Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، در طی دهه های گذشته، هر زمان که با ادامه تورم و کاهش ارزش پول ملی، دولت ها اقدام به افزایش قیمت بنزین کرده اند، افزایش قیمت این حامل انرژی علاوه بر اثری که به صورت مستقیم روی هزینه های حمل و نقل مردم می گذاشت، به صورت غیرمستقیم اثری قابل توجه روی افزایش هزینه های دیگر کالاها و خدمات داشت؛ چرا که حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی ها و وانت بارها که علاوه بر تردد روزانه مردم در سفرهای درون شهری و برون شهری، در حمل و نقل کالا از تولیدکننده تا بازار عمده فروشی و از بازار عمده فروشی به مغازه ها و بازارهای محلی و خرده فروشی نقش اصلی را ایفا می کنند، اغلب بنزین سوز بوده و هزینه های ناشی از افزایش قیمت بنزین را با افزایش کرایه حمل و نقل مسافر و بار جبران می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از رکوردشکنی های پی در پی در آمار مصرف بنزین، کارشناسان و دولتمردان به این نتیجه رسیدند که با توسعه صنعت CNG، بخشی از مصرف این سوخت پاک را با سوخت بنزین جایگزین کنند. از اینرو در بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری با رونمایی رسمی از سامانه https://gcr.niopdc.ir ، تبدیل رایگان تاکسی ها و وانت بارها از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز آغاز شد و تاکنون بیش از 52 هزار دستگاه خودرو در این طرح به صورت رایگان تبدیل شده اند و ثبت نام و تبدیل تاکسی ها و وانت بارها در این طرح همچنان در حال انجام بوده و ادامه دارد.

در این طرح طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد، تبدیل یک میلیون و 460 هزار دستگاه خودروی عمومی و شخصی فعال در ناوگان عمومی از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز دیده شده که اجرای آن در دو فاز تبدیل خودروهای عمومی (تاکسی و وانت بار) به صورت رایگان به دوگانه سوز و تبدیل خودروهای شخصی فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی با تسهیلات 70 درصدی به دوگانه سوز دیده شده است که فاز اول این طرح در هفت ماه گذشته فعال بوده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و قرار است فاز دوم آن نیز به موازات اجرای فاز اول، طی هفته های آتی آغاز شود.

با تبدیل وانت بارها و تاکسی ها از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز در اجرای این طرح، شاهد حرکت به سمت کمرنگ شدن اثر قیمت بنزین در هزینه های حمل و نقل عمومی خواهیم بود و هرچه تعداد وانت بارها و تاکسی هایی که دوگانه سوز شده و سوخت اصلی که به دلیل توجیه اقتصادی، استفاده می کنند CNG شود، شاهد کمتر شدن اثر تورمی افزایش قیمت بنزین بر هزینه حمل و نقل مسافر و کالا خواهیم بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی دوگانه سوز افزایش قیمت قیمت بنزین وانت بارها بنزین سوز تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط

تین نیوز

گروه صنعتی ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح امروز (سه شنبه) دومین طرح فروش فوق العاده خودروی آریسان۲ دوگانه سوز در سال جدید را در حالی آغاز می کند که قیمت این خودرو را ۱۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، حدود دو هفته پیش (٢٠ فروردین ماه) اولین طرح فروش گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ با فروش وانت آریسان٢ دوگانه سوز آغاز و اجرایی شد؛ این محصول که مجهز به استانداردهای ۸۵گانه است، در این دور (٢٠ فروردین ماه) با قیمت مصوب ۴۱۳ میلیون ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای ثبت نام متقاضیان عرضه شد.

 حال پس از گذشت دو هفته، مجدد گروه صنعتی ایران خودرو، امکان ثبت نام این محصول را برای مشتریان فراهم کرده است؛ اما ١٩۴ هزار و ۵٠٠ هزار تومان هم قیمت آن را افزایش داده است.

براین اساس وانت آریسان دوگانه سوز مجهز به استانداردهای اجباری سال ۱۴۰۳، در حالیکه تا دو هفته پیش به قیمت مصوب ۴۱۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان در عرضه کرده بود در دومین طرح فروش این محصول خود، وانت آریسان٢ دوگانه سوز مجهز به استانداردهای ٨۵گانه را به قیمت ۴١٣ میلیون و ٩٠٨ هزار و ٣٠٠ تومان در رنگ های سفید، مشکلی متالیک، نقره ای متالیک و خاکستری متالیک، با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه، عرضه کرده است.

این گروه خودروسازی در راستای ایجاد امکان ثبت نام در نمایندگی و عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی، از امروز (دوشنبه) امکان خرید وانت آریسان دوگانه سوز مجهز به استانداردهای اجباری سال ۱۴۰۳ (استاداردهای ۸۵گانه) را از طریق نمایندگی های این گروه خودروسازی آغاز می کند؛ مشتریان به منظور ثبت نام می توانند با مراجعه به نمایندگی های مجاز گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به ثبت نام این محصول اقدام کنند.

همانطور که اشاره شد، مهلت ثبت نام از امروز (چهارم اردیبهشت ماه) آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. مشتریان می توانند، پیش از مراجعه به نمایندگی در صورتی که پروفایل کاربری در سایت اینترنتی گروه صنعتی ایران خودرو ندارند، اقدام به ثبت نام و ایجاد نام کاربری و رمز عبور کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • قیمت پژو ۴۰۵ در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین