Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می‌توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احتمال تعویق هشتمین آزمون استخدامی سال ۹۹ قوت گرفت
زبق درخواست داوطلبان مبنی بر تعویق آزمون استخدامی به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش مرگ و میر، سازمان سنجش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که زمان برگزاری هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور به ۱۰ و ۱۱ دی ماه ۹۹ موکول شد، اما اکنون با نزدیک شدن به برگزاری آزمون تعدادی از داوطلبان مجدداً درخواست تعویق آزمون را دارند و سنجش در این خصوص اعلام کرده است که اگر ستاد ملی مقابله با کرونا دوباره مجوزی مبنی بر به تعویق افتادن و برگزار نشدن آزمون صادر کند، تاریخ و زمان آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.   مهلت ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۰ به پایان رسید
فرصت ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور که از روز یکشنبه ۱۶ آذرماه آغاز شده بود پس از یکبار تمدید ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه به پایان رسید.  
بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها تحصیل کنید
 ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی تا روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۹/۳۰ ادامه خواهد داشت. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود و متقاضیان با در نظر گرفتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، می‌توانند در پذیرش دوره مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند.   تکمیل ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری دانشگاه‌ها از ۳۰ آذر آغاز می‌شود برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۳۹۹ تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد براین اساس ثبت‌نام و انتخاب رشته به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۳۰ آذر ۹۹ آغاز و تا روز چهارشنبه ۳ دی ۹۹ ادامه خواهد داشت.
زمان برگزاری آزمون زبان دانشگاه خوارزمی اعلام شد
طبق اعلام دانشگاه خوارزمی، آزمون زبان خوارزمی KELT ویژه دانشجویان دکترای تخصصی در تاریخ ۱۱ دی ماه ۹۹ در تهران و کرج به صورت حضوری برگزار خواهد شد.  
دانشگاه امیرکبیر در ۹ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد صنعتی داشته است
مالک نادری مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تعداد قرارداد‌های صنعتی این دانشگاه در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است به نحوی که در ۹ ماهه امسال این دانشگاه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد صنعتی امضا کرده است. همچنین طی ۹ ماهه گذشته در این دانشگاه بیش از ۷۰ میلیارد تومان جذب داشتیم که این رقم نسبت به سال گذشته جهش بسیار خوبی داشته است.

نحوه کارورزی و حذف ترم دانشجویان علوم پزشکی در شرایط کرونایی ابلاغ شد
وزارت بهداشت با ارسال دستورالعملی نحوه آموزش، کارآموزی، کشیک و مهمانی دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی برای نیم سال جاری تحصیلی را تشریح کرد.

ثبت‌نام بدون کنکور ارشد دانشگاه پیام نور تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد
ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه پیام نور در ۹۶۳ رشته محل،  از روز سه‌شنبه ۲۵ آذر آغاز شده و تا روز یکشنبه ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org ضمن مطالعه اطلاعیه و دفترچه راهنما، نسبت به انتخاب رشته‌های دانشگاه پیام نور اقدام کنند.  
نتایج آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سال ۹۹ اوایل دی ماه اعلام می‌شود
نتایج آزمون استخدامی قراردادی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سال ۱۳۹۹ هفته آینده «اوایل دی ماه ۹۹» از طریق سایت مرکز سنجش و آموزش ژزشکی اعلام خواهد شد.  

۷۴ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی ایران دربین دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان قرار گرفت
بر اساس آخرین فهرست منتشر شده از موسسات ۱ درصد برتر جهان توسط موسسه کلاریویت آنالتیکس تعداد ۷۴ دانشگاه و مؤسسه تحقیقاتی از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان مشاهده می‌شود که نشان دهنده افزایش ۱۴ درصدی حضور دانشگاه‌های ایرانی نسبت به سال گذشته است. دانشگاه و موسسات تحقیقاتی ایرانی حاضر در این فهرست شامل دانشگاه‌های جامع (۳۰ مورد)، دانشگاه‌های علوم پزشکی (۲۶ مورد)، دانشگاه‌های صنعتی (۱۲ مورد)، مراکز و پژوهشگاه‌های تحقیقاتی (۶ مورد) است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان سنجش پذیرش دانشجو بدون کنکور پذیرش براساس سوابق تحصیلی آزمون استخدامی مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه پیام نور آزمون استخدامی سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه ها روز یکشنبه بدون کنکور دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری منتشر شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون، هم اکنون ۲ اردیبهشت روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان تا چهارشنبه 5 اردیبهشت مهلت دارند نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در 2 گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای 2 کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت 8:00 (هشت) و بعدازظهر ساعت 14:30 (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت 7:30 صبح و 14:00 (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

در نوبت اول آزمون سراسری در مجموع یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب ثبت نام کرده‌اند که 63 درصد آنها زن و 37 درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز 660 هزار و 393 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 66 درصد زن و 34 درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از 501 هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از 128 هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه 7 اردیبهشت در 412 شهر، 624 حوزه اصلی و 1993 حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

داوطلبان باید به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

برای دریافت کارت ورود به جلسه اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری منتشر شد