Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، علیرضا معتمدی در بازدید از عملیات اجرایی این طرح افزود: فاینانس مالی ۶۰۰ میلیارد ریالی از بانک توسعه تعاون برای تکمیل طرح درحال پرداخت است و با تحقق آن ، شاهد تکمیل فاز اول شبکه آبیاری سد سبلان خواهیم بود.

وی بیان کرد: این مرحله از عملیات اجرایی در فاز اول شبکه آبیاری سبلان در شش ناحیه عمرانی و در سه  هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی واقع در روستاهای نقدی علیا، نقدی سفلی، پیرازمیان، کویچ، ارجق، میرعلیلو، لمبر، لحاق، فخرآباد و قادرلو از توابع شهرستان مشگین شهر از شهریور ماه سال جاری شروع شده و عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدی ادامه داد: تاکنون عملیات لوله‌گذاری خطوط انتقال آب به طول ۱/۵کیلومتر از جنس لوله پلی اتیلن و ۱۵ باب حوضچه شیرآلات شبکه آبیاری در اراضی روستای پیرازمیان و ارجق اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با مساعدت مسئولان ارشد استانی و کشوری، اقدامات لازم توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل برای تأمین مالی عملیات اجرایی فاز دوم طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان نیز در حال انجام است.

سد سبلان در شمال شرقی مشگین شهر بر روی رودخانه قره سو قرار گرفته است. این سد نقش بسیار مهمی را در تامین آب اراضی اطراف ایفا می کند.

سد سبلان که در سال ۱۳۸۵ آبگیری شده و بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است، با گنجایش ۱۰۵ میلیون متر مکعب، آب مورد نیاز ۸۶ روستا را تأمین نموده و قابلیت آبیاری ۱۵ هزار هکتار از اراضی پایاب را دارا می باشد. ارتفاع سد ۸۵ متر بوده و مجری آن شرکت آب منطقه ای استان می باشد.

برچسب‌ها توسعه ایران اردبیل اعتبار کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران اردبیل اعتبار کارآمدی دولت توسعه ایران اردبیل اعتبار کارآمدی دولت اخبار کنکور عملیات اجرایی شبکه آبیاری سد سبلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران در نخستین جلسه شورای عشایر استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و گلستان در محل استانداری خراسان‌شمالی اظهار کرد: بیش از ۸۱ دستگاه اجرایی در کشور برای خدمات‌دهی به جامعه عشایری، وظیفه قانونی دارند.

وی گفت: همت سپاه پاسداران، بسیج و دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات عشایر قابل ستایش است چون رفع مشکلات عشایر برای تمام مدیران ارزشمند و مهم است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه مکلف شدن وزارتخانه‌ها برای حل مشکلات جامعه عشایر از پیگیری‌های جدی دولت سیزدهم است، افزود: این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه جامعه عشایر در نزد دولت دارد.

نادری با تاکید بر اینکه خط مقدم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی، عشایر هستند بیان داشت: در ساختار جدید سازمان عشایر ایران، موضوعات فرهنگی و آموزشی جامعه عشایر پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به جامعه عشایری ادامه می یابد، تاکید کرد: برای تسهیل در اعطای تسهیلات به عشایر، سخت‌گیری‌های خارج از ضوابط بانک‌ها پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول تقویت تعاونی‌ها در سه استان را مورد توجه قرار داد و گفت: وظیفه تعاونی‌ها فقط توزیع آرد نیست بلکه باید با قوت، تکمیل زنجیره‌های ارزش گوشت و پشم را پیگیری کنند.

نادری در بخش دیگر، تکمیل پروژه‌های ناتمام را از اولویت‌های مهم سازمان عشایر کشور عنوان کرد و افزود: پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد تا با تکمیل پروژه‌های موجود شاهد سرعت خدمات‌رسانی باشیم.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر /

کد خبر: 1226978 برچسب‌ها سازمان امور عشایری ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • انسداد بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین
  • رهاسازی آب سد نهب به سمت اراضی پایین‌دست
  • رهاسازی آب سد نهب قزوین
  • شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • کاهش ۶۶ درصدی آبگیری سد رئیس‌علی دلواری استان بوشهر
  • بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری
  • عملیات ترکیبی و زمانبر ایران علیه اسرائیل /شلیک به اراضی اشغالی از چند کشور /پهپادهای ایران به آسمان دمشق رسیدند