Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@16:07:47 GMT

قلعه‌نویی و کشف دوباره ابراهیم توره (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۳۱۶۶

قلعه‌نویی و کشف دوباره ابراهیم توره (عکس)

مهاجم نیجریه ای در پنجمین سال حضورش در فوتبال ایران بهترین دوران حرفه ای خودش را رقم زده است.

به گزارش"ورزش سه" گل گهر در پایان هفته هفتم به صدر جدول بازگشت اما خرج و چاشنی این صدرنشینی سه گلی بود که گادوین منشا در بازی برابر شهرخودرو وارد دروازه حریف کرده و پیروزی سه بر یک را برای قلعه نویی و شاگردانش رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منشا تا قبل از این بازی در 6 مسابقه 6 گل برای گل گهر زده بود اما امروز عصر با زدن سه گل تعداد گلهایش را به 9 رسانده و با فاصله در صدرجدول گلزنان قرار گرفت. او اکنون میانگین گلهایش در هر مسابقه را به 1.5 گل در هر بازی رسانده ، آمار فوق العاده ای که اگر تا پایان فصل برای این مهاجم ادامه پیدا کند می تواند یک رکورد جالب را در تعداد گل های زده در لیگ برتر توسط یک بازیکن به جا بگذارد.


منشا در حالی در این فصل در فوتبال ایران باردیگر شکوفا شده که در 5 سال قبل حضورش نتوانسته بود چنین آماری را از خودش به جا بگذارد.


بهترین سال او در لیگ برتر کماکان اولین سال حضورش در لیگ شانزدهم است که در ترکیب تیم پیکان توانست در لیگ برتر در 28 بازی 15 گل به ثمر برساند. میانگین 0.53 گل در هر مسابقه که نسبت به آمارش تا این زمان به مراتب ضعیف تر به حساب می آید اما موضوع مهم این است که این مهاجم که اصولا در فوتبال ایران پرفراز و نشیب بوده بتواند آمار و میانگین امروزش را تا حد قابل قبولی حفظ کند.

 


بهترین فصل منشا


اما آنچه شرایط منشا را نسبت به فصول متفاوت نشان می دهد این است که این بازیکن در فصل های قبلی چه با پیکان و چه با پرسپولیس و استقلال، در بازی های متوالی به این شکل گلزنی نکرده بود. منشا در هفت بازی این فصل با گل گهر ، تنها در هفته چهارم و برابر ماشین سازی گل نزد اما در بازی با مس رفسنجان دبل و برابر شهرخودرو نیز در هفته هفتم سه گل زده و هت تریک کرد.

 


او همچنین دروازه تیم های سپاهان، مس ، فولاد، پیکان ، صنعت نفت و شهرخودرو را باز کرده است.


منشا در حالی در این فصل توانسته به تنهایی در صدرجدول گلزنان لیگ برتر بتازد که فوتبال ایران از هر زمان دیگر بیشتر با کمبود مهاجم تمام کننده مواجه است. در دو سه فصل اخیر مهاجمان زیادی از فوتبال ایران به اروپا و یا قطر رفته اند و در این فصل نیز هیچ مهاجم خارجی جدیدی به لیگ ایران اضافه نشده است.


نکته اینجا است که شیخ دیاباته مهاجم استقلال و همچنین عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس که انتظار می رفت در این فصل بتوانند در کورس آقای گلی حضور داشته باشند در جدول حضور ندارند. دیاباته که مصدومیت های پیاپی نصیبش شده و آل کثیر هم محروم است ضمن اینکه استنلی کی روش که یکی از تمام کننده های خوب چند فصل اخیر فوتبال ایران بوده هنوز نتوانسته به روزهای اوجش برگردد. البته که در جدول گلزنان که در میان آن ها تعداد زیادی هافبک و مدافع دیده می شود ، بازیکنانی مثل سجاد شهباززاده مهاجم سپاهان ، طالب ریکانی هافبک تهاجمی و مهره کلیدی نفت و همچنین امین قاسمی نژاد نیز بازیکنانی هستند که می توانند منشا را در کسب کفش طلا تعقیب کنند.

 

 

یک فصل با قلعه نویی


گادوین منشا در فوتبال ایران با مربیان مختلفی کار کرده است. او با مجید جلالی و تیم پیکان شروع کرد و تا الان بهترین عملکردش را در یک فصل با همین مربی داشته است. او در  پرسپولیس موفق برانکوایوانکوویچ هرگز آن بازیکن کلیدی ترکیب اصلی نبود هرچند در بیش از 60 مسابقه در طول یک فصل و نیم برای این تیم به زمین رفت و 14 گل هم به ثمر رساند.


او البته در بازی های مهمی چون نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس گلزنی کرد و در فصل 2017 با زدن سه گل برابر الاهلی و الهلال عملکرد موفقی داشت. در لیگ برتر اما او هیچگاه مهاجمی برای این تیم نبود که در کورس آقای گلی حضور داشته باشد. در حالی که در پیکان اینگونه بودو پرسپولیسی ها بعد از طارمی دنبال یک مهاجم گلزن تمام عیار بودند که برایشان آقای گلی بیاورد اما با وجود حضور منشا این علی علیپور که توانست کفش طلایی را ببرد.

 


نیم فصل حضور منشا با وینفرد شفر در استقلال دوران موفقی نبود همانطور که در عجمان ؛ والبته او بازگشت و دوباره کار را با مجید جلالی و از نیم فصل لیگ سال گذشته آغاز کرد. او نیم فصل خوبی با گل گهر داشت و دو گل حساس هم برای این تیم زد اما از نظر تعداد گل آنطوری نبود که بتواند جایگاهی برای خودش در جدول دست و پا کند.  
یکی از مسایلی که درباره منشا به عنوان یک نقطه ضعف مهم همیشه گفته می شد ، عدم علاقه اش به حضور در تمرینات پیش فصل و برخی حواشی بود که روی کارش تاثیر می گذاشت. شاید به همین خاطر بود که مجیدجلالی فصل گذشته و دردوران کرونا خودش شخصا با منشا تمرین می کرد و در این فصل هم امیرقلعه نویی تاکید کرد که این مهاجم نیجریه ای در تمام تمرینات پیش فصل حضور داشته باشد.

 


قلعه نویی در سال های قبل نیز سابقه داشته برخی از بازیکنانی که در افت بودند، به اوج برگرداند در این فصل و تا اینجا توانسته منشا را تبدیل به مهاجمی کند که 9 گل برای گل گهر بزند و نقش مهمی در صدرنشینی این تیم ایفا کند. باید دید آیا در فصلی که لیگ برتر فوتبال ایران با کمبود مهاجمان گلزن و ستاره های خط تهاجمی روبرو شده یک آقای گل جدید رو خواهد شد؟ منشا در تحقق یا عدم تحقق این پروژه نقش مهمی دارد.

 

 

ابراهیم توره مهاجم سنگالی سپاهان مهره مورد علاقه قلعه نویی در سپاهان بود.منشا با درخشش‌اش او را به یاد می‌آورد.

گادوین منشا گل گهرسیرجان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: گادوین منشا گل گهرسیرجان فوتبال ایران لیگ برتر قلعه نویی گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت تراکتور به دستیار قلعه‌نویی سپرده شد

مربی پیشین پرسپولیس با جدایی از کادر فنی تیم‌ملی تا حل شدن مشکل گل‌محمدی، هدایت تراکتور را برعهده گرفت.

به گزارش مشرق، حمید مطهری مربی تیم ملی برای حضور در تراکتور از کادر فنی تیم ملی جدا شد.

در همین راستا مطهری فردا به همراه هوشنگ نصیرزاده عازم تبریز خواهد شد تا به بازیکنان تراکتور معرفی شود.

قرار است تا زمان حل شدن مشکل یحیی گل محمدی برای حضور روی نیمکت تراکتور، مطهری این تیم تبریزی را تمرین بدهد که اولین جلسه آن، تمرین امروز بعد از ظهر (چهارشنبه) است.

پیش از این پیگیری‌ها مشخص کرده بود که تکلیف گل‌محمدی برای حضور در تراکتور امروز مشخص خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • کادویی که تیم قلعه‌نویی به پرسپولیس و اوسمار داد
  • تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد
  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • من استرس رفتن علی دایی را داشتم | زوج من و مهدوی کیا نادیده گرفته شد
  • گلایه خسرو حیدری از علی دایی!
  • گلایه خسرو حیدری از علی دایی و کی‌روش!
  • هدایت تراکتور به دستیار قلعه‌نویی سپرده شد
  • کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون