Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@10:20:32 GMT

تظاهرات در ناصریه و دیگر شهرهای عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۵۵۷۳

تظاهرات در ناصریه و دیگر شهرهای عراق

هزاران تظاهرکننده با تجمع در میدان الحبوبی شهر الناصریه محاکمه عاملان قتل فعالان تظاهرات‌های عراق را خواستار شدند. ساکنان شهرهای بصره، الکوت، نجف و بابل نیز تظاهرات‌های مشابهی به راه انداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الحره، هزاران تظاهرکننده با وجود تدابیر امنیتی شدید در میدان الحبوبی شهر الناصریه جمع شده و محاکمه عاملان قتل فعالان تظاهرات‌های عراق را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولان امنیتی عراق ورودی‌های شهر الناصریه واقع در جنوب این کشور را مسدود کردند تا مانع از رسیدن معترضان دیگر استان‌ها به این شهر شوند.

فعالان این جنبش مردمی، دولت عراق را مسؤول فساد و ناتوانی دانستند.

تظاهرکنندگان میدان الحبوبی حامیان صدر را به دست داشتن در سرکوب تظاهرکنندگان و هدف قرار دادن آنها در الحبوبی و تمامی میدان‌های اعتراضات در عراق متهم کردند.

کمیته بحران که دولت عراق برای رسیدگی به شرایط الناصریه تشکیل داده بود، پیشتر توافق را با چند مرکز هماهنگی این جنبش مردمی امضا کرده بود که به موجب آن تحصن معترضان لغو شده و میدان الحبوبی برای عابران و عبور و مرور خودروها بازگشایی شد.

مسؤولان شهر الناصریه چند ساعت مانده به زمان اعتراضات درب‌های ورودی شهر را به روی تظاهرکنندگانی که احتمال می‌رفت از دیگر استان‌ها به این شهر بیایند، بستند.

شهرهای بصره، الکوت، نجف و بابل نیز شاهد تظاهرات‌های مشابهی بودند که در آنها حذف و ترورهایی که اخیرا در حق فعالان عراقی انجام شده بود، محکوم شدند.

از آغاز اعتراضات اکتبر هم در دوره نخست وزیری عادل عبد المهدی و هم در دوره جانشینش مصطفی الکاظمی، بیش از ۲۰ فعال برجسته کشته شده‌اند.

روز سه‌شنبه گروهی مسلح صلاح العراقی، فعال برجسته را در یک منطقه تجاری شلوغ در ضاحیه جدید عراق واقع در جنوب شرق این استان در شرایطی که منطقه مملو از نیروهای امنیتی بود، ترور کردند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق تظاهرات شهر الناصریه میدان الحبوبی شهر الناصریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، گفت: راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات غرورآفرین سپاه علیه مواضع اسرائیل جمعه ۳۱ فروردین‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام مهدی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به منظور حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه و نیز دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران مقتدر اسلامی به ویژه سپاه عظیم القدر و پاسخ دندان شکن به تجاوز رژیم کودک‌کش صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، راهپیمایی و تظاهرات سراسری پس از اقامه نمازجمعه 31 فروردین‌ماه همزمان و همگام با سایر هموطنان در اقصی نقاط کشور، در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: از عموم مردم فهیم و غیور استان کرمانشاه دعوت می‌شود در این راهپیمایی و تظاهرات دشمن شکن حضوری باشکوه و حماسی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسالامی استان کرمانشاه، گفت: این مراسم در کرمانشاه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه از مسجد جامع تا میدان آزادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • نمازگزاران شهر و استان تهران در محکومیت اسرائیل تظاهرات می کنند
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • تظاهرکنندگان در همبستگی با غزه، پل گلدن گیت آمریکا را بستند
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در سانفرانسیسکو آمریکا (فیلم)
  • برگزای تظاهرات حامیان فلسطین در مکزیک