Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک گفت: در صورت افزایش عرضه، شکاف قیمتی تایر پراید هم برطرف شده و دلال بازی در این حوزه به صفر خواهد رسید.

بازار| قیمت جدید محصولات کویر تایر پس از افزایش 50 درصدی اعلام شد + جدول

قیمت جدید محصولات لاستیک یزد تایر اعلام شد + جدول

بازار| قیمت جدید و مصوب لاستیک‌های بارز - آذر 99 + جدول

به گزارش تین نیوز داوود سعادتی‌نژاد با اشاره به اینکه با وجود افزایش 50 درصدی قیمت کارخانه ای تایر هنوز تعدادی از کارخانجات عرضه محصولات خود را به بازار آغاز نکرده اند، افزود: برخی از کارخانجات هزینه خرید تایر را دریافت کرده اند اما هنوز عرضه شروع نشده همین امر عاملی شده تا در بخش تایر پراید اختلاف قیمت لاستیککارخانه تا بازار به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این در صورتی می باشد که کارخانجات تولید کننده لاسیک خودرو در کشور اخیرا قیمت های جدید محصولاتشان را منتشر کردند و 50 درصد افزایش را نیز در قیمت های جدید لحاظ کردند ولی چرا از عرضه لاستیک خودداری می کنند جای بسی تعجب می باشد .

 وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تایر پراید دولتی حدود 980 هزار تومان است، گفت: این تایر در سطح بازار یک میلیون و 100 تا 300 هزار تومان به فروش می رسد.

 رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تصریح کرد: جالب اینجاست در بخش تایر پژو تعدادی از واحدها با افزایش عرضه حتی فروش هایی پایین تر از قیمت دولتی دارند به نحوی که قیمت دولتی تایر پژو یک میلیون و 200 هزار تومان است اما با قیمت یک میلیون و 100 هزار تومان هم در سطح بازار به فروش می رسند.

 سعادتی نژاد گفت: در صورت افزایش عرضه شکاف قیمتی تایر پراید هم برطرف شده و دلال بازی در این حوزه به صفر خواهد رسید.

 وی به مشکلات سامانه جامع تجارت در بخش تایر اشاره کرد و افزود: این سامانه تا حدودی مشکلات را در کندی فروش به وجود آورده  و همین امر تأثیرات خود را بر کاهش عرضه محصول در بازار گذاشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قیمت لاستیک خودرو قیمت لاستیک پراید تایر پراید هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه

تین نیوز

وزیر صنعت اعلام کرد: خودروساز موظف است که طبق قانون عمل کند و اگر خودروساز به تعهدات خود عمل نکند، موضع وزارت صمت حمایت از مصرف کننده است و خودروساز متخلف را به قوه قضاییه معرفی می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عباس علی آبادی در جلسه پاسخگویی برخط در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال شهروندی در حوزه تغییر اجباری خودروهای ثبت نامی سامانه یکپارچه به بهانه ارتقای محصولات و افزایش قیمت با نام های جدید، گفت: تمرکز وزارت صمت توسعه تولید کیفی و کمی خودرو، کاهش قیمت تمام شده و تولید خودرو رقابتی است و تمرکز اصلی وزارتخانه نیز حرکت به سمتی است که خودرو از کالایی سرمایه ای خارج شود. اما در مورد موضوع خاص مطرح شده،  وفق قانون هر قرارداد و تعهدی داده شده خودروساز موظف است که طبق قانون عمل کند و اگر خودروساز به تعهدات خود عمل نکند، موضع وزارت صمت حمایت از مصرف کننده است و خودروساز متخلف را به قوه قضاییه معرفی می کند.

علی آبادی افزود: اگر خودروسازی می خواهد قرارداد را کنار بگذارد و خودروی جایگزین ارائه کند، این موضوع باید با توافق طرفین باشد و در غیر این صورت از مشتری حمایت می کنیم. درباره خودروی تارا 5 هم که در این جلسه گفته شد با تغییر گیربکس افزایش قیمت بیش از 190 میلیون تومانی داشته و مشتری هم وادار به خرید محصول ارتقا یافته شده، بررسی های لازم انجام خواهد شد و اگر خودروساز به تعهد خود عمل نکرده باشد، از مصرف کننده حمایت خواهیم کرد.

وی درباره نوسانات قیمت لاستیک خودرو و نحوه تخصیص لاستیک به قیمت دولتی نیز، گفت: تولید لاستیک در کشور سالانه 21 میلیون است، در حالی که در کشور 22 میلیون خودرو داریم و اگر فرض کنیم که هر خودرو در سال یک لاستیک نیاز دارد بر اساس استاندارد بین المللی 22 میلیون حلقه لاستیک نیاز داریم و علاوه بر این با توجه به تولید سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو که هر کدام 5 حلقه لاستیک نیاز دارند، میزان نیاز واقعی کشور سالانه 27 میلیون است. بنابراین در این حوزه ناترازی وجود دارد.

علی آبادی تصریح کرد: برای رفع این ناترازی از سال گذشته واردات افزایش یافته و تعرفه واردات هم از 35 درصد به 10 درصد کاهش یافته است. همچنین سال قبل برای تشویق تولیدکنندگان به تولید بیشتر اجازه افزایش قیمت 20 درصدی را دادیم و از سوی دیگر در آن زمان ارز تخصیص یافته از 28 هزار و 500 تومان به بیش از 38 هزار تومان افزایش یافت. امیدوارم با تمهیدات اندیشیده شده به زودی مشکلات تامین لاستیک حل شود.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر فقط در تامین رینگ 13 و 14 مشکلاتی وجود دارد و دلیل آن نیز این است که فقط در داخل تولید می شود. با توافقاتی که با انجمن لاستیک داشتیم به زودی مشکلات در این بخش نیز حل می شود. همچنین مقرر شده قیمت گذاری برای این رینگ ها که وزن کمی دارند، بر اساس وزن انجام نشود تا تولیدکنندگان به تولید این لاستیک ها تشویق شوند.

وی همچنین از مردم خواست که به عرضه لاستیک دولتی به چشم سهمیه نگاه نکنند و اگر نیازی به لاستیک ندارند از خرید لاستیک دولتی خودداری کنند و گفت: در بخش توزیع کننده ها مشکلاتی هست، اما نظارت باید از سمت مردم باشد. شهروندان می توانند این تخلفات را به سامانه 124 گزارش دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • آیا باید با رویای شیرین اقتصاد تک‌نرخی وداع کنیم؟
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت پراید در بازار