Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@10:14:13 GMT

لازمه وحدت حوزه و دانشگاه تقویت گفتمان انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۱۵۴۶

لازمه وحدت حوزه و دانشگاه تقویت گفتمان انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی جلائیان اکبرنیا افزود: اهداف جمهوری اسلامی تحقق تمدن بزرگ نوین اسلامی است و برای تحقق آن باید مسائل امور دین به‌درستی شناخته و معارف و حقایق دین از منابع آن استخراج شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: با حکمرانی اسلامی سبک زندگی مردم هم اسلامی می‌شود، علوم طبیعی و تجربی نیز در جامعه جهت می‌گیرد، طبیعت و تجربه ارزش پیدا می‌کند زیرا در خدمت جامعه اسلامی قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به رابطه وحدت حوزه و دانشگاه در رفع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از قبیل بزهکاری‌ و حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق و بی‌مهری‌ها و غیره به این دلیل است که قدم‌های برداشته‌شده باهدف تشکیل جامعه اسلامی نبوده یا بسیاری از نسخه‌هایی که برای جامعه پیچیده شده نسخه‌های غربی بوده است.

حاکمیت سبک زندگی اسلامی در جامعه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلائیان ادامه داد: اتحاد وقتی رخ می‌دهد که در پی تحقق جامعه و پس‌ازآن امت و تمدن اسلامی باشیم، برای رسیدن به این هدف باید توحید، عبودیت و کرامت انسانی محقق شود و سبک زندگی اسلامی در جامعه حاکم شود.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب توحید، عبودیت، کرامت انسانی و سبک زندگی اسلامی را جزء ارکان تمدن نوین اسلامی می‌دانند، اظهار کرد: این چهاراصل باید محور کار حوزه و دانشگاه باشد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضویگفت: حوزه باید بتواند در عملی شدن توحید، اقامه قسط و تحقق اسلام در محیط زندگی مردم تلاش کند؛ باید معارف دینی به مردم منتقل و در متن زندگی آن‌ها محقق شود، نخست شناساندن و سپس محقق کردن است. فهم سخن دین و ارائه آن بر عهده حوزه است اما تحقق آن در ساختار زندگی مردم از شهرسازی، صنعت و... با به میدان آمدن دانشگاه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ 70042

منبع: فارس

کلیدواژه: گفتمان انقلاب تقویت حوزه و دانشگاه سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی صبح دوشنبه در نشست جامعه قرآنی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۳ یک بهار قرآنی برای مردم ایران رقم خورد که امیدواریم این مش و روش قرآنی در طول سال نیز ادامه پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به ظرافت درباره عملیات وعده صادق فرمودند که موضوع اصلی در این عملیات اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین المللی است.

سالاری مکی با بیان اینکه خرسندیم که در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که گفتمان اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است، ادامه داد: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که قدرت نو پدید گفتمان مقاومت رونمایی شده و در ویترین جهانی قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید قدرت رسانه‌ای، فرهنگی و سبک زندگی این قدرت نیز نشان داده شود، اظهار کرد: سیر حرکتی مجموعه‌های وابسته به تبلیغات اسلامی در جهاد تبیین بر مدار طاغوت ستیزی است.

سالاری مکی بیان کرد: در کنار مأموریت‌های اصلی خود در فعالیت‌های فرهنگی به بخش نوجوانه، بانوان و جمعیت‌های خاص را همواره مدنظر داریم.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی در مجموعه تبلیغات اسلامی حاکم است، گفت: خراسان جنوبی در بحث طرح «زندگی با آیه ها» بسیار خوش درخشید و جزو استان‌های برتر بود.

کد خبر 6084973

دیگر خبرها

  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری