Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر -گروه هنر-علیرضا سعیدی: در ایام کرونایی که تقریباً تمامی فعالیت‌های مربوط به حوزه موسیقی در تعطیلی کامل به سر می‌برند و به غیر از برگزاری چند رویداد موسیقایی در فضای مجازی و البته چند اجرای زنده محدود که به صورت آنلاین توسط برخی از مجموعه‌های دولتی و خصوصی پیش روی مخاطبان قرار گرفت، فعالیت چشمگیر دیگری در حوزه موسیقی صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایطی که به طور حتم اولین و شاید تنهاترین دلیل کمرنگ شدن فعالیت‌ها در این حوزه نظام پرچالش اقتصاد موسیقی ایران است که کمتر تهیه کننده و تولید کننده‌ای به حضور موثر در این فضای ملتهب و نامعلوم قدم می‌گذارد.

همین شرایط موجب شده در این اوضاع و احوال نامعلوم کرونایی فضای مجازی تبدیل به بستر تازه‌ای برای استمرار هنرمندان با مخاطبان و طرفداران‌شان شود. فضایی که علاوه‌بر عرضه تازه‌ترین محصولات، گاه به ویترین حواشی و اظهارنظرهای متنوع هنرمندان نیز بدل می‌شود.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی در دوران کرونا است.

چهار شب کنسرت آنلاین در یلدای ۹۹ به میزبانی برج میلاد

تعدادی از هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان به مناسبت شب یلدا مجموعه کنسرت‌های آنلاینی را از برج میلاد تهران برای مخاطبان اجرا می‌کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی مجموعه‌های تحت نظر شهرداری تهران و چند پلتفرم صورت گرفته چهار خواننده مطرح کشورمان از روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه تا پایان روز یکشنبه ۳۰ آذر کنسرت‌های آنلاینی را از محل برج میلاد تهران برگزار خواهند کرد.

طبق اعلامی که صورت گرفته، روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۲۱ مهدی یغمایی، روز جمعه ۲۸ آذر ماه ساعت ۲۱ گروه «رستاک»، روز شنبه ۲۹ آذر ساعت ۲۱ محمد معتمدی و روز یکشنبه ۳۰ آذرماه ساعت ۲۱ علی زندوکیلی کنسرت‌های آنلاین خود را به صورت رایگان برگزار می‌کنند

ابتلای محسن ابراهیم‌زاده به کرونا

روز دوشنبه بیست و چهارم آذر ماه بود که در فضای مجازی خبری مبنی بر ابتلای محسن ابراهیم زاده خواننده مشهور موسیقی پاپ منتشر و به سرعت هم دست به دست شد.

این خواننده موسیقی پاپ که طی سال‌های اخیر طرفداران پرشماری هم دارد، می‌بایست چند روزی را در قرنطینه خانگی سپری کند تا به حالت عادی برگردد.

ابراهیم زاده که سابقه خواندن در روز فینال آسیا را هم برای پرسپولیسی‌ها در کارنامه دارد در فینال پیش رو هم قصد داشت در یکی از برنامه‌های ویژه این باشگاه حضور بهم رسانده و از آهنگ «دونه دونه شماره دو» خود رونمایی کند. که به نظر می‌آید با توجه به ابتلا به کرونا او از حضور در این برنامه هم صرف نظر کرده است.

از معروف‌ترین ترانه‌های وی می‌توان به «شب گردی»، «برداشت رفت»، «دونه دونه، «گل پونه»، «عاشق شدن» و «غلاف» اشاره کرد.

نام تازه‌ترین آلبوم محسن چاوشی مشخص شد

محسن چاوشی از جمله خوانندگان مطرح و شناخته شده موسیقی پاپ ایران است که رفتارها و واکنش‌های او به اتفاقات و رویدادهای اجتماعی این روزها بیشتر از خوانندگی‌اش به چشم آمده است.

او که طی این مدت در یک فرآیند خیرخواهانه کارهایی برای جمع‌آوری دیه و سایر موارد مشابه در جهت آزادی زندانیان گام‌های موثری را برداشته و شنیده می‌شود که اکنون نیز در شهر کربلا به سر می‌برد در تازه‌ترین پست خود از انتخاب آلبوم جدیدش خبر داده است.

البته در روزهای گذشته نیز خبرهایی مبنی بر حضور محسن چاوشی در یک تاکشوی شبکه خانگی با اجرای شهاب حسینی منتشر شده بود که تا به امروز از سوی او و نزدیکان رسانه‌ای‌اش تکذیب شده است.

در یادداشت محسن چاوشی برای آلبوم جدیدش آمده است: «برای آلبوم جدیدم نام «واحدا» را انتخاب کرده‌ام. این آلبوم ۲ سال زمان برد تا آماده شود. ایمان مهاجر تهیه‌کننده آن خواهد بود.»

تنظیم کننده: اشکان عرب / گیتار الکتریک: عادل روحنواز / گیتار باس: مجید برومند / گیتار آکوستیک: بهروز میرزایی هنگ درام: عرفان قوی‌قلب / ویولن: احسان نی‌زن - میلاد عالمی / سازهای بادی: امیرحسین کیان‌پور عوامل اجرایی آلبوم جدید چاوشی را تشکیل می‌دهند.

آرون افشار، پدر آرون و «آرایش غلیظ» همایون شجریان!

یکی دیگر از رویدادهایی که طی روزهای گذشته موجب بروز واکنش‌های متعددی در صفحات مجازی شد اجرای اثری متعلق به فیلم «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت الله، آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان به خوانندگی آرون افشار خواننده موسیقی بود. اثری که بسیاری از مخاطبان از آن به عنوان یکی از متفاوت‌ترین کارهای همایون شجریان یاد می‌کنند.

آرون افشار در تازه‌ترین پست خود که با اجرای این اثر همراه بود نوشت: «آرایش غلیظ استاد شجریان. با کسب اجازه از استاد همایون شجریان این موسیقی تقدیم می‌کنم به شما عزیزان. لطفاً با روحیه اهالی موسیقی بازی نکنید ماها برای هنرمون زحمت کشیدیم»

بعد از انتشار این پست و نوع خوانش افشار از قطعه آرایش غلیظ بود که بسیاری از مخاطبان نسبت به خوانش مجدد کار توسط یک خواننده پاپ انتقادات و نظرات متعددی را روانه پست آقای خواننده کردند که تا چند روز جزو پر بحث‌ترین مطالب اینستاگرام در حوزه موسیقی کشورمان شناخته می‌شد.

همزمان با انتشار این پست آرون افشار بود که پدرش حبیب افشار از نوازندگان قدیمی ارکسترها و مجموعه‌های موسیقایی اولین تک آهنگ خود را با نام «دوباره برگرد» در آستانه فرا رسیدن شب یلدا منتشر کرد.

بابک جهانبخش و انتشار یک دل نوشته قبل از عمل جراحی

بابک جهانبخش خواننده موسیقی پاپ کشورمان که طی روزهای گذشته به مناسبت برگزاری کنسرت آفلاین خود با بلیت‌های ۵۵ هزار تومانی و البته جراحی قلبش حسابی در فضای مجازی خبرساز شده بود در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود قبل از عمل جراحی‌اش که با موفقیت هم رو به رو شد، دل نوشته‌ای را منتشر کرد.

در یادداشت بابک جهانبخش آمده بود: «سلام.حقیقتش خوابیده بر تخت بیمارستان چشمام رو رو هم گذاشتم که برای عمل جراحی آماده شم ولی قبلش دلم می‌خواست کمی درد و دل کنم! اتفاقی که برای من طی این روزها پیش اومد این مهمان ناخوانده برای من و خانواده‌ام بسیار شوک بزرگی بود!

ابتدا سخت بود برام پذیرشش که چه جوری میشه آخه منی که ۱۰‌ روز پیش داشتم تو باشگاه ورزش می‌کردم یهو این‌جور از پا در بی‌ام! اما کم کم باهاش کنار اومدم و سعی کردم به عنوان یک نقطه مثبت در زندگیم در نظر بگیرمش و ازش درس بگیرم! هر چند که پذیرش این موضوع در این سن اونم بدون انتظار قبلی هنوزم یخورده سخته! ولی آگاهم که برای خیلی از آدم‌ها قطعاً دور از جونتون زودتر از بنده پیش اومده و حتی سخت‌تر از اینها رو هم متاسفانه خیلی‌ها قبل از من گذروندن و تجربه کردن و کشیدن و قسمتی از زندگی‌است و چیز خیلی عجیبی ام نیست! پس قصدم از زدن این حرفا اصلاً بزرگ نمایی این جریان نیست و این‌جور عکس‌ها و ژست‌ها رو هم حقیقتش نمی‌پسندم!

ولی امشب دوست داشتم یکمی حس و حال عجیب خودم رو باهاتون به اشتراک بذارم بی شک این عکس برای من ثبت یکی از مهمترین و حساس‌ترین لحظات زندگیمه و مفهوم خاص و دیگری برام به همراه خودش داره... تصویری از خود فعلی و الانم و عکس بعدی که طی روزهای آتی حتماً اگه عمری باقی باشه آپ می‌کنم تصویری از یک منه تازه! این حس هر چند مبهم ولی برای من شبیه یک زندگی جدیده! امیدوارم این من جدید آدم بهتری باشه کمتر سخت بگیره و بیشتر خودش رو دوست داشته باشه و به وجود خودش بیشتر اهمیت بده چیزی که زیاد بلد نبودم!

در آخر سرتون رو درد نیارم فهمیدم عشق و معرفت هنوز زنده ست... از دیدن تمام محبت هاتون تمام نگرانی هاتون بابت مهر و محبتی که این سال‌ها این روزها بی دریغ بهم داشتید بی نهایت و بیکران ممنونم و دست بوس تک تک عزیزان و رفقایی هستم که هرگز تنه‌ام نذاشتن و همه جوره دلسوزانه کنارم بودند و انرژی‌ها بی نظیر و دعاهای خیرشون رو نصیبم کردند. انقدر پیام زیبا و با احساس از همکارانم از دوستانم و از شما هواداران جان دریافت کردم که باور کنید باکس پیام هام هنگ کرده! نکتش درست اینجاست که همه اینها یادم آورد زندگی با همه تلخی هاش هنوزم خیلی میتونه زیبا باشه!

با همه وجود دوستتون دارم و با امیدتر و با انگیزه تر از همیشه آماده میشم برای یک بابک بهتر. انرژی‌های خوبتون رو حس می‌کنم و زودی باز کنارتونم. بلا از شما و عزیزانتون دور.»

کد خبر 5098013 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی پاپ فضای مجازی موسیقی ایرانی کنسرت موسیقی کنسرت آنلاین محسن ابراهیم زاده علی زندوکیلی گروه رستاک بابک جهانبخش محسن چاوشی آرون افشار مهدی یغمایی چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت جشنواره تئاتر مقاومت موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی جشنواره سینماحقیقت فیلم سینمایی تئاتر ایران شبکه دو سیما سینمای مستند شب یلدا فیلم کوتاه شبکه یک سیما ویروس کرونا همایون شجریان آرایش غلیظ محسن چاوشی آرون افشار فضای مجازی موسیقی پاپ تازه ترین برای من ساعت ۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتح الله زاده روی آنتن: گفتید بگویم خواننده مورد علاقه‌ام آهنگران است!

بازدید 7 علی فتح الله زاده در یکی از برنامه‌های ورزشی در مقابل پرسش عبدالله روا که خواننده مورد علاقه‌اش کیست، گفت: «شما گفتید بگویم صادق آهنگران است!» این بخش عجیب را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • علاقه جدی میلان به آرون آنسلمینو
  • اجراهای متفاوت یک خواننده که وایرال شد
  • جسورترین زنان دنیا روی فرش قرمز
  • حرف‌های غیرمنتظره خواننده مذهبی درباره رادیوی زمان شاه
  • روایت خواننده مشهور از شفای عارضه‌ای که قدرت تکلم را از او گرفته بود + فیلم
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • پیرس برازنان هم به آرون تیلور جانسون رای داد/ ویژگی کاریزماتیک
  • چاقی یهویی سلنا گومز سوژه شد
  • استقبال از ماه رمضان با موسیقی
  • فتح الله زاده روی آنتن: گفتید بگویم خواننده مورد علاقه‌ام آهنگران است!