آشکار می شود؛ ماجرای ترور! حدود دو، سه سال قبل از شهادت شهید سلیمانی، توسط عناصر داعش در استان کرمان و روایت دادخدا سالاری به عنوان دادستان پرونده از آن ماجرا:

 

 

دو برادر زرتشتی مذهب که با علم و اعتقاد به مذهب شیعه گرایش پیدا کرده بودند بعدها به اهل تسنن می پیوندند و سپس در گروه داعش قرار می گیرند و در نهایت طرح ترور شهید سلیمانی را می ریزند.البته در کرمان دستگیر شدند.

 


از آن ها سوال کردیم از کجا با عقاید اهل تسنن آشنا شدید؟ گفتند شبهاتی مطرح می شد و چون پاسخ آن را نیافتیم از طریق فضای مجازی وصل به داعش شدیم؛ این که بنده می گویم فضای مجازی یک فضای رها شده و بدون خاکریز است شعار نیست چون در پرونده ها و ارتکاب جرم شاهد و ناظر این موارد هستیم.

 

 

خلاصه اینکه اینها یکسری اقلام را برای ترور حاج قاسم به کشور منتقل کرده بودند؛ یکی از آن ها رشته مهندسی الکترونیک بود؛ هفت، هشت طرح برای ترور داشتند...مثلاً یکی این بود که سردار وقتی کرمان می آمد چون همیشه مزار والدین خود به روستای قنات ملک می رفت؛ اینها شبانه قنات ملک رفته و گودالی حفر کرده بودند تا مواد منفجره ای که خود ساخته بودند را داخل گودال بگذارند و سپس با کنترل از راه دور منفجر کنند.

 

 

در طرح دیگری می خواستند با ماشین به برادر سردار بزنند که یا کشته و یا به بیمارستان منتقل می شد که اگر بیمارستان می رفت چون سردار برای عیادت می آمد و اینها در بیمارستان عملیات می کردند و یا اگر برادر ایشان کشته می شد، در مراسم ختم، می خواستند سردار را ترور کنند...طرح دومی هم داشتند که طرح موساد بود، نقشه ها را با داعش هماهنگی کرده و خود به عنوان عمل کننده بودند.

 

 

دادستان کرمان ادامه داد: اینها حتی تا روز آخر هم سر موضع خود بودند که شما{شیعیان} مشرک هستید و حتی تا روزی که محاکمه شدند و رأی آن ها صادر شد در موضع خود بودند و ذره ای کوتاه نیامدند و متأسفانه کسی نتوانست به شبهات این ها پاسخ بدهد و این ها را سر موضع بیاورد.

 

 

منِ قاسم سلیمانی، مصداق امنیت داخلی نیستم!

 

روزی سردار سلیمانی از من پرسید اتهام اینها چیست؟ گفتم« اخلال در امنیت داخلی کشور» پرسید یعنی چه؟ گفتم می خواستند شما را ترور کنند. گفت نه این اشتباه است. گفتم چرا؟ گفتند به لحاظ اینکه می خواستند من را ترور کنند و من قاسم سلیمانی هستم، مصداق امنیت داخلی کشور نیستم!

 


گفتند به تناسب مجموعه اقداماتی که کردند باید حتماً مجازات شوند. گفتم وابسته به داعش بودند؛ گفت جرم نیست گفتم چرا؟ گفت این «فکر» است و یک فکر مجازات ندارد بلکه باید به فکر جواب بدهیم، اگر شبهه دارد باید برطرف شود و صرف تفکر داعش جرم نیست و نباید به خاطر فکر مجازات بشود اما صرف اینکه وابسته به داعش است و می خواسته ترور من را انجام دهند من شاکی نیستم و من قاسم سلیمانی، مصداق امنیت داخلی کشور نیستم.

 

 

سالاری در ادامه نقل این خاطره بعد از مکث تأمل برانگیزی می گوید: بعضی وقت ها ما به جایی می رسیم که خود را پادشاه دهر می دانیم بنابراین مردم حرف های ما را نمی شنوند و گوش نمی دهند و شاید اینکه سخنان بعضی از ما تأثیر گذار روی نسل جوان نیست، به خاطر این موضع است که از بالا دستور می دهیم و نگاه می کنیم.

 

 

وی افزود: بعد از این، حدیثی از نهج البلاغه برای من خواند مبنی بر اینکه چون شما علاقه به من داشتید، این علاقه در قضاوت مشکل ایجاد می کند و حقایق را خوب نمی بینید و بعد گفت می خواهم برای این ها کمترین میزان مجازات باشد. زیرا شما روی من تمرکز کردید و وقتی روی من تمرکز کردید رسیدید به این ها{نتیجه اخلال در امنیت ملی} زیرا بهر حال داعشی هست و شما هیچ وقت سراغ آن ها نمی روید اما چون به من حساس بودید، رفتید و به این ها رسیدید؛ بنابراین من دوست ندارم به خاطر من کسی به زحمت و دردسر بیفتد و دوست دارم کمترین میزان مجازات برای این ها لحاظ شود.

 

 

دادستان کرمان افزود: بعد از یک ماه سردار دوباره پیگیر شدند که آن ها چه شدند؟ گفتم پرونده آن ها را صرفاً با توجه به آنچه شما خواستید به دادگاه فرستادیم؛ گفتند دوباره پیگیری کنید و کمترین میزان جرم برای آنان باشد اما نمی خواهم به خود آنها بگویید.

 

کار فرهنگی شهید سلیمانی در تغییر موضع عناصر داعش

 

برای آن ها حبس 5 ساله لحاظ شد؛ این ماجرا گذشت تا زمانی که بعد سردار تأکید کرد دوباره کاری کنید که زودتر آزاد شوند؛ بعد از شهادت سردار، این دو نفر را آوردیم و  پرسیدیم آیا فهمیدید چه شد که مجازات شما از اعدام به حبس 5 ساله تبدیل شد؟ گفتند نه؛ گفتیم  سردار سلیمانی تأکید کرده بود که نباید اعدام شوید.

 

 

خیلی جالب است؛ همین ها که تا آخر سر موضع خود بودند، شروع کردند به گریه کردن؛ این ماجرا تأثیر فقط یک کار سردار بود؛ کسانی را که ما نتوانستیم از موضعی که بر آن بودند خارج کنیم اما توسط سردار این اتفاق افتاد آن هم نه زمان حضور که بعد از شهادت خود این افراد را متنبه کرد و این یک کار فرهنگی است.
 

 

رصد جنگ رسانه ای دشمن در اوج فرماندهی نظامی

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بار دیگر بر کلید واژه «حکمت» از ویژگی های مکتب سلیمانی تأکید کرد و در ادامه به مطلب قابل تأمل دیگری اشاره و بیان کرد: یک وقت خدمت شهید سلیمانی بودم، چندین شبکه عربی، اروپایی و حتی آفریقایی را به من نشان دادند و گفتند صدها شبکه در این فضا وجود دارد{که به شدت علیه ما فعالیت می کنند} این یعنی شهید سلیمانی با اینکه در جنگ نظامی بود اما جنگ رسانه ای دشمن را هم می دید چون تک بُعدی نبود و بخشی از وقت خود را برای رصد این شبکه ها می گذاشتند.

 

 

وی تصریح کرد: اگر سازمان های فرهنگی به تناسب وقتی که سردار سلیمانی می گذاشت، آنها هم وقت گذاشته بودند آیا وضعیت جامعه ما همین بود؟ قطعاً نبود؛ پس ایشان باید الگو برای استان کرمانی ها باشند که بگوییم ما در این زمینه پیش قدم بودیم و روح مطهر سردار هم در ما تأثیر گذاشت و به تأسی از سردار دل ها آمدیم گره از نظام جمهوری اسلامی ایران گشودیم و در فضای مجازی این هنر را داشتیم که مثلاً آن مقدار جذب مخاطب کردیم، به شبهات پاسخ دادیم، حداقل توانستیم از انحراف یک فرد جلوگیری کنیم.

 

 

سردار سلیمانی به امر به معروف بیشتر اهتمام داشتند تا نهی از منکر

 

سالاری در بخش دیگری از سخنانش به مطلب دیگری از شهید سلیمانی در مواجهه با یک خانم کم حجاب که درخواست عکس یادگاری با سردار داشت و ایشان اجابت این درخواست را مشروط به رعایت حجاب از طرف آن خانم کرده و او نیز پذیرفته بود؛ اشاره و بیان کرد: سردار همیشه امر به معروف می کرد و در واقع امر به معروف در ایشان پررنگ تر از نهی از منکر بود.

 

 

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مکتب حاج قاسم شکل، قوام و دوام پیدا کند و به نقطه ای برسد باید ما کرمانی ها شروع کنیم و این وظیفه همه ما هست.
 

 

دادستان کرمان که سابقه  30 سال رفاقت با حاج قاسم را دارد، کمتر اما درباره رفیق شهیدش صحبت می کند و می گوید: حاج قاسم جامع الاطراف و جمع اضداد بود؛ برخی حرکات ایشان را که من دیدم بعضی وقت ها تصور می کردم ماورای انسان است و اگر من بخواهم چیزی از حاجی بگویم شاید عده ای بگویند آیا حاجی کلاً همین بود؟ بحث نارسایی زبان و قلم و فکر  من است؛ دغدغه ای که مدت ها با من هست و هنوز برای من حل نشده است زیرا یک دریا را نمی توان با یک ظرف و پیاله معرفی کرد. واقعا سخت است.

 

شهید سلیمانی، ظرفیتی برای حضور مؤثر در فضای مجازی

 

در دلم می گویم کاش زمان مصاحبه طولانی و طولانی تر شود تا بیشتر درباره حاج قاسم از زبان رفیق 30 ساله او بشنویم اما وقت دادستان ضیق است و در دقایق پایانی مصاحبه باز هم بر ضرورت و اهمیت ترویج مکتب سلیمانی تأکید می کند و می گوید: فضای مجازی؛ تولید محتوا در فضای مجازی؛ بنر زدن و یادمان خوب است اما کافی نیست؛ از ظرفیت شهید سلیمانی برای حضور در فضای مجازی استفاده کنیم؛ امروز همه از فضای مجازی استقبال می کنند و مردم ما هم پذیرش سردار سلیمانی را دارند.

 

 

از دادستان و رفیق 30 ساله حاج قاسم سئوال می کنیم از روزهای آخر حیات دنیایی رفیق شهیدش بگوید و اینکه چگونه از شهادت سردار مطلع شد؟! پس از قدری تأمل و مکث شروع می کند و توضیح می دهد و ناگهان گریه هایی که امان او را می برد و ...

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید سلیمانی دادستان کرمان خبرگزاری شبستان کرمان سردار سلیمانی دادستان کرمان فضای مجازی شهید سلیمانی مکتب سلیمانی امنیت داخلی کرمانی ها حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : در قرار گاه نهضت آب رسانی "مرد میدان  سردار سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی" امروز با آبرسانی به ۷ روستادر مناطق محروم و عشایری  بم ۳۰۱ خانوار و بیش از ۱۰۲۷ نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند. 
سردار نظری افزود افتتاح ۱۶ باب منزل نیازمندان کمیته امداد، تعمیر۱۰ مسکن محرومان با کمک جهاد گران بسیجی ،تکمیل آرامگاه ۴ شهید گمنام به کمک گروه‌های جهادی، ساخت۴ مسجد، ۳ پایگاه مقاومت بسیج در بم ،۴ کارگاه اشتغال زایی برای توانمند سازی محلات، ۵۰ سرویس بهداشتی و حمام  در نقاط مختلف از دیگر طرحهای افتتاح شده در بم است.

  وی از اهدای ۶ سری جهیزیه  به زوج های جوان برای ازدواج آسان وتوزیع ۲۰۰ بسته کمک معیشتی غذایی به نیازمندان خبر داد وگفت: قرار گاه منطقه ای در شهرستان بم  ایجاد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • مهم‌تر از «پهپاد» و «موشک» چیست؟
  • مخفیگاه داعش نزدیک کرکوک منهدم شد