Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین شب دومین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی پنجشنبه ۲۷ آذرماه با دو اجرا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سه‌نوازی ارژنگ سیفی‌زاده (نوازنده تار و سه‌تار)، هوشمند عبادی (نوازنده نی) و حمید قنبری (نوازنده تنبک) و دونوازی سامر حبیبی (نوازنده کمانچه) و بهنام معصومی (نوازنده تنبک) پنجشنبه از تالار رودکی در صفحه اینستاگرام هفدانگ، بنیاد رودکی و سایت تیوال پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سه نوازی سیفی‌زاده، عبادی و قنبری با پیش درآمد شور ساخته استاد جلیل شهناز آغاز شد و بداهه نوازی، قطعه‌ای در چهار مضراب شور و یک تصنیف از استاد فرهنگ‌فر بخش‌های دیگر اجرای این گروه بود.

سامر حبیبی و بهنام معصومی اجرای خود را با گام شوشتری آغاز کردند و سپس بداهه نوازی کردند.
در بخشی از این اجرا سامر حبیبی مقام‌های محلی کردی و قطعه‌ای خراسانی را اجرا کرد و بخش پایانی این دونوازی اجرای موسیقی محلی خراسان به یاد استاد محمدرضا شجریان بود.

ارژنگ سیفی زاده نوازنده تار و سه‌تار درباره رپرتوار کنسرت آنلاین گفت: بخشی از قطعات اجرا تمرین شده ولی بخشی از آن نیز به خصوص در قسمت‌های آوازی به صورت بداهه است. ویژگی موسیقی ایرانی هم مبتنی بر بداهه است و عملاً نمی‌توان این بخش را حذف کرد.

سیفی زاده با اشاره به اینکه فعلاً با توجه به شرایط موجود، کنسرت آنلاین بهترین راه ارتباط با مخاطب است، عنوان کرد: وقتی صحبت از کنسرت حضوری می‌شود حس متفاوت‌تری دارد. به نظرم در دوران پساکرونا نیز کنسرت آنلاین به‌عنوان یک راه جدی مورد قبول قرار می‌گیرد و موضوع کنسرت‌های آنلاین و آموزش و تدریس آنلاین موسیقی اهمیت پیدا می‌کند و مورد توجه قرار می‌گیرد. ما برای آموزش ابتدا با هنرجویانی که با شیوه آموزش مجازی آشنایی نداشتند چالش داشتیم ولی به مرور راه و روش کار آموزش موسیقی در فضای مجازی ارتباط برقرار شد و به نظر می‌آید که از این به بعد باید به یک روش جدی به آن نگاه شود.

حمید قنبری، نوازنده تنبک درباره اجرا گفت: این کنسرت را برپایه بداهه و موسیقی ایرانی گذاشته‌ایم. بداهه‌نوازی آن چیزی است که امروز کمتر به آن بها داده می‌شود. پیش درآمد از آقای جلیل شهناز است ولی سایر قطعات بداهه است.

قنبری با اشاره به اینکه کنسرت آنلاین ممکن است مسایلی داشته باشد که به مرور برطرف خواهد شد، گفت: مخاطب نیز فعلاً به کنسرت آنلاین عادت ندارد و اجرا کردن در یک سالن خالی تجربه عجیب و غریبی است اما فکر می‌کنم پس از چند بار تجربه کردن این کار را هم ادامه بدهیم.

این نوازنده درباره تجربه تدریس آنلاین نیز بیان کرد: فکر می‌کنم بعد از کرونا نیز یک بخشی از تدریس‌ها به صورت آنلاین خواهد بود. ما در این مدت توانستیم یک سری فایل‌ها را ضبط کنیم و نت‌ها را در ویدئو قرار بدهیم که بتوانیم آن‌ها را برای هنرجویان ارسال کنیم.

اجرای گروهی به نوازندگی محمدرضا ابراهیمی (عود)، سردار سرمست (آکاردئون)، سهیل پیغمبری (کلارینت باس) و سینا خشک بیجاری (تنبک) ساعت ۲۱ و دونوازی بهاره فیاضی (تار) و گوهرناز مسائلی (تنبک و دایره) ساعت ۲۲ روز جمعه ۲۸ آذرماه برنامه‌های دومین شب این دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی کنسرت آنلاین سیفی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

رژیم فستینگ می‌تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند

طبق یک مطالعه جدید روی موش‌ها، رژیم فستینگ ممکن است سلامت روده را با افزایش سن حفظ کند.

معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز

یک مطالعه جدید نشان داد که الگوهای رژیم غذایی ممکن است بر سلامت روان و مغز تأثیر بگذارند.

استامینوفن ممکن است برای سلامت قلب ایمن نباشد

یک مطالعه جدید نشان داد که استامینوفن پروتئین‌ها را در بافت قلبی عروقی تغییر می‌دهد و به طور بالقوه بر عملکرد قلب تأثیر می‌گذارد.

آرتروز زانو با پیری سریع‌تر مغز و خطر زوال عقل مرتبط است

محققان در چین و ایالات متحده دریافته اند که درد مزمن اسکلتی عضلانی می‌تواند با خطر بالاتر پیری مغز و زوال عقل مرتبط باشد.

کد خبر 6082203

دیگر خبرها

  • نمایش «گالیله» با سه اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت 
  • کنسرت‌های موسیقی در نیمه اول اردیبهشت؛ پیشتازی پاپ
  • نمایش «گالیله» با سه اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • نمایش «گالیله» با سه اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
  • ۳ روز با «گالیله» روزی ۱۰۰ میلیون!
  • کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی