Web Analytics Made Easy - Statcounter

آل داوود گفت: شخصی که در شبکه امنیتی، سازمان یافته و در حوزه قمار و شرطبندی بیش از ده میلیون فالوور دارد و عمده مخاطبین وی نوجوان ها هستند، تبلیغاتی که در راستای مسائل جنسی و غیر اخلاقی انجام می‌دهد، تأثیر گذاری سنگینی بر روی ذائقه و افکار نوجوانان و جوانان خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علیرضا آل داوود، پژوهشگر و کارشناس فضای مجازی در گفت وگو با خبرنگار 8دی، با بیان اینکه گفتگوی لایو یک پسر نوجوان ۱۴ساله با یک خانم بلاگر اینستاگرامی و نمایان شدن انحرافات اخلاقی و جنسی در این لایو ناشی از فعالیت و برنامه ریزی بلند مدت جریان نفوذ و تحریف در داخل کشور با هدف استحاله اخلاقی جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان است، اظهار کرد: این جریانات با کمک دشمن به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان یک بستر جناحی و سیاسی برای پیش بردن اهداف خود نگاه میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل داوود با اشاره به استفاده جریان تحریف از کانال آمدنیوز در انتخابات سال ۹۶ در تعویض جایگاه جلاد و شهید گفت: وقتی این جریان در یک رقابت انتخاباتی از بستر تلگرام برای ترور شخصیتی کاندیداها و اتهامات بی اساس به نظام در بستر فضای مجازی استفاده می کند طبیعتا در حوزه های رفتاری، هویتی، فرهنگی و اجتماعی بدتر از آن عمل خواهند کرد.

کارشناس فضای مجازی با تاکید بر اینکه محیط اینستاگرام عمدتا بر محتواهای ضد فرهنگی متمرکز است و این محتواها به نفع مردم ایران اسلامی نیست، افزود: اینستاگرام بیش از چهل و پنج میلیون کاربر داخل کشور دارد که عمده این اعضا نوجوان ها هستند، ماجرای این نوجوان داستان غم انگیزی از یکی از ده ها هزار نوجوان دیگر در این فضا است.

وی ادامه داد: وقتی یک خانم بدکاره و فاسدی که در شبکه امنیتی، سازمان یافته و در حوزه قمار و شرطبندی بیش از ده میلیون فالوور دارد و عمده مخاطبین وی نوجوان ها هستند، تبلیغاتی که در راستای مسائل جنسی و غیر اخلاقی انجام می‌دهد، این رفتارهای جنسی وی تاثیر گذاری سنگینی بر روی ذائقه و افکار نوجوانان و جوانان خواهد داشت.

رهاشدگی فضای مجازی در داخل کشور

آل داوود فضای مجازی فعلی در کشور را فضایی رها شده دانست و گفت: جریان نفوذ و تحریف برای حفظ این شرایط داخل کشور دست به هرکاری می زند، در تلگرام چندین حمله تروریستی از طریق بستر این پیام رسان آمریکایی داخل کشور انجام شد و بلافاصله پس از فیلتر، فیلتر شکن های فراوانی توسط این جریان راه اندازی شد تا همچنان از این بستر استفاده کنند.

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه اینستاگرام فضای غم انگیز و تاثیرگذارتری در مقایسه با تلگرام دارد افزود: اینستاگرام فضای تصویر محور است که تصویر تاثیرگذاری شناختی زیادی بر روی مخاطب جوان و نوجوان دارد و یکی از خروجی های این فضا لایو این نوجوان است.

جنگی شناختی، ادراکی و ترکیبی در بستر فضای مجازی علیه نظام

وی تصریح کرد: اینستاگرام علاوه بر حوزه های اخلاقی، هویتی و اجتماعی در حوزه اقتصادی با سمت و سوی شبکه های امنیتی قمار و شرطبندی در جامعه تاثیرگذار است، در واقع این یک جنگ شناختی، ادراکی و ترکیبی تمام عیار ضد انقلاب اسلامی است که از بستر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها انجام می شود.

سوء استفاده دشمن از فقر سواد رسانه ای مسئولین و مردم

آل داوود از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غربی بعنوان ابزار و سلاح های جنگی این جنگ شناختی ترکیبی نام برد و افزود: در این نبرد فقر سواد رسانه ای مسئولین و مردم منجر به سوءاستفاده دشمن از این فضا میشود تا از تاثیر گذاری رسانه ها، پیام های رسانه ای و فقر سواد رسانه ای استفاده و آسیب های شناختی نظیر بی حیایی و عادی سازی گناه بویژه در حوزه های جنسی و غیر اخلاقی را در کف جامعه تزریق کنند.

کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: حذف تعداد زیادی از تصاویر و فیلم های مربوط به شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط اینستاگرام بر اساس قانون داخلی آمریکا اثبات می کند، اینستاگرام سلاحی است که دشمن برای آسیب رساندن به حوزه های فرهنگی و شناختی مردم بویژه جوانان و نوجوانان است.

خلأ حکمرانی رسانه ای سایبری در ایران

وی با بیان اینکه تا زمانیکه ایران از حکمرانی رسانه ای سایبری برخوردار نباشد تحت نفوذ و استعمار پیام رسان ها و شبکه های خارجی خواهد بود افزود: حیات و ممات جریان تحریف وابسته به این فضای مجازی رها شده، بی ضابطه و غیر قابل کنترل است و این جریان علاوه بر دلالی چند میلیارد دلاری پهنای باند بین المللی از این فضا در جهت اهداف خاصش که عمدتا ضد منافع ملی و مردم است استفاده می کند.

آل داوود ادامه داد: در مقابل در آمریکا به طور دقیق بر روی فیس بوک، واتساپ، اینستاگرام و رسانه ها اعمال حاکمیت وجود دارد که شاهد بودیم در انتخابات اخیر این کشور اجازه نداد حتی یک توئیت از کشورهای دیگر به مردم امریکا برسد و برای آنها ذائقه سازی شود.

سرقت بیگ دیتا از ایران و ذائقه سازی برای مردم

کارشناس فضای مجازی با اشاره به ذائقه سازی و رفتاری سازی از طریق سرقت بیگ دیتا از ایران گفت: دشمن در این جنگ شناختی، ادراکی و ترکیبی داده های کلانی را از کشور سرقت و پس از تحلیل در حوزه های مسائل اخلاقی، هویتی و فرهنگی برای مردم بویژه جوانان و نوجوان ما ذائقه سازی میکند.

وی با بیان اینکه آثار جنگ شناختی در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بروز داده می شود بیان کرد: آثار لایو این نوجوان ۱۴ساله میان مدت و طولانی مدت است، با استمرار این مسیر توسط این فرد در ۱۴سالگی قطعا ۱۰سال آینده و در ۲۴سالگی وضعیت بدتری در پیش خواهد داشت.

پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی سلاح های جنگی با آثار طولانی مدت

آل داوود ادامه داد: وقتی فضای مجازی رها شده و بی ضابطه است، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی سلاح های جنگی میشوند که با آثار میان مدت و بلند مدت خود به دنبال هویت سوزی و کشتن روحیه مقاومت در جوانان ما هستند.

کارشناس فضای مجازی درباره راههای جنگ غرب با نظام‌جمهوری اسلامی ایران از طریق فضای مجازی گفت: عادی سازی گناه در جامعه، تزریق مال حرام در قمار و شرطبندی، تضعیف روحیه و ناامیدسازی مردم از آینده خود و کشورشان، بی ثبات سازیهای حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، هویتی و بحران سازی راهبردهای نظام غرب در این جنگ است.

وی با اشاره به پیام رسان های داخلی گفت: اگر کسی بدنبال کسب و کار حلال و قانونی باشد می تواند از فضای پیام رسان های داخلی نظیر روبیکا، گپ، بله و….استفاده کند هرچند که برای ابن امر باید سواد رسانه ای مردم را ارتقاء بخشید زیرا جریان تحریف از هر ترفندی برای تخریب شبکه ملی اطلاعات و منع مردم به جهت ورود به پیام رسان های داخلی استفاده می کنند و نمی توانند در بستر پیام رسان داخلی حرکات ضد انقلابی انجام دهند و ادعاهای دروغ را به طور گسترده منتشر کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس فضای مجازی فقر سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی قمار و شرطبندی پیام رسان پیام رسان ها جنگ شناختی ذائقه سازی داخل کشور آل داوود بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، پایگاه میدل‌ایست‌مانیتور گزارش داده طرح اسرائیل برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها از طریق هوش مصنوعی در غزه از طریق برنامه واتساپ که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است تسهیل شده است.

چند ماه پیش رسانه‌ها گزارش داده بودند اسرائیل از سامانه‌ای که مجهز به هوش مصنوعی است به نام «لاوندر» برای شناسایی فلسطینی‌ها در غزه و سپس هدف قرار دادن آنها استفاده می‌کند. این سامانه ۳۷ هزار فلسطینی را زیر نظر دارد.

این سامانه به جای آنها تنها افرادی مشخص را هدف قرار دهد به صورت عامدانه طوری طراحی شده که تلفات بالایی هم از غیرنظامیان بگیرد. منابعی در ارتش اسرائیل و دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم اعتراف کرده‌اند که فلسطینی‌ها را هنگامی که در خانه و در جمع خانواده حضور دارند نیز هدف قرار می‌دهند.

«پاول بیگار»، مهندس نرم‌افزار و بلاگر روز دوشنبه جزئیات جدیدی درباره نحوه استفاده اسرائیلی‌ها از سیستم «لاوندر» افشا کرده و گفته که برنامه واتساپ هم جزئی از این برنامه است. یکی از عامل‌های اصلی که باعث می‌شود لاوندر فردی را به عنوان هدف بالقوه شناسایی کند حضور او در یک گروه واتساپی است که شبه‌نظامی دیگری در آن حضور داشته باشد.

این روش جدا از اینکه بسیار غیردقیق است و موجب می‌شود فلسطینی‌ها تنها بر حسب داشتن گروهی مشترک با یک فرد نظامی هدف قرار بگیرند ادعاهای واتساپ مبنی بر حفظ محرمانگی کاربران و استفاده از روش رمزگذاری «کاربر به کاربر» را با تردیدهای جدی مواجه می‌کند.

بیگار با بیان اینکه شرکت متا به عنوان مالک واتساپ همدست اسرائیل در کشتن فلسطینی‌ها است این شرکت را به نقض مستقیم قوانین بین‌المللی متهم کرده و علاوه بر این، ادعای آن در خصوص پایبندی به موازین حقوق بشر را زیر سوال برده است.

کد خبر 846670 منبع: تسنیم برچسب‌ها واتس آپ- پیام رسان اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • شب عملیات کجا بودی؟
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ
  • دنیای کوچک ایتا