Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  زمان برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۹ تاکنون دو بار به خاطر شرایط کرونا به تعویق افتاده است. ابتدا قرار بود این آزمون در روز‌های ۶ و ۷ آذر برگزار شود، اما بعد اعلام شد که به رزو‌های ۱۱ و ۱۲ دی موکول شده و اکنون نیز رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که برگزاری آرمون قطعی است، اما زمان آن باید با توجه به شرایط موجود از سوی مراجع مربوط مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما با برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۹ قرار است چند نفر جذب و استخدام شوند؟ ایسنا در این زمینه نوشت: رئیس جمهور هشتم آذرماه سال جاری، مصوبه «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» را جهت اجرا ابلاغ کرد که بر اساس آن وزارت آموزش و پرورش مکلف است منابع انسانی مورد نیاز خود در مشاغل آموزشی و تربیتی را صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر فنی شهید رجایی تأمین کند و هر گونه استخدام خارج از این طریق ممنوع است.

در ابلاغیه اخیر رئیس جمهور به موارد و نکات مهمی اشاره شده است از جمله آنکه دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر فنی شهید رجایی علاوه بر جذب دانشجو معلم و هنرآموز موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ماده ۱ اساسنامه دانشگاه تربیت دبیر فنی شهید رجایی، می‌توانند از ظرفیت علمی سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه برای تربیت نیرو‌های آموزشی و تربیتی موردنیاز استفاده کنند.
بیشتر بخوانید: آموزش و پرورش: امتحان «حضوری» در هیچ مقطعی برگزار نخواهد شد / فقط امتحانات نهایی حضوری استهمچنین افرادی که به استناد یکی از قوانین و مقررات موضوعه با واحد‌های دولتی آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش همکاری کرده اند در شرایط برابر با سایر داوطلبان و صرفا پس از گذراندن دوره مهارت آموزی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به کار گیری خواهند شد و مدت همکاری تمام وقت این افراد از حداکثر سن برای شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش کسر می‌شود.

دارا بودن گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای به عنوان مستند رسمی احراز توانایی یک فرد برای ایفای نقش معلمی نیز شرط مهمی است که این مصوبه برای اشتغال به حرفه معلمی در کلیه مدارس (اعم از دولتی و غیر دولتی)، وضع کرده است.

یارمحمد حسین‌بُر، رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با ایسنا، به این پرسش که آیا از این پس با ابلاغ و اجرایی شدن مصوبه «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» پرونده استخدام گروه‌های چهارگانه مربیان پیش دبستانی، نیرو‌های خرید خدمات، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق التدریس‌ها در آموزش و پرورش بسته می‌شود؟ پاسخ داد.

وی در این باره گفت: مصوبه مجلس درباره استخدام گروه‌های چهارگانه شامل حال مشمولان قبل از سال‌های ۹۱ و ۹۲ است و مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نافی استخدام آن‌ها نیست و این مصوبه روند جذب منابع انسانی را از این به بعد در نظر دارد.

حسین‌بر افزود:، چون قانون تعیین تکلیف، تصویب شده است، آموزش و پرورش مشمولین قبلی را در قالب ردیف‌های استخدامی که می‌دهند، استخدام می‌کند و آن‌ها که قبل از سال ۹۱ یا ۹۲ مشغول فعالیت بوده اند، بسته به نوع شمولیت گروهشان جذب خواهند شد؛ اما از این به بعد و برای مشمولان بعد از سال‌های ۹۱ و ۹۲ صرفا جذب ما از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی خواهد بود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه چندهزار نفر دیگر از گروه‌ها باقی مانده اند و باید استخدام شوند، گفت: برآورد اولیه ما این است که مشمولان قانون قبل از سال‌های ۹۱ و ۹۲ تقریبا ۸۸ هزار نفر هستند. منبع: همشهری آنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آزمون آزمون استخدامی ویروس کرونا در ایران وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان آموزشی و تربیتی منابع انسانی تربیت دبیر شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

 در آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی ۱۴۸ نفر در استان جذب سازمان تامین اجتماعی می‌شوند.

در این آزمون قزوین که در دو حوزه دانشگاه پیام نور نواب و مجموعه ورزشی شهید رجایی دانشگاه پیام نور برگزار شد هزار و ۴۴۲ مرد و زن با هم رقابت کردند.

۹۰۰ نفر از شرکت کنندگان بانوان و ۵۴۲ نفر هم مرد هستند.

نتیجه آزمون تا پایان خرداد در سامانه جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی تأمین‌اجتماعی برای جذب ۵ تا ۶ هزار نیروی انسانی جدید برگزار می شود
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین
  • پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری مشخص شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • به تعویق افتادن زمان آزمون استخدامی در استان تهران
  • امکان افشای سئوالات آزمون های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • امکان افشای سئوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش