Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: راهکار مقطعی ما پاکسازی تدریجی آلودگی از دو رودخانه زرجوب و گوهررود است‌. - اخبار استانها -

علیرضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: در بحث پاکسازی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب روی نقاطی که امکان انتقال آن‌ها به تصفیه‌‌خانه 63 هزار متر مکعبی رشت وجود داشت تمرکز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: در سال‌های گذشته توانستیم کانالی که در منطقه گلزاران به کانال آب منطقه‌ای تخلیه می‌شد را توسط یک خط انتقال و یک حوضچه زودگیر به‌سمت خط هزار و 250 و سپس تصفیه‌خانه انتقال دهیم.

غیاثی عنوان داشت: همچنین در سال گذشته در سیاه اسطلخ 3 نقطه را توسط یک خط انتقال به ایستگاه پمپاژ فلکه جهاد و پس از آن تصفیه‌خانه انتقال دادیم و علاوه بر خطوط انتقال قبلی که  ساماندهی شده و به تصفیه‌خانه برده می‌شد نزدیک 12 هزار مترمکعب نیز به ظرفیت تصفیه‌خانه اضافه کردیم.

زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی استان گیلان ضعیف استاستاندار گیلان: همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید هنگام بروز حوادث تجهیزات خود را در اختیار قرار دهندروند ابتلا به کرونا در استان گیلان همچنان صعودی است/ شب یلدا از دورهمی‌ها بپرهیزیم

وی افزود: پروژه بزرگی که در این حوزه انجام گرفته ساماندهی کانالی از محل کوه یخ تا نزدیکی جاده پیربازار بوده این کانال که 11 نقطه خروجی فاضلاب داشت و به کانال زهکش واریز می‌شد را با خط انتقال 2 کیلومتر اجرا کردیم و 11 نقطه از ورودی‌های فاضلاب که در نهایت توسط کانال جمع‌کننده به رودخانه گوهررود واریز می‌شد را جمع‌آوری کردیم و به ایستگاه پمپاژ و سپس تصفیه خانه برده شد.

غیاثی با بیان اینکه اکنون در حال اجرای خطی حدود 6.2 کیلومتری از مجاورات رودخانه گوهر رود تا تصفیه خانه جنوبی شهر رشت که در حال ساخت است هستیم افزود: 4.7 کیلومتر از  کار انجام شده و مزیت این خط این است که تمام فاضلاب‌های شهرک‌های مجاور را جمع آوری کرده و به تصفیه‌خانه جنوبی شهر منتقل می‌کند.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: پیش بینی‌ها حاکی از این است که این خط تا پایان امسال تکمیل شده و نیز با تکمیل تصفیه خانه جنوبی تا سال 1400 قابل بهره‌برداری است همچنین سعی داریم تا حداکثر شهریورماه سال 1400 بخش مایع تصفیه‌خانه را نیز وارد مدار کرده و این قسمت از رودخانه را نیز پاکسازی کنیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های 94 و 95 اعتباراتی را از محل اعتبار رودخانه گوهر رود و زرجوب دریافت کردیم و همچنین سال گذشته حدود 7.5 میلیارد تومان با مجوز شورای اسلامی شهر رشت از محل درآمد تبصره 3 تامین شد؛ قسمتی از اعتبارات پروژه‌های مذکور نیز از محل منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب گیلان تامین شده که در مجموع حدود 45 میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: پس از وارد مدار شدن تصفیه خانه جنوبی گام‌های دیگری را برای این طرح پیش بینی کرده و برنامه پاک سازی یک رودخانه به طور کامل را در نظر داریم؛ در ادامه مسیر سعی داریم برای ورودی مسکن مهر تا میدان دفاع مقدس پکیج‌هایی را برای آن منطقه خریداری کنیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان خاطرنشان کرد: برای پاکسازی کامل رودخانه‌ها و نقاطی که از آن محل واریزها به رودخانه انجام می‌شود اعتباری حدود 300 میلیارد تومان احتیاج است و امیدواریم که بتوانیم این مبلغ را از منابع مختلف تأمین کنیم.

غیاثی عنوان داشت: طرح اصلی فاضلاب رشت که در کل سطح شهر پراکنده است با برآورد به‌روزرسانی‌ شده اعتباری حدود 2 هزار و 880 میلیارد تومان نیاز دارد و در حال حاضر تنها راهکار مقطعی ما این است که بتوانیم به شکل تدریجی آلودگی‌ها را از رودخانه‌ها پاکسازی کنیم.

انتهای پیام/614/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصفیه خانه جنوبی شرکت آب و فاضلاب میلیارد تومان استان گیلان بهره برداری رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ فعالیت یک واحد تولید کاغذ در شهرک صنعتی فیروزکوه با دستور دادستان این شهرستان از سرگرفته شد. این واحد تولیدی،چندی پیش به علت آلایندگی زیست محیطی و نارضایتی شهروندان از انتشار بوی نامطبوع و نداشتن تصفیه خانه، مهر و موم شده بود. با ساخت تصفیه خانه و از سرگیری فعالیت این واحد تولیدی؛ ۱۵۰ نفر به کار خود باز خواهند گشت. 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال